äitini juuri soitti ja kysyi, voiko jättää lapseni keskenään kun menee kauppaan.
Lapset 8 ja 3,5v, kauppareissu kestää 15 min. Haloo????
Kommentit (30)
mutta mummo saa halvauksen tai sydärin tai joutuu auton töytäisemäksi. Ja kukaan ei välttämättä tiedä, että siellä kotona on muksut kaksistaan ehkä iltaan saakka...jopa pidempään, jos esim. vanhemmat vaikka lomareissulla.
tenavia mukaan lähikauppaan? Jos ovat niin villejä, ettei voi mukaan ottaa, voiko sitten jättää kotiinkaan?!?
Niin ja entäpä jos lapsille ei satukaan mitään, mutta mummo saa halvauksen tai sydärin tai joutuu auton töytäisemäksi. Ja kukaan ei välttämättä tiedä, että siellä kotona on muksut kaksistaan ehkä iltaan saakka...jopa pidempään, jos esim. vanhemmat vaikka lomareissulla.
On siis parempi, että tämä kuollut mummo on suljetussa tilassa lasten kanssa iltaan tai pidempään?
Eivätkö lapsenne tottele tai ymmärrä puhetta? Kannattaa miettiä, kuinka pumpulissa lapsensa kasvattaa, jos he eivät pysty olemaan kouluiässä edes hetkeä ilman valvontaa ja kaitsemaan sisarustaan pientä hetkeä. Mummo sanoo lapsille, että olkaa hetki kiltisti sisällä, ulos ei lähdetä, eikä tehdä kiellettyjä juttuja. Avot. Ovatko ap lapsesi ihan normaaleja?
superhelppojen lasten vamhemmat/tunteettomat, välinpitämättömät vanhemmat! Muustahan ei voi olla kyse kun tällaista laukoo...
Olis mielenkiintoista tietää, millaisia lapsesi ovat. Millaisia olivat vauvana? Uhmaikäisenä?
Olen jättänyt muutaman kerran 7v ja 4v lapset kahdestaan kotiin kun olen käynyt pienimmän kanssa kaupassa. Ja aikaa on mennyt n tunti.
4v on villi tapaus ja lapset tappelevat jatkuvasti, mutta kun ovat olleet kahdestaan niin on mennyt todella hyvin! 7v:llä on puhelin, jolla saa minuun yhteyden jos tarvetta tulee. Ollaan myös sovittu, että jos minua ei ala kuulumaan takaisin niin lapsi soittaa minulle ja jos en muutaman yrityksen jälkeen vastaa niin lapsi soittaa isälleen tai jollekin sukulaiselle (asuvat ihan lähellä) että ei saa minuun yhteyttä. Tämä siis siltä varalta jos minulle sattuu matkalla jotain.
Joo, hui... Olen varmaan tosi vastuuton äiti...
Olen jättänyt muutaman kerran 7v ja 4v lapset kahdestaan kotiin kun olen käynyt pienimmän kanssa kaupassa. Ja aikaa on mennyt n tunti.
4v on villi tapaus ja lapset tappelevat jatkuvasti, mutta kun ovat olleet kahdestaan niin on mennyt todella hyvin! 7v:llä on puhelin, jolla saa minuun yhteyden jos tarvetta tulee. Ollaan myös sovittu, että jos minua ei ala kuulumaan takaisin niin lapsi soittaa minulle ja jos en muutaman yrityksen jälkeen vastaa niin lapsi soittaa isälleen tai jollekin sukulaiselle (asuvat ihan lähellä) että ei saa minuun yhteyttä. Tämä siis siltä varalta jos minulle sattuu matkalla jotain.
Joo, hui... Olen varmaan tosi vastuuton äiti...
Tuo on mielestäni vastuutonta. Vähättely ei sitä miksikään muuta.
vastaamaan kolmevuotiaasta. 15 minuutissa ehtii tapahtua se mikä päivässäkin, jos vaaratilanteista puhutaan.
Kyllä meidän lapset on kolmevuotiaana kääntäneet hellan levyjä päälle, laittaneet vahingossa stereoita täysille, unohtaneet sulkea vesihanaa, kiipeilleet pöydän päälle jne.
Mitä jos jotain sattuu?????? Miettikää sitä 8-vuotiasta, mikä taakka kannettavaksi. Jos hänelle on sanottu että vahdi pikkuista. No, 8-vuotias menee vessaan ja sillä aikaa pikkuiselle todella sattuu jotakin. Siinäpä sitten muisteltavaa aikuisikään saakka.
mutta mummo saa halvauksen tai sydärin tai joutuu auton töytäisemäksi. Ja kukaan ei välttämättä tiedä, että siellä kotona on muksut kaksistaan ehkä iltaan saakka...jopa pidempään, jos esim. vanhemmat vaikka lomareissulla.
ja soittaa sillä äidilleen, että mummo on ollut kaupassa tunnin, eikä häntä kuulu takaisin. Ja kun äiti tietää lasten olevan keskenään, osaa hän lähteä töistä/hälyttää jonkun muun paikalle selvittämään mistä on kyse.
Samoin 8-vuotias voisi soittaa sille mummolle, jos jotain sattuisi tuon kauppareissun aikana. Sitten mummo voisi kiirehtiä takaisin kotiin, eikä aikaa menisi kuin hetki.
mammat eivät muista, mitä täälläkin olen jatkuvasti saanut jankuttaa: ihmiset ovat erilaisia! Vähän siinä ja siinä voiko meidänkään 3-vuotiasta jättää yksin ja varsinkin jos sillä on kaveri (tässä tapauksessa se 8 v), niin silloinhan niitä hölmöjä juttuja juuri keksiikin. Yksin leikkii paljon kiltimmin. Vielä kun on kyse kyläpaikasta, niin siellä vasta tutkitaankin kaikki mielenkiintoinen ja yleensä kyläpaikoissa ei ole samalla lailla ajateltu lasten turvallisuutta, jos siellä ei asu lapsia.
Mitä te kuvittelette, että se 8v osaa tehdä jos se 3v satuttaa itsensä? Tuskin paniikissa osaa ainakaan elvyttämään ruveta. 15 min on pitkä aika.