Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko saada häädön, jos asukkaan koira ulvoo aina yksin jäädessään?

Vierailija
21.06.2009 |

Kohta menee hermot naapurin hurttaan, jonka koira ulvoo joka arkipäivä 5-6 tuntia enempi ja vähempi kuuluvalla äänellä.

Ollaan laitettu naapurin postiluukusta pari kertaa viesti, että tiesitkö, että koirasi ulvoo yksin jäädessään. T:yläkerran naapurinne.

Ollaan yritetty myös pimputtaa ovikelloa, mutta naapuri ei avaa ovea :(

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää just koira ottaa kerrostaloon vaikka olisi kymmeniä muita eläimiä mitkä ei pitäisi mitään häiriötä? koirat on muutenkin vitun kuvottavia limasuita ja tyhmiä kuin pässit. kaikista pahimpia sellaset pienet takkuiset paskiaiset mitkä räksyttävät jatkuvasti.

Vierailija
42/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurin koirat ulvovat ja haukkuvat viikonloppuyöt kun ovat silloin yksin kotona. Päivisin en ole koiria kuuntelemassa, mutta yöt on näköjään valvottava naapurin koirien vuoksi. Eilen illalla kaksi koiraa aloittivat haukkumisen ja ulvomisen kymmenen aikoihin ja lopettivat aamuneljältä. Sama viime viikonloppuna ja sitä edellisenä. Väsyttää ja vituttaa eikä tätä saa ikinä loppumaan :( Tiedän että edellisten asukkaiden oli muutettava koirien äänekkyyden vuoksi, mutta meille naapuri lupasi että nyt ne ovat oppineet eivätkä metelöi. Valitusta en uskalla tehdä enkä naapureille sanoa suoraan, ovat nimittäin todella pelottavaa porukkaa. Ideoita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulvontaan on vaikea vaikuttaa, koska naapurisi tuskin voi olla koko päivää kotona koiran kanssa. Työssä on pakko käydä. Siksi ei varmaan saa asialle mitään vaikka jättäisitte kasoittain lippulappusia. Koiralle ei ikävä kyllä voi selittää, että sen pitäisi pitää turpansa ummessa. Juuri tuon asian takia en ottaisi itse koiraa kerros- tai rivitaloon.

Täytyy sanoa, että kerrostalossa asuessamme yhdellä asukkaalla oli koira, joka ulvoi välillä päivällä. Se oli ihan helvetin rasittavaa kuunneltavaa varsinkin kun maksoi asunnostaan täyttä vuokraa.

Luulen, että ihmisiä on häädetty tälläisten juttujen perusteella jos ulvominen tosiaan kestää 5-6 tuntia päivittäin ja on kovaa. Se tosin on harmillista naapurillesi.

Vierailija
44/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti, naapurilla on ilmeisesti jotenkin sairas vauva, koska se huutaa oikeasti _joka_ yö niin kovaa ja kauan, että minä viereisessä asunnossa asuvana joudun nukkumaan tulpat korvissa. Eikä auta. Tekisi oikeasti mieli antaa noita vauvanhiljentämisneuvoja pariskunnalle. Kiva mennä töihin, kun on koko yön kuunnellut kauheaa huutoa, eikä edes oma lapsi kyseessä.

Omistusasuja olen, asunut tässä tyytyväisenä jo monta vuotta, kunnes keväällä naapurin pariskunta sai vauvan. Ovat vuokralla, joten olen yrittänyt saada heille häätöä aikaiseksi. Isännöitsijän mukaan pitää olla muutakin häiriötä kuin parkuminen, mutta eiköhän sitä jotain keksi. Suututtaa niin paljon, muutaman valituskirjeen olen jo naapureille kirjoittanut. Onneksi muut naapurit ovat puolellani, sillä ennen tuota nuortaperhettä taloyhtiö oli ihanan rauhallinen.

Talo on vanha, joten eristykset ovat huonot. Enkä todellakaan teetä eristysremonttia joidenkin vuokralaisten takia. Toivottavasti pääsen pian rauhaan.

