Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi suostutte synnyttämään sängyllä maaten?

Vierailija
20.06.2009 |

en jaksa kuin ihmetellä miksi naiset suostuvat makaamaan sängyssä avautumisvaiheen ja usein koko synnytyksen ajan. sehän on täysin luonnotonta!

olen itse kaksi lasta pukertanut maailmaan. molemmissa olen viimeiseen saakka ollut jaloillani ja liikkeessä, ponnistamassa olen käynyt sängyn päällä puoli-istuvassa asennossa. ensimmäinen synnytys kesti viitisen tuntia, ponnistusta 15 min, toinen synnytys 3 tuntia, ponnistaminen 10 min. kivunlievitykseksi riitti ilokaasu.

se painovoima todella auttaa synnytyksen etenemiseen. käyttäkää sitä naiset hyväksenne!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

31

Vierailija
22/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 ja jotkut muut:

KIELLETTIIN HUUTAMASTA???

Miten tuo voi olla mahdollista!!? Ihan kamalaa!! Herranen aika sentään, tuo nyt on jo kaiken huippu, toivottavasti ette totelleet vaan huusitte kahta kovemmin! Onneksi minulla oli aivan ihania kätilöitä ja lääkäreitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin mähän olisin ruvennut ihan piruuttaan huutamaan helvetillisesti ja sanonut että meillä on seksikin kovaäänistä... ;)

Vierailija
24/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä saliin kun pääsin niin lapsi oli maailmassa 2 min päästä! Sänky oli suora kuin lauta ja kätilö sanoi vaan että nyt ei taida olla sängyn kaltevuudella väliä;) Jaa juu, ei ollut, hyvin syntyi tyttö ihan selällään maaten, pidättelemään en olisi pystynyt vaikka olisi ollut pakko!

Vierailija
25/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan ole kukaan pakottanut mihinkään asentoon. :) Ihan itse olen valinnut, milloin seistä, milloin istua ja milloin maata.

Ajoittain makaaminen tuntui parhaalta ja ehdottomasti LUONNOLLISIMMALTA. Mitäs siihen sanot, ap?

Vierailija
26/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee niin kuin parhaaksi tuntee. Se mikä oli sinulle paras ei ole kaikille muille. Miksi se on niin vaikea ymmärtää?

t. Puoliseisovassa asennossa synnyttänyt ja koko synnytyksen ajan aktiivisesti liikkunut mamma (ei edes ilokaasua) - synnytys kesti 22 tuntia josta ponnistusta 45 minuuttia

Vierailija
27/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut semmosta asiaa kun "ihmiset ovat erilaisia". Jotkut ehkä haluavat maata ja olla sängyssä,toiset lilluu vedessä, toiset ramppaa eestaas. Kuka mitenkin.

Ai että ottaa aivoon nää typerät kaikkitietävät ihmiset...

Että ihmettele sinä vaan vastaisuudessakin,miksi jotkut toimivat erilailla kuin sä ja mä jatkan tätä ihmettelyä kuinka voi olla noin idiootteja ihmisiä.

Vierailija
28/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoliistuvassa sitten ponnistin kolmessa minuutissa kullannuppuni ulos. Synnytyksen kesto kokonaisuutena 1 tunti 30 minuuttia.

Ensimmäinen vauva meni kokoajan maaten, synnytyksen kesto 15 tuntia ja ponnistaminen 45 minuuttia (imukuppia jo valmisteltiin, mutta sain silti 40 asteesta asteen kuumeesta huolimatta ponnistettua pienen ulos

Vierailija
29/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esikoista synnyttäessä oikea painajainen kätilönä. Hän vain tiuski ja äyski komentoja, piti koko ajan piuhoissa kiinni ja komensi makaamaan aloillaan. Koska olin lähtenyt sairaalaan asenteella "kyllä ne siellä osaa", en sanonut pahemmin vastaan, vaikka kummalta tuntuikin moinen.

Jotta olisin päässyt liikkumaan ja ehkä vieläpä synnyttämään muuten kuin puoli-istuvassa asennossa, olisin joutunut todellakin riitelemään tämän kätilön kanssa. Valitettavasti minulla ei siinä kohdassa ollut sisua moiseen.

Toisen kohdalla olikin sitten aivan eri ääni kellossa. Ensinnäkin kätilö oli huomattavasti mukavampi ja hänen kanssaan saatoin keskustella vaihtoehdoista. Toisekseen minulla oli sisua vaikka karjua oma mielipiteeni julki. Sitä ei tosin tarvittu, kiitos hyvän ja ammattitaitoisen kätilön :)

Mutta kyllä minua harmittaa, etten sille ensimmäiselle kätilölle sanonut, mitä ajattelin. En vain uskaltanut. Voi nössö minä.

Vierailija
30/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten olin kyllä liikkeellä epiduraalin laittoon asti.

Vierailija
31/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä se sun persettä kaivaa miten muut lapsensa synnyttävät?

Vierailija
32/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöitä ONNEKSI ollaan. Toisen kohdalla meni vähän ap:n tyyliin, toisen kohdalla maaten oli kivuttomampi ja parempi. Ihanaa, että ihan ITSE saa päättää mikä paras tyyli.

Vierailija
33/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksessä en tosin voinutkaan kävellä, kun mulla oli häpyliitos revennyt, mutta en mä olisi edes jaksanut kävellä. Eikä keinutuolissakaan istuminen tuntunut kivalta, joten makasin, jolloin pystyin rentoutumaan. Ja vaikka avautumisvaihe oli pitkä, 1,5 vuorokautta, niin ponnistin puoli-istuvassa asennossa vain 20 minuuttia, mikä oli kätilöistäkin nopeaa avautumisvaiheen pituuteen nähden. Mulle sopii muutenkin makuuasento hyvin, koska olen aika passiivinen ihminen.

Vierailija
34/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen takia koska mussa oli sen verran piuhaa kiini että en enää saanut nousta sängystä! Oli mahan ympäri mittaria, käsissä sitä ja tätä mittaria yms, niin eipä siitä noin vaan noustukaan.

Ja itse olisin kyllä halunut olla seisaallaan ja käyttää painovoimaa avuksi, ja olin sen jopa kirjannut esitieto lomakkeeseen, mutta sitä ei kukaan ehtinyt/jaksanut/kiinostanut lukea siinä vaiheessa.

Että ei kaikki siinä synnytyksessä ole itsestään kiini mitä haluaa, valitettavasti.

Vierailija
35/35 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin makaamaan. Kolmesti olen synnyttänyt. Avautumisvaiheet olleet todella nopeita ja rajuja. Viimeisin synnytys oli perätilasynnytys, joten ei edes ollut muita vaihtoehtoja kuin maata.

Kestot 4h, 3,5h ja 3h.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi