Suomen kesä on niin lyhyt.. :(
Kesä ei täällä kauan majaile, juhannuksen jälkeen alkavat päivät taas lyhentyä pikkuhiljaa. Koko vuoteen nähden kesä kestää vain muutaman hullun viikon. :( Kaikissa vuodenajoissa on hyvät puolensa, mutta kesä on liian lyhyt.
Kommentit (52)
Onneksi sitä on nyt kuitenkin kaikki edessä taas.
Onneksi lomaa 8 viikon aikana 7 viikkoa.
Turha valittaa kun asialle et mitään voi
Meille allergisille se on joskus liiankin pitkä. Mut nauttikaa siitä kuitenkin jotka voitte.
Älä nyt vielä sure. Eihän kesä ole vielä alkanutkaan.
Minua ärsyttää ihmiset, jotka ovat aina tyytymättömiä. Esimerkkinä juuri tämä että talvella haikaillaan kesän perään ja kaikki on perseestä, on kylmää, märkää ja pimeää ja sitten kun kesä tulee, niin jo juhannuksen jälkeen todetaan kuinka päivä alkaa jo pidentyä ja syksy se siellä jo kolkuttelee. Totta helvetissä se kesä on pian ohi, jos siihen noin suhtautuu ja jos sitä koko ajan mielessään päivittelee. Toisilla se lasi näköjään on aina puolityhjä, kun se voisi olla myös puoliksi täynnä. Tuntuu että nämä ovat vielä useimmiten naisia. Joo tiedän, oli yleistystä, mutta siltä itselle tuntuu. Jos tuon ainaisen valittamisen sijaan opettelisit nauttimaan hetkestä ja näkemään kauneutta myös syksyssä ja talven pakkasissa ja iloitsemaan kevään heräävästä luonnosta ja lisääntyvästä valosta sen sijaan että näet tuon kaiken vain komplementtina kesälle, niin ehkä oppisit nauttimaan paremmin myös siitä itse kesästä sitten kun sen aika on, etkä pety niin helposti niihin ylipaisuneisiin odotuksiin, joita pitkän "talven" aikana kesälle asetat. Sitä paitsi nyt on parina viime vuonna ollut lyhyempi talvi kuin mitä kesä koskaan.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 00:17"]Minua ärsyttää ihmiset, jotka ovat aina tyytymättömiä. Esimerkkinä juuri tämä että talvella haikaillaan kesän perään ja kaikki on perseestä, on kylmää, märkää ja pimeää ja sitten kun kesä tulee, niin jo juhannuksen jälkeen todetaan kuinka päivä alkaa jo pidentyä ja syksy se siellä jo kolkuttelee. Totta helvetissä se kesä on pian ohi, jos siihen noin suhtautuu ja jos sitä koko ajan mielessään päivittelee. Toisilla se lasi näköjään on aina puolityhjä, kun se voisi olla myös puoliksi täynnä. Tuntuu että nämä ovat vielä useimmiten naisia. Joo tiedän, oli yleistystä, mutta siltä itselle tuntuu. Jos tuon ainaisen valittamisen sijaan opettelisit nauttimaan hetkestä ja näkemään kauneutta myös syksyssä ja talven pakkasissa ja iloitsemaan kevään heräävästä luonnosta ja lisääntyvästä valosta sen sijaan että näet tuon kaiken vain komplementtina kesälle, niin ehkä oppisit nauttimaan paremmin myös siitä itse kesästä sitten kun sen aika on, etkä pety niin helposti niihin ylipaisuneisiin odotuksiin, joita pitkän "talven" aikana kesälle asetat. Sitä paitsi nyt on parina viime vuonna ollut lyhyempi talvi kuin mitä kesä koskaan.
[/quote]
Ja mua ärsyttää tää ainainen ulina.
Ne jotka ei pidä talvesta toivoo kesää ja ne jotka ei pidä kesästä toivoo talvea. Tuskin se sama ihminen hokee haluavansa aina juuri sen toisen vuoden ajan..
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 22:43"]
Mä en ole ikinä tajunnut ihmisiä joiden mielestä kesä päättyy juhannukseen.
[/quote]
Täällä karussa pohjolassa kesä alkaa vasta juhannuksena. Sitten se loppuu viimeistään elokuussa. :( Pitäisi muuttaa johonkin lämpimään, vaikka espanjaan. Kunhan paikka jossa ei ole jäätä kuin grokilasissa.
Vittu että mä inhoan suomen kelejä. Sen vähän aikaa kun on tarpeeksi lämmintä on liian valoisaa. Pimennysverhot auttaa paljon mutta eipä ne ilmoja lämmitä. Viime kesänä oli hyviä ilmojakin vaikka kesäkuussa paleli kuin vabititi. Vabiti on muuten paleleva hirvieläin.
Lotossa on kerran liipannut läheltä. Yksi oli väärin. Se kun olisi osunut niin heippa karu suoli. Samantien häipyisin johonkin lämpimään sivistysvaltioon.
Kesä on vaan sosiaalifobiselle vaikeaa aikaa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 00:29"]Läskit ei tykkää helteistä.
[/quote]
Enkä minä vaikka olen normaalipainoinen.
Niinpä. Tosin ei mua se päivien lyhentyminen niinkään haittaa, mutta kylmyys sitäkin enemmän. Onneks juhannuksena kesä on vielä edessä. Tykkään heinä- ja elokuusta eniten. Lomankin otan aina noille ajoille.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 00:17"]Minua ärsyttää ihmiset, jotka ovat aina tyytymättömiä. Esimerkkinä juuri tämä että talvella haikaillaan kesän perään ja kaikki on perseestä, on kylmää, märkää ja pimeää ja sitten kun kesä tulee, niin jo juhannuksen jälkeen todetaan kuinka päivä alkaa jo pidentyä ja syksy se siellä jo kolkuttelee. Totta helvetissä se kesä on pian ohi, jos siihen noin suhtautuu ja jos sitä koko ajan mielessään päivittelee. Toisilla se lasi näköjään on aina puolityhjä, kun se voisi olla myös puoliksi täynnä. Tuntuu että nämä ovat vielä useimmiten naisia. Joo tiedän, oli yleistystä, mutta siltä itselle tuntuu. Jos tuon ainaisen valittamisen sijaan opettelisit nauttimaan hetkestä ja näkemään kauneutta myös syksyssä ja talven pakkasissa ja iloitsemaan kevään heräävästä luonnosta ja lisääntyvästä valosta sen sijaan että näet tuon kaiken vain komplementtina kesälle, niin ehkä oppisit nauttimaan paremmin myös siitä itse kesästä sitten kun sen aika on, etkä pety niin helposti niihin ylipaisuneisiin odotuksiin, joita pitkän "talven" aikana kesälle asetat. Sitä paitsi nyt on parina viime vuonna ollut lyhyempi talvi kuin mitä kesä koskaan. [/quote] Ja mua ärsyttää tää ainainen ulina. Ne jotka ei pidä talvesta toivoo kesää ja ne jotka ei pidä kesästä toivoo talvea. Tuskin se sama ihminen hokee haluavansa aina juuri sen toisen vuoden ajan..
[/quote]
En minä toivo talvea, se meni jo, nyt odotan innolla kesää ja sen jälkeen odotan innolla syksyä joka on ehkä jollain perverssillä tavalla lempivuodenaikani. Vasta sen jälkeen toivon talvea ja toivon että se olisi pitkästä aikaa kunnon talvi. Halusin vain sanoa että omalla asenteellaan voi vaikuttaa paljon. Kesä on Suomessa yhtä pitkä kuin muutkin vuodenajat ja tunnetusti täällä ei tarvitse olla kuin viikon yhtämittainen hellejakso, kun suurin osa valittaa että alkaa jo riittää.
Eihän kesä ole vielä edes alkanut! Valittamallako saat sen pidemmäksi?
Onneksi ilmasto lämpenee ja kesät pitenee :) Kohta voi alkaa puhua jo viiden kuukauden kesästä, kun touko-syyskuille riittää lämmintä.
Haha, ilmaston lämpeneminen ei taida johtaa Suomessa ihan tuohon 26:n unelmaan... sen sijaan pilvisyys lisääntyy, sateet lisääntyy, sään ääri-ilmiöt kuten myrskyt ja syöksyvirtaukset lisääntyy. Ihanaa?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 00:44"]
Onneksi ilmasto lämpenee ja kesät pitenee :) Kohta voi alkaa puhua jo viiden kuukauden kesästä, kun touko-syyskuille riittää lämmintä.
[/quote]
Monena vuonna on riittänyt jo! Sitä ei vain ikinä lasketa kesäksi.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 05:23"]
Kestäähän kesä kolme kuukautta! Ja usein pidempäänkin jos jo toukokuussa tai vielä syyskuussa on kesäkelejä. Suomessa on neljä vuodenaikaa, ei vuodesta silloin riitä niistä yhdelle tolkutonta aikaa.
[/quote]
Talvi kestää täällä sen puolivuotta niin kesä jää väkisin lyhyeksi. Onneksi oli suhteellisen lauha talvi. Kevät on pohjoisessa usein hyvin lyhyt, syksy kestää nykyään ihmeen kauan. Tuo vitun talvi tuntuu joskus melkein ikuiselta. Toivottavasti lähitulevaisuudessa keksitään jotain millä säätä voi kontrolloida.