45/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme varoitusta ja ulos. yleensa kantelu tosin tarvitsee useamman kuin yhden talouden nootin, eli keraa naapurit kimppaan ja keskustelkaa asiasta. tehkaa lappu ja nimmarit alle, myos kuinka kauan tuo ulvonta on kestanyt ja kuinka kauan kerrallaan.

Meilla naapuri opetti pentua olemaan yksin ja ilmoitti siita "kaikille". tietysti aina vahan aikaa kerrallaan ja pidensi sita sitten, monesti aina kavi kyselemassa etta kuuluiko mitaan. Tosin han olikin ns.jarkeva omistaja :P

Harmi, etta taytyy olla tuollaista.

Vierailija
46/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta en ottaisi kuin ehkä pienen sylikoiran kerrostaloon. Isompi koira vaatii liikuntaakin jo sen verran, että ns. normaali töissäkäyvä ihminen ei sitä ehkä pysty antamaan...okt/rivari-asuja voi avata hurtalle oven ja tämä ulkoilee sitten itsekseen, kerrostalossa harvemmin onnistuu.

Eräs ystäväni tuli raskaaksi ja vaikean raskautensa myötä jätti (isokokoiset) koiransa lähes vaille liikuntaa. Koirat kirjaimellisesti hyppivät seinille...tätä jatkui 8kk aina synnytykseen saakka. Naapurit valittivat koirien käytöksestä enkä voi syyttää heitä.

Niin ja vielä sellainen juttu, että jos vauvaa vertaa koiraan niin voikin vierailla samantien lääkärissä ja pyytää että päänuppi tarkistettaisiin. Vauvoja inhoavat, eläinrakkaat ihmiset eivät ole ihan terveitä.

Vierailija
47/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAUVA EI OLE "VAUVA" EDES VUOTTA ENÄÄ, HUUTO LOPPUU KYLLÄ AJAN KANSSA!!! Toisinkuin häiriintyneen eläimen ulvominen...

Vierailija
48/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkoitatko että tota naapurin kersan huutoo pitää kuunnella vielä noin 10kk? Kaksi kuukautta se on huutanut ilta 22-03 tai 05 asti. En omista lapsia enkä koiraa mut TODELLAKIN kuulukoon päivällä minkälaista meteliä tahansa kuhan YÖT ovat hiljaa. Itse henkilökohtaisesti sain järjestys säännöt jossa lukee HILJAISUUS 22-07!!!!

Vierailija
49/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vissiin tajua ettei ole mitään keinoa, jolla vauva hiljennetään. Ihan oikeasti ei ole; moni kokeilee kaikkensa mutta huuto ei lopu. Ei auta cuplatonit, vyöhyketerapiat, korvien putkittamiset, ruokavalion muutokset. Jotkut vaan huutavat.

Vierailija
50/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo yksi kommetti vauvasta ei ollut minun. Mutta joo, itselläni siis omistusasunto ja naapurissa nuoripari + vauva vuokralla. Vauva on valvottanut minua jo monta kuukautta, ei siis enää hermo kestä. Ja tosiaan kirjeisiin ei ole tullut vanhemmilta mitään reaktiota, eikä vauva ole ollut yhtäkään yötä hiljaa syntymänsä jälkeen. Teen kuitenkin vastuullista työtä eikä minulla ole mahdollisuutta olla pois väsymyksen vuoksi, kun kyseessä vain naapurin lapsi.

Olen kirjoittanut myös parin vuokraisännälle, joka on pahoitellut tilannetta. Seuraavaksi vaadin vuokraisäntää hommaamaan eristykset asuntojemme välille tai karkottamaan nuo vuokralaiset. Kyllä kotona pitää pystyä asumaan ja nukkumaan rauhassa. Yö on hiljaisuutta varten, nuoripari voi sitten etsiä asunnon jostain, jossa ei ole naapureita. Onneksi ovat vain vuokralla.

