Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ranskalaisten älynväläys:

Vierailija
20.06.2009 |

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200906209800983_ul.shtml

Tai siis eihän Sarkozy edes ole ranskalainen. Tämä viimeisin onkin sitten varsinainen "yksilönvapauden" voitto...

Jos nainen ITSE valitsee käyttää huntua, vaikkapa sitten burkaa, kai hän nyt sen voi itse päättää???

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaisilla on oikeus päättää miten heidän yhteiskunnassaan julkisissa tehtävissä toimitaan. Jos joku tahtoo pitää huivia kotona, siitä vaan.

Jos ja kun sharia-lain mukaan elävät ovat yhteiskunnassa enemmistö, he saattavat äänestää toisin - mutta perustuslain muuttamiseen saatetaan vaatia enemmän kuin yksinkertainen enemmistö.

Vierailija
22/32 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ota kantaa siihen kuka saa/pitää/haluaa käyttää huivia ja onko se oikein vai ei.

Mutta miettikää nyt, jos huivit kielletään. Niin miten erotettaan "uskonnollinen" huivi siitä "muotiasuste" huivista???

Missä siinä menee raja???

Koska minä, täysin ateisti, saatan käyttää kesällä esim. jotain jenkkihuivia päässäni, ihan vaan auringon suojana. Enkä sais sitäkään enää käyttää?? Eikä mummot jotka haluavat suojata päätään tuulelta ja tuiverukselta saa käyttää enää huivia?? Saako sitten kietoa pitkää kaulaliinaa päähänsä?? Vai tulkitaanko sekin huiviksi?? Entä jos on kylmä, kenellä on oikeus kieltää että kietoo kaulahuivin, joka sekin on jonkinlainen huivi, päänsä suojaksi????

Minusta koko kysymys on jotenkin niin vaikea että mihin kohtaan vedetään se raja, että annetaan vaan olla.

Ja sitten tulee tietenkin mieleen että jos huivit kielletään, kieletäänkö sitten myös miesten kipat, ja nämä pienet hatut mitä muslimimiehillä on usein päässä??

Tai onko sitten seuraava askel että kielletään tuulipuvun käyttö? Kuka saa kieltää ihmisiä käyttämästä tiettyjä vaatteita?? Missä menee yksilön raja????

Tuon takia minusta olisi kaikista helpointa ihan vaan jatkaa sillä linjalla että jokainen saa pukea niin paljon päälle kun haluaa, kun tuo rajan vetäminen on niin hirveän monimutkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoja peittävän huivin käyttö uskonnollisissa tarkoituksissa on aika yksiselitteistä.

Vierailija
24/32 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on yksilön vapaudesta pukeutua niinkuin hän haluaa tai niinkuin hänen maailmankatsomuksensa "määrää". Toisen maailmankatsomus sanelee burkhan, toisen tuulipuvun.

Sarko on idiootti (päinvastoin kuin Obama), mutta miten niin hän EI OLE ranskalainen? Harrastaako ap natsien rotuoppeja vai miten on?

Kyse ei ole "rotu-opista", totean vai tosiasian: Sarkozy ei ole syntyperäinen ranskalainen, isänsähän oli maahanmuuttaja, joita hra presidentti itse niin kovasti halveksii halutessaan olla ranskalaisempi kuin ranskalaiset itse. Tämä on perimmäinen syy Sarkozyn suhtautumisessa maahanmuuttajiin.

Ja eiköhän ihminen itse valitse myös maailmankatsomuksensa? Itse siis ilmeisesti haluaiset natsimaisesti sanella kansalaisille mihin heidän pitäisi uskoa, puketua ja minkä värisiä heidän tulisi olla.

Vierailija
25/32 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä tässä burkhan pidossa on kysymys. Ranskalainen yhteiskunta ymmärtää tämän ja pyrkii suvaitsemattomuuden tukahduttamiseen. Hyvä niin.

Vierailija
26/32 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoja peittävän huivin käyttö uskonnollisissa tarkoituksissa on aika yksiselitteistä.

Jos kuljen talvella huivi kasvojeni edessä mistä sä tiedät suojaanko itseäni kylmältä vai onko tarkoitusperäni uskonnollinen??

Ja onko sitten pelkkä huivin käyttö päässä sallittua? Vai missä menee raja???????????

Vierailija
27/32 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuljen talvella huivi kasvojeni edessä mistä sä tiedät suojaanko itseäni kylmältä vai onko tarkoitusperäni uskonnollinen??

Ja onko sitten pelkkä huivin käyttö päässä sallittua? Vai missä menee raja???????????

Vierailija
28/32 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvaitsevaisuutta tämä nyt sitten on???

Johan Ranskassa kiellettiin jo huivien käyttäminen kouluissa, myt sitten puututaan jo aikuisten naistenkin pukeutumiseen.

Tästä päätellen suomalaisissa kouluissa tulisi sitten kieltää myös päähineiden käyttäminen, siis ne poikien ikuiset lippikset yms.

Vierailija
29/32 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissakin on lailla kielletty hunnun käyttö ainakin valtion virastoissa, yliopistoissa ja oikeussaleissa. Ja kyseessä on sentään muslimi maa.

Vierailija
30/32 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole muslimi, mutta käytän usein huivia (en edes omista hattua). Joku vuosi takaperin odotin bussia syyskylmillä, kaksi naista keskusteli pukeutumisetani (mielestään ilmeisesti hiljaa ja muomaamatta), toinen päivitteli takkiani (A-linjainen). Toinen selitti musliminaisten käyttävän sellaisia...

Vierailija
31/32 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatia saada pitää mukanaan rynnäkkökivääreitä uskonnollisista syistä?

Vierailija
32/32 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissakin on lailla kielletty hunnun käyttö ainakin valtion virastoissa, yliopistoissa ja oikeussaleissa. Ja kyseessä on sentään muslimi maa.

tietävät huivien olevan arkipäivää. Nämä kiellot ovat Ata Türkin peruja, ja hänhän halusi länsimaistaa Turkin.