Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMASUT JA VIIKKO 26

22.06.2009 |

Hei, aloitanpa uuden pinon...

Oli mukava lukea pitkän poissaolon jälkeen kuulumisianne. Tosin viimeisin uutinen oli kamalin mahdollinen. Ohrikselle voimia vielä!

Olin siis kolme viikkoa ulkomailla reissussa, palailtiin juhannuksena kotimaisiin maisemiin. Nyt odotellaan uuteen kotiin pääsyä (meidän kamat on jo siellä) ja hoidetaan kaikenlaisia juoksevia asioita. Tytöt on tän viikon mummolassa, me ollaan miehen kanssa sukulaisissa tääl PK-seudulla. Mies meni töihin ja minä siis hoidan niitä muita juttuja.

Huomenna olis diabetesneuvojalle taas aika. Tulee varmaan sapiskaa kun on paino noussut kovasti. Kävin vaakaa ihailemassa matkan jälkeen ja kasillahan se paino nyt jo alkaa. Voi myrkky ja mylväys... mulla on siis tullut jo jotain 8 kg tässä raskaudessa. No lohdutan itseäni sillä, että nyt kun taas saa ruisleipää niin painon nousu hidastuu... ;) Kolme viikkoa meni tosi epämääräisesti syödessä ja leipähän oli vaan sitä vaaleeta pullaa mitä euroopassa syödään.

Perjantaina olis ultra, sitä odotan kovasti. Mulla se on siis näin myöhään tuon matkan takia, viikkojahan mulla on jo kohta 21. Ensi viikolla neuvola uudella paikkakunnalla, vähän jänskättää sekin.

Masussa ilmeisesti voidaan ihan hyvin, potkuilua tulee yleensä iltaisin ja muuten sellaista vääntelehdintää havaittavissa. Itse yökkäilen edelleen, etenkin aamuisin ja aina kun joudun kumartumaan, jihuu. Pahoinvointi on kuitenkin varsinaisesti taakse jäänyttä aikaa, onneksi.

No niin, mukavaa viikkoa kaikille. Auringonpaiste ainakin täällä näyttäisi tänään ihan mukavalta.

t. Paakkis 20+5

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI______LA______KUINKA MONES_____SYNNYTYSSAIRAALA

paakkis________4.11._____3._____KOS

anskupa_______4.11._____1._____Oulaskankaan sairaala

Suhmura______5.11._____1._____K-S KS

Aippu77_______5.11._____2._____TYKS

pikkupippuri___6.11._____3._____SAS

Misu&masu___6.11._____3.______Ruotsi

julianna1______8.11._____1._____Jorvi

anilja_________9.11._____3.______K-P KS

Adara________9.11._____2.______KSKS

uma81_______11.11._____2._____K-P KS

Piitaliini______13.11._____4._____NKL

Lotta________14.11._____3.______Kätilöopisto

Kirsiliini______15.11._____3._____KOKS

Peppipihlaja/

Aliane_______16.11._____4._____KSKS

Nemilia______17.11._____1.______Meksiko

OmeNainen___18.11.____3.______TAYS

Nyyny_______18.11._____2._____TYKS

Huldahuoleton_18.11.____3._____TAYS

Irish79_______19.11._____1._____KYS

Helene26/4_____20.11._____4._____LUS

joleen/joors1__20.11._____2._____HYS

MaggyOo_____21.11._____1._____KOKS

jenskae_______21.11._____2._____Kätilöopisto

UnelmaSäleikkö_22.11.____1._____TAYS

Jumppis______22.11._____3._____KHKS

minitassu_____23.11._____2._____OYS

Aotearoa_____24.11._____4._____TYKS

höttis____24. tai 29.11.____2.____Jorvi

Santsuli______26.11._____1._____Lohja

toscana_______26.11.____1._____KSKS

xarda_________29.11.____1._____KHKS

Pinky´s mom___29.11.____1._____NKL

Vierailija
2/27 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ja laitoin päivitetyn listan jo tuossa ainaki kuluksi... Mietin olisiko siihen pitänyt lisätä "Enkelit", mutta koska Ohris oli vain pyytänyt poistoa listalta, tein vain sen. Pahaa teki...

Paakkis, ovatko antaneet sairaalasta dieettiohjeet? Edellisessä raskaudessa sain ohjeita ja verensokerimittarin Naistenklinikan diabeteshoitajalta. Nyt kuulin neuvolan terveydenhoitajalta, etten enää välttämättä joutuisikaan käymään sokerirasituksessa tai vuorokausiseurannassa osastolla (ei niin, että välttämättä haluaisinkaan...). Myt olisi parinviikon kotiseuranta, jonka mittaukset & syömiset lähettäisin Naikkarin lääkärille. Näin tein jo edelliselläkin kerralla, kun ilmoitin, etten osastolle lähde. Sokerirasitukseen jouduin silloin kuitenkin alistumaan...

Painonnousu ei ole koskaan ollut ongelmana raskauksissani, eikä ole varmasti nytkään. Ensimmäiseltä neuvolakäynniltä paino oli noussut 1½kg, joka on nyt jo taas kadonnut. Suurimmalla todennäköisyydellä painoni säilyy lähtöpainossa, tai jopa laskee muutamalla kilolla.

Liikkeitä tuntuu, eikä supisteluakaan ole nyt ollut vähään aikaan. Mutta mieli ei vieläkään ota oikein tajutakseen tätä raskautta, ja pelko kytee... Varsinkin tuon Ohriksen keskenmenon vuoksi. Ja tämä flunssa ei yhtään kohenna mielialaa, vaikkakin on jo helpottamassa.

Onneksi sentään aurinko paistaa ja vihdoin pääsee ulkoilemaan!

T: Piitaliina (rv19+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun tuollaista pitää käydä kuten Ohrikselle kävi. Olen tosi pahoillani teidän perheen puolesta. Mitään muuta en osaa sanoa kuin voimia surun keskelle...

Jotenkin palautti Ohriksen uutiset omatkin jalat maan pinnalle. Mikään ei ole koskaan varmaa ja siksi kaikesta pitäisi osata iloita tässä ja nyt ennen kuin se kenties otetaan pois.

Juhannus meni ihan mukavasti. Kotona oltiin ja köllöteltiin. Sää oli aika kurja, mutta eipä se hirveästi haitannut. En pidä helteistä ja nytkin näyttäis olevan pihalla liian kuuma.

Maha kasvaa ja on sellainen pieni ilmapallo suoraan edessä. Hyvän asennon löytäminen nukkuessa alkaa olla vaikeaa varsinkin kun nukun esikoisen ja miehen välissä. Onneksi viime viikon aikana on saatu pojan allergiat aika hyvin kuriin eikä yöt ole enää kauheaa pyörimistä ja hinkkaamista pojalla. Nyt voidaan käydä ostamassa pojalle oma sänkykin kun ei tarvii olla koko ajan lohduttelemassa tuskaista lasta.

Neuvola on tällä viikolla ja täytyy myöntää punnituksen jännittävän jo nyt. Kiloja on tainnut tulla viidestä seitsemään kiloa. IIK! Asiaa ei auta yhtään juhannuksen herkutteluputki.

Onko teillä jo kovaa painontunnetta alapäässä? Mulla tahtoo painaa tosissaan jo ihan lyhkäsilläkin kauppareissulla kävelylenkeistä puhumattakaan. En muista, että esikoisesta olis näin aikasin painanut jo näin paljon. Sillon olin vielä äitiysloman alkuun asti töissä lähihoitajana, joten jalkojen päällä tuli oltua paljon. Viimeinen kuukausi olikin sitten ihan mahdoton.

Adara 20+0 (voiton puolella ollaan!)

4/27 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHRIS, todella suuret osanottohalaukset, tämä on tilanne johon ei voi edes löytyä sanoja:(

Omalla kohdallani jalat eivät olekaan nousseet maanpinnasta koko raskausaikana, joka päivä on mielessä menettämisen mahdollisuus/pelko, joka on välillä aivan sietämätön. Kolme peräkkäistä keskenmenoa kun oli ennen tätä raskautta ja tässäkin raskaudessa toinen kaksosista jäi matkasta, niin en ole ehtinyt ajatella niin pitkälle että onnellisesti olisi vielä aikanaan elävä nyytti sylissä. Niin paljon voi tapahtua niiden "turvallisina" pidettyjen viikkojen jälkeenkin, että ei pääse rentona vain odottelemaan laskettua aikaa..

ADARA, mulla on jo parisen viikkoa tuntunut painontunne alapäässä, ihan kuin pian luiskahtaisi jotain ulos sieltä. Mulla tosin jo neljäs tulossa, samaa muistan olleen kolmannen odotuksessa myös hyvin varhain. Tuo kolmas vielä kun otti tavakseen "pyöriä" päänsä varassa ympyrää, niin olin aina varma että kyllä se noin porautuu pian pihalle sieltä, mutta eipä porautunut, kun syntyi vasta rv.42+0:)

Ajatukset on vähän hukassa nyt, kun lukenut useammankin myöhäisen km-ilmoituksen lähiaikoina, joten paras ettei edes mieti mitään kerrottavaa. Jaksuja kaikille!!

*Helene 18+3*

Vierailija
5/27 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikki! Jaksan taas hieman kirjoitella kun elämä alkaa muuton sun muun jäljiltä rauhoittua. Olen kyllä lueskellut teidän juttujannne ahkerasti, joten hengessä mukana ollaan.

Meillä on huomenna ultra ja yritän kovasti olla ajattelematta asiaa kun on niin ihana päästä näkemään pikkuinen. Toivon tietysti, että kaikki on tosi hyvin ja pikkuinen kasvaa niinkuin pitääkin. Ja sitten toivotaan tietoa sukupuolesta :) Sen tiedon suhteen olen kuin pikkulapsi ennen joulua. Parempi olla miettimättä liikaa kun muuten sekoaa pää. Ja onhan se mahdollista että Kupla pitää jalat ristissä.

Liikehdintää alkaa pikkuhiljaa tuntua, ei ehkä varsinaisia potkuja, mutta möyrintää kyllä. Niin ja toissailtana kävin sängyllä pitkäkseni masulle ja sain sellaiset möyrinnät, että päätin vaihtaa aentoa heti. Ei ehkä tykännyt :)))

Toivottavasti kaikilla menee loppuaika hyvin ja Ohriksen pieni enkelipoika jää ainoaksi Marrasmasuille. Olen tosi surullinen koko perheen puolesta.

Vierailija
6/27 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran pahoittelut Ohrikselle.

Tuo ikävä tapaus kummittelee nyt mielessä kovasti. Toivotaan ettei kenenkään muun sitä tarvitse enää kokea. Minut se sai varpailleen taas uudelleen. Itselläni 2 aikaisempaa keskenmenoa takan ja pelot olleet alusta saakka mukana tässä raskaudessa. Nyt taas olen doppleria uutterasti käyttänyt varmistaakseni asukin vointia... hyvät sykkeet on löytyny.

Liikkeitä vielä aika lailla vähän, mutta päivittäin oikeasti enemmän ja enemmän tuntuu. Tai sitten kuvittelen ne liikkeiksi ;) Mönkimistä ja muutama ihan potkultakin vaikuttanut tumpsaus on tullut. Eilen illalla oli ihan kuin joku olis jumpannu masussa... ihana! Voi kun mieskin sais nämä jo tuntea.

Miten teidän kropat kestää? Itsellä alkaa selkä olla välillä niin kipeä ettei meinaa liikkeelle päästä. Johtuu ihan rakenneviasta ja siitä etten pöljä muista käyttää tukivyötä kävellessäni ;(

Irish rv18+5

Vierailija
7/27 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja 17+2 eikä liikkeitä vielä tunnu.Pian alkaa hermot (ne viimeisetkin rippeet) murentua.

Koko ajan takaraivossa jyllää ajatus että onko kaikki ok vai ei??Menneisyys kummittelee mielessä jatkuvasti.Tietysti on päiviä jolloin ei ajattele mennyttä mutta harvassa on ne päivät.

No ensi viikolla on neuvola, mutta miten pystyisi itsensä tsempaamaan parempiin ajatuksiin??

Pinky´s mom

Vierailija
8/27 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, tulkaas heti kertomaan ultrakuulumisia, ne kenellä sellainen kohta on. Ainakin paakkiksella ja Nemilialla on tällä viikolla. Ei otettu muuten meidän vauvasta mitään pituus ja painomittoja, reisi ja pään halkaisija mitat otettiin.

Mua edelleen tympii tämä aataminaikainen vauvalehden keskustelupalsta...eikö ne tosiaan saa tätä nykyaikaan päivitettyä! Kaksplussan sivuilla on ihanan selkeät, luettavat ja graafisesti kivat sivut. Saa hymiöitä ja kuvia, tähän ei ees kelpaa otsikoksi pelkkä hymiö, blaah. Enpä ihmettele, että entisestään meitä marraskuisiakin kirjoittelijoita on vähemmän.

Elähän suotta stressaa etukäteen Pinkys mom, mullakin tuntui esikoisesta selvät liikkeet vasta 20+jotain, toisesta 18+jotain ja tästä noin 18 viikolla selvät liikkeet.

Nyt möyritään jo mahassa kunnolla ja tuo stressaaminen on jäänyt.

Eipä tässä voinnissa ole taaskaan mitään uutta. Harjoitussuppareita tulee, kun kohtu kasvaa, vähän närästää, kiloja on varmaan tullut lisää, välillä väsyttää...eli hyvin voidaan ja paksusti.

Mulla ei ole onneksi ollut tuota diabetesjuttua riesana, kuulostaa ikävältä kellä se on. Tsemppiä!

Ohrikselle vielä toivoisin jaksamista murheen keskellä ja toivottavasti jokin syy selviäisi. Vaikka ei tunneta niin pahalta tuntuu.

pp ja Hjördis 20+4

Vierailija
9/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh tätä hellettä! Pitäs lähteä kaupungille aleostoksille muttei tällasella ilmalla viiti vaivautua. Toivottavasti ensi viikko ei olis ihan näin kuuma...

Helene: hyvä tietää etten ole ainut, jolla kovaa painontunnetta alapäässä. Inhottava vaiva ja kun tietää, että tästä se vaan pahenee.

Irish79: Mulla kanssa selkä reistailee. En tiedä johtuisko notkoselästä, joka mulla on. Musta tuntuu, et oon joka paikasta kipeä ja raihnanen :)

Onneks huomenna on neuvola ja pääsen valittamaan :) Siitä onkin yli kaksi kuukautta kun viimeks oli äitiysneuvola eli onhan tuon jo aikakin olla.

Adara 20+2

10/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitelee, mutta hyvä niin, ihanaa kun ei tarvitse pukeutua juurikaan ulos mennessä ja pyykkiäkään ei kerry muksuilta kokonaista vuorta päivässä. Rannalla ollaan kuopuksen kanssa vietetty aikaa aamupäivät, ei ole vielä aamusella ryysistä ja ilmakin vähän raikkaampi yön jäljiltä kuin keskipäivällä. Paha vaan kun noin aikaisin ollaan liikenteessä niin olen aivan uuvuksissa ja VOIMATON jo tähän aikaan. Olo on kuin kestokrapulassa, kädet tärisee ja sydän hakkaa niin että oikaistava levolle iltapäivisin. Ollaan sitten miehen tultua töistä käyty uudet ulkoilut iltaa vasten, oon pyrkinyt vähentämään tuota loikoilua ja yrittää ulkoilla kun säät sallii, ehtii taas tulevina sadekausina loikoilla riittämiin..

Yölliset supistelut jatkuvat, onneksi näitä oli jo kuopuksesta suunnilleen samoilta viikoilta ihan mitään tarkoittamatta, mutta inhottavaa herätä niihin öisin, päivisin on vain muutama pieni supistus tuntunut koko aikana. Öisin repii kylkiin ja alavatsaan, mutta ei suinkaan synnytyssupistusten voimakkuudella, lienee niitä harjoitussuppareita, vaikkakin ovat hirmu kivuliaita. Viime yönä alunperin heräsin siihen, että olin kääntynyt AIVAN VATSALLENI ja vauva jumputti monta kertaa peräkkäin mahassa. Siitä kun käännyin niin repi vietävästi taas tunnin verran. Aika jännää, miten tuntuu että kaikki "oppikirjojen" oireet on sattunut tähän raskauteen, helpolla olen päässyt edellisissä raskauksissa loppujen lopulta. Nyt on kremppaa krempan jälkeen ja yhtäaikaa ja erikseen. Kyllä minä ne kestän toki, kunhan vauvalla on kaikki hyvin. Ensi viikon torstaina on rakenneultra, teenkin siitä koko päivän reissun, kun joutuu toiseen kaupunkiin muutenkin lähtemään, käydä vähän ostoksilla samalla:)

Tuli tosta rd:sta mieleen, mä kävin ekassa raskaudessa ´99 ylipainon vuoksi sokerirasituksen jossa kaikki arvot oli kunnossa, sitten kakkosesta ´01 ei puhuttu mitään vaikka painoin viitisen kiloa vielä enemmän kuin esikoisesta. Ennen kolmatta raskautta sitten laihdutinkin reippaasti ja ei ´05 odotuksessa puhuttu mitään (vaikka bmi oli yhä 26) ja nyt taas tässä raskaudessa väläytteli sokerirasitusta, koska sinne joutuu kuulema nyt kaikki yli 25v joilla bmi yli 25. Mutta sen koommin ei puhetta ole ollut, josko sitten toisessa lääkärineuvolassa sanoo siitä sitten? Eipä mulla ole mitään sitä vastaankaan, en kokenut kamalana kokemuksena esikoisenkaan aikaan sitä koetta.

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!!

*Helene 18+5*

Vierailija
11/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos kaikille lohdutuksesta. Onneksi minulla on esikoistytär, joka pitää kiinni elämässä tässä ja nyt.

Hyvää odotusta teille kaikille!

Vierailija
12/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masussa kaikki hyvin. Vauva kasvaa niinkuin pitääkin ja sydämestä löytyi kaikki neljä osaa (kammiot ja eteiset). Reisi ja olkaluu oli 2.8cm ja vaavi painaa 280 grammaa. Pituudesta ei ollut puhetta, mutta ultrasta saaduissa kuvissa näkyy 16cm - lienee pää-perämitta. Kaikenkaikkiaan vastaa viikkoja 19+4.

Niin ja poika tulossa :D

Nemilia ja Emilio 19+1

Vierailija
13/27 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..en oo jaksanut kirjotella vaikka melkein päivittäin olen käynyt kuulumisia lukemassa. Eikä mulla oo oikeestaan ollu mitään ihmeitä kerrottavana.

Pahoittelut ja osanottoni Ohrikselle.

Nyt oli pakko kirjottaa kun tunsin ensimmäiset selvät potkut! hassu tunne :) siellä masussa tosiaan on joku elävä olento :) On jotenkin ollu vaikea saada todentuntua siihen, et on oikeesti vauva tulossa ja äitihän minusta nyt sitten tulee... mutta kai tää pikkuhiljaa todentuu tästä!

Mulla olis ollu huomenna neuvola, mutta sieltä tuli peruutussoitto, plääh.. Pari viikkoa tuli lisää odoteltavaa ja itseasiassa ehdin käydä siinä rakenneultrassakin jo sit ennen seuraavaa neuvolaa, mut sekin on vasta noin parin viikon päästä. Odottelua odottelua.. Sais kyllä mun puolesta olla puolet lyhyempi tää raskausaika :)

Mukavaa kesää kaikille, nautitaan nyt näistä helteistä kun niitä kerrankin on!!

Santsuli rv tasan 18

Vierailija
14/27 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä! Aivan mukavaa tämä lämmössä lötköily, kun ei ole paljonkaan pakollista tekemistä, kun on lomalla. Paljon on käyty lasten kanssa uimassa ja kyläilty ja meillä ollut vieraita.

Mutta siis ultrakuulumisia! Tänään kaikki ultrassa hyvin ja - syvä helpotus. Painoa pikkuisella oli 280 g ja kovin vinhasti oli liikkeessä. Hauskasti tälläsi jalkapohjansa "linssiin" niin, että varpaat olisi voinut laskea, jos olisi ehtinyt:) Supistukset olivat lyhentäneet kohdunkaulaa hivenen ja kohdunsuuhun sai sormen pujotettua, vaikka sen jälkeen kuulema ihan kiinni. Lääkärin mukaan normaali tilanne uudelleensynnyttäjälle, joten ei syytä huoleen.

Meitä kanssa kiinnosti kahden pojan jälkeen vaavin sukupuoli ja tyttöä lääkäri arveli!! Esikoinen (4 vee) onkin koko ajan ilmoittanut, että tyttö on tulossa. Pakko oli saman tien käydä ostamssa kirpparilta pieni mekko, joka aiemmin oli osunut silmään!

Tämmöisiä tällä kertaa.

-HH

P.S. Ohrikselle valtavasti voimia raskaassa elämäntilanteessa..

Vierailija
15/27 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin jo lähes pari viikkoo sitte, mutta en oo jaksanu tapella näitte sivujen kanssa... Eli käytiin kun viikkoja oli 19+4. kaikki oli hienosti, ja hirvee meno päällä. Tässäpä näitä mittoja, vertailun vuoksi.

reisiluun pituus 3,2 cm ja painoarvio oli 300 g. En nyt sitte mistää löydä sitä pää perä mitta arviota...

Muuten kaikki on hienosti, mutta selkä meinaa reistata.. Vaavin liikkeet näkyy selvästi jo mahan päälläkin, hassua :D Tänään oli neuvola, ja "oma" täti oli lomilla, niin siellä oli varatäti. Hän oli tosi mukava, ja mietin todella vaihtaisinko neuvolaa hänen hoteisiinsa, kun ei tuon oman kanssa tunnu niin synkkaavan... Ja tämä toinen täti on vain n. kuuden kilsan päässä viereisessä "kylässä". Mutta ehkä annan "vanhalle" tädille vielä yhden mahdollisuuden.. Katsotaanhan nyt vielä.. Mutta olisi niin mukava jos löytyisi semmoinen täti kenen kanssa tuntisi olonsa kotoisaksi, tämä oma tuntuu niin vieraalta...

Suhmura 21+0

Vierailija
16/27 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haahuihin kirjoittelinkin jo ja laitan osin samaa tekstiä tännekin...

Täällä on ollut melkosen kiirettä. Saatiin häähommelit hoidettua ja nyt elämä on hiukan rauhoittunut. Kyllä siinä uskomattoman paljon oli tekemistä. Varsinkin kun asioita piti järkkäillä kävelemään opettelevan pojan kanssa :) Hääpukukin tuli ostettua pojan kanssa, hyvä makutuomari :)

Raskaus on sujunut kohtuullisen hyvin. Supisteluja rupes tosin tuntumaan jo häitä edeltävällä viikolla. Ilmeisesti stressiä... Mutta jo 17.rv:lla. Pikkuisen säikäytti. Viime viikolla oli käynti sekä äitipolilla että neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Kohdunsuu oli hiukan pehmeä mutta ei avautunut tai lyhentynyt. Katsoivat tosi tarkkaan. Mm. istukan virtauksetkin ja tietysti kohdunsuun ja pikkuisen voinnin. Painoa oli tuolloin 180g. Minun painosta hiukan moittivat kun ei ollut noussut vielä... Kaikki tuntuvat saavan kommentteja painosta :-/ Niin, äitipolilla olivat sitä mieltä että nyt on normaali raskaus eivätkä antaneet mitään varoituksia. Mutta neuvolassa varoiteltiin ettei saa tehdä yhtään mitään paitsi hoitaa poikaa. Olen kuitenkin puuhaillut maltilla ja nyt ei supistuksiakaan ole juuri ollut. Kohdun vihlomista on ollut, varsinkin tänään. Sitä on tuntunut olevan muillakin.

Minulta kyseltiinkin aiemmin et millaista seurantaa järjestetään kun esikoinen oli keskonen. Käyn siis äitipolilla seurannassa. Nyt oli eka käynti 18.rv:lla, seuraava 22.rv:lla ja siitä varmaan sit voinnin ja löydösten mukaan. Mutta teroitettiin moneen kertaan että heti vaan jos supistuksia säännöllisesti niin ylimääräiselle käynnille.

Omaa napaa tuli nyt tuutin täydeltä. Olen kyllä seuraillut kuulimisianne näiden muutamien "hiljaistenkin" viikkojen aikana. Isot pahoittelut Ohrikselle! :(

Minitassu, rv 18+3

Vierailija
17/27 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu mukaan? :)

Nyt on menossa kolmas raskaus, yksi km (08) ja yksi terve ihana tyttö(08) ja nyt tulee siis neidistä sitten isosisko.

Olen aikaisemminkin käynyt täällä lukemassa, mutten ole saanut aikaseksi kirjotella mitään. Tuo 1v3kk:n ikänen ikiliikkuja pitää huolen siitä ettei äiti ehdi kauaa koneella olemaan :)

Supistuksia ja mahakouristuksia on ollut, minkä takia joudun maanantaina äippäpolille tarkistuttamaan tilanteen. en osaa kauhean huolissani olla, masuasukki liikkuu niiin kauheasti että uloskinpäin näkyy. Tosin tuo yksi km kummittelee vieläkin...

Voimia kaikille Enkeleiden vanhemmille ja tsemppiä teille mukana oleville :)

- Suvi ja pikku papu rv 21+4 -

18/27 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAPU, tervetuloa joukkoon, käypäs katsomassa tuolla Haahujenkin pinossa, siellä meitä keskenmenoja kokeneita odottajia enemmänkin ja mukavasti eri vaiheissa raskautta kukin, siellä on saanut välilä "läheisempää" vertaistukea pelkoihinsa yms.kun kaikilla on muistissa miltä mikäkin tuntunut, tervetuloa siis Haahuihin myös:)

Tänään on täällä kakunpaistajaiset, huomenna vietetään kakkosen synttäreitä ja kakkua aloin tehdä tänään, pohjat on uunissa, täyttö menee iltaan kun käydään uudestaan kaupassa, minä lahopää kun unohdin kerman ja mansikat ostaa aamulla..Ehtiipä jäähtyä ainakin kunnolla pohjat:) Viime yö oli hyvä yö, heräsin ja varustauduin kääntymisen aiheuttamiin supistuksiin taas, mutta vähän vaan repäisykipua tuntui vasemmassa kyljessä, eikä YHTÄÄN supistusta!! Hieno homma, inhottavaa kun jatkuva heikotus ja väsymys muutenkin niin öisin valvoo vielä lisänä kipuillessa. peukut pystyyn että pysyisivätkin poissa! Hirveä jännitys ensi torstain ultraan, ei enää osaa vaan ajatella tota niin että menenpäs kurkkasemaan vauvaa ultraan, vaan kaikki mahdolliset uhkakuvat piirtyy mieleen. Niin paljon lukee jatkuvasti kaikesta kauheasta mikä odottajia kohdannut rakenneultrassa niin ei voi ikinä ajatella luottavaisin mielin mitään, no, tieto on siis lisännyt tuskaa.

Nyt pohjat pois uunista, lienee mukavan kipeät jalat taas illalla kun touhuaa koko päivän, enkä edes uskalla ajatella mikä väsymys..Ja meillä kun peräkkäisinä kuukausina kaikkien kolmen synttärit niin tätä se on läpi kesän kerran kuussa:)

Hauskaa viikonloppua kaikilla ja onnittelut ultrassa upeita uutisia saaneille!!

*Helene 19+0*

Vierailija
19/27 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papu, tervetuloa! Aina mukavaa jos tulee uusi marraskuinen!

Neuvola oli eilen ja kaikki ok niin kuin olettaa sopikin. Painoa oli tullut 6kg (!) ja sf mitta huiteli yläkäyrällä, vaikka päälle päin maha tosi pieni. Kohtu ja vauva vaan jossain tuolla syvällä lantiossa. Uutta oli, että nykysin suositellaan rautaa syötäväksi, vaikkei hemoglobiini alhainen oliskaan. On kuulemma sitten rautavarastoja ja toipuu nopeammin jos synnytyksessä menettää verta. Tämä oli siis ihan uusi suositus eikä välttämättä kaikissa neuvoloissa vielä käytössä.

Vauva painaa alapäähän taas enemmän kuin pari päivää sitten. Voi huh mitä on luvassa jos nyt jo näin paljon. Ostoksilla ollessa mietin jo, et pysyykö toinen edes matkassa :) Tuntu nimittäin siltä, että valahtaa ihan minä hetkenä tahansa kyydistä :)

Helteistä viikonloppua marrasmasuille!

Adara 20+4

Vierailija
20/27 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää suomen kesä ihanaa, varsinkin nyt nää pari päivää kun on hellettä piisannut. Tosin isolla masulla ei oo ihan niin lepposaa olla, kun muina kesinä, mutta en valita! :D

Adara: Aika hassua, miten neuvola suositukset vaihtelee. Täällä ei nimittäin suositella rautaa, ellei tarve ole... Enkä ole osannut ajatella sitä raudan käyttöä tuolta kantilta..tosin syön kyllä monivitamiinia missä on rautaa mukana. niin, ja minulla kanssa huiteli sf-mitta yläkäyrillä, itseasiassa sen yläpuolella! Ihme juttu, edellisessä raskaudessa masu oli taaskin niin pieni, että sitä tutkittiin mistä johtuu:)

Suositellaanko teidän muiden neuvolassa sokerirasitustestiä?! Täällä suositellaan ja joudun siihen nyt sitten viikolla 26, vaikka en mitenkään riskitekiöihin kuulukaan.

Oho, onpas kello jo paljon..Meidän neiti on ollut nyt 3päivää kuumeessa ja sainkin neitokaisen vasta äskettäin nukkumaan..on varmaan parasta kömpiä itekkin sänkyyn.

suvi&papu 21+5