Vierailija
51/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei vauvan itkun vuoksi, niin on niitä muitakin keinoja. Esimerkiksi kun tarpeeksi kauan valittaa asunnon omistajalle (onko yksityinen?), niin usein on vaan helpompi vaihtaa vuokralaista. Ja vuokralaisia on ainakain pk-seudulal helppo löytää.

Vierailija
52/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koira saa häädön. Meillä oli naapurissa samanlainen tapaus. Kuukaus meni ja koira lähti.

Vierailija
53/62 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis ihanko oikeasti aikuiset ihmiset vertaavat vauvan itkua koiran ulvontaan? Koiran nimeä ei varmaan lue esim. vuokrasopimuksessa? Me ollaan jouduttu lopettamaanki yksi koira kun naapurit valitti, jos ei totu niin ei totu, koira siis... Ei oo tosiaan kaikki ruuvit paikallaan ihmisen päässä jos vauva ja koira on samanarvoiset... HUH!

t.edellinen...

Sulle ei varmaan teidän koira merkinny mitään? Miks teillä ylipäätänsä on ollut koira?? Kuka TERVEJÄRKINEN ihminen vie koiran lopetettavaksi jos siitä naapurit valittaa?? Eikö koiralle voisi tehdä jotain, kouluttaa olemaan yksin? Etsiä sille uusi koti?

Käytäppä sinäkin etes tästä eteenpäin sitä helevetin päätäs !!

Vierailija
54/62 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valituksia ja yritä saada muutkin naapurit tekemään valituksia.

Jopa omistuskämppä voidaan ottaa haltuun koiran ulvonnan tai haukunnan vuoksi.

Itse jouduin aikoinaan myymään asuntoni ja muuttamaan pois koiran vuoksi tai asunto olisi otettu haltuun.

Seuraavassa asunnossa ei ongelmia ollut koiran kanssa.

Vierailija
55/62 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mitä sekopää porukkaa??!! Jättäkää se koira rauhaan.. Ja varmaan auttaa jos käy sitä ovikelloa rimputtamassa, koira pelkää tuplasti enemmän! Mulla on kokemusta sekopää naapureista, jotka valittaa turhasta ja kutsuu turhaan eläinsuojeluviranomaisia koirien takia..meidän koirat tosin ei oikeesti haukkunut kun silloin tällöin ja sekin päivällä. Naapuri siis hullu. Omistusasunnosta ei noin vain häätöä saa, jos kolmen varoituksen jälkeen yhtiö päättää ottaa huoneiston haltuunsa, joutuvat vuokraamaan sen eteenpäin määräajaksi ja asunnon 'häädetty' omistaja saa sen vuokrahinnan..aika ruljanssi, siihen tuskin moni yhtiö on valmis. Vuokralaisen kai voi häätää vaan kolmen kirjallisen valituksen jälkeen, mutta valituksien pitää olla todistetun häiriön pohjalta tehtyjä..eli pitää esim. nauhoittaa ulvontaa.. Itseäni ainakin ihmetyttää et ketä oikeesti häiritsee päiväsaikaan kuuluva meteli? Jos ei nyt siis oikeasti seinät halkea. Menkää duuniin tai pihalle, jos häiritsee. Harva valittaa spurguista tai muista ääliöistä, mutta koirista kyllä..miks ihmeessä?

Vierailija
56/62 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oikeesti, mulle ainakin koira on arvostettu perheenjäsen siinä missä lapsikin. TIETYSTI!!

Vierailija
57/62 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei varmaan teidän koira merkinny mitään? Miks teillä ylipäätänsä on ollut koira?? Kuka TERVEJÄRKINEN ihminen vie koiran lopetettavaksi jos siitä naapurit valittaa?? Eikö koiralle voisi tehdä jotain, kouluttaa olemaan yksin? Etsiä sille uusi koti?

Käytäppä sinäkin etes tästä eteenpäin sitä helevetin päätäs !!

mutta vaikka lemmikki olisi kuinka rakas, niin joskus eroahdistus voi olla niin voimakasta, että sitä ei niin vain hoideta tai kouluteta. Luulisi sinunkin sen tietävän, jos sellainen koiravelho olet olevinasi.

Eroahdistuksesta pois kouluttaminen voi olla todella vaikeaa ja hidasta, joten esim. monen pienen lapsen kanssa sellaiseen ei välttämättä ole yksinkertaisesti aikaa ja mahdollisuuksia!

Tai jos on työpaikka, ei sieltä voi olla viikkokausia poissa kouluttamassa koiraa. Järki käteen itsellesi!

Ja hermoheikolle eroahdistuskoiralle ei todellakaan välttämättä ole paras ratkaisu vaihtaa kotia, koska eroahdistunut koira on niin riippuvainen johtajastaan. Koira voi mennä entistä huonompaan kuntoon kodinvaihdossa. Ja riski, että uudesta kodista laitetaan eroahdistuskoira eteen päin on aika iso, ellei löydä jotain ok-asujaa, jolla ei ole naapureita riesana.

Minä rehellisesti sanoen laittaisin koirani ennemmin piikille, kuin antaisin sen mihin tahansa uuteen kotiin. Koira on minusta niin riippuvainen, että ahdistuu välillä vaikka muu perhe olisi kotona, mutta minä olen poissa.

Jos löytäisin sellaisen kodin, mistä voisin mennä 100% takuuseen, voisin antaa sen sinne.

Muuten mieluummin lopettaisin, koska tietäisin, että koirani kärsisi ilman minua, ellei saisi jotain todella huippua uutta kotia, missä ei joutuisi olemana paljon yksin jne.

Sellaisia koteja aikuiselle eroahdistuskoiralle ei todellakaan ole pilvin pimein tarjolla.

Vierailija
58/62 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-22 aikana saa kuulua ns. normaalin elämän ääniä. Meillä oli tuollainen tapaus. Jos omistusasunnon haltuunottoa aletaan ajamaan, juttu menee oikeuteen.

Vierailija
59/62 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

camooon aikuiset ihmiset nyt rauhoitutaaan! eli ihan tervejärkisenä koiran omistajana voin sanoa, että valitettavasti ei lasta ja koiraa voi verrata, vaikka koira olis kuinka rakas tahansa..kyl se on vaa nii et koirat on eläimiä vaikka olis ne kuinka rakkaita ja häätö voi tulla, mutta ei siinä koiran täydy henkeensä menettää voi sitten vaikka muuttaa.. PIKKU VINKKINÄ et itse asun kerrostalossa ja mulla on nyt parivuotias berni niiin kokemuksella voin sanoa et hankkikaa koiran pentu silloin ku teillä on oikeasti siinä alussa aikaa sille esim kesälomalla koiran ensimmäinen elin vuosi on tärkein.. eli kun kesällä olette sen kanssa ja olette aluks vähemmän aikaa poissa ja sit kokeilette vaikka puolta tuntia sit tuntia jne. se koira kyllä tottuu kun sen siihen opettaa! mutta älkää missään nimessä ottako koiraa sillain et teillä ei oo alussa aikaa sille, se on eläinrääkkäystä jos se joutuu olla yksin kotona ihan pienenä niin kylllä se nyt ulvoo!!!

Vierailija
60/62 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Ihmisten ja eläinten äänet kuuluvat jokapäiväiseen elämään. sanot että lapsen itkua ei voi estää.. kun taasen koiran voi.. kyllä lapsenkin saa rauhoitettua siinä samalla koiran myös. Eläin vaan joutuu olemaan yksin useasti kun omistajat on töissä. lapsia ei jätetä yksin.. siinä on se ERO!! ei senkään ulvomiselle aina mitään voi. on juoksuajat ynnä muut. se on eri asia jos se häiritsee öisin kun on hiljaisuuden aika. mutta päivisin se on normaalia elämisen ääntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä