Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies mukana neuvolassa?

Vierailija
20.06.2009 |

onko teillä ollut mies mukana neuvolan lääkärikäynnillä? eikös ekalla kerralla tehdä sisätutkimus? jontenkin mua ällöttää, että mies ois siellä (vaikkakaan ei samassa huoneessa)ajatellen et nyt joku romplaa vaimon alapäätä. onks tää nyt ihan outoa :DD

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehen alapäätä räplättäisiin, niin ei varmaan ois vaimo mukana. on kyse sitten ultrasta tai ei naisen kohdalla, sinulla on oikeus valita

Vierailija
2/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sisätutkimuksissa. On suorastaan uteliaana kuikuillut.

Ei se todellakaan minua haittaa, onhan hän ne paikat nähnyt...

Rakenneultraan ei ehtinyt töiden takia. Yritys oli hyvä mutta kun hommassa meni 3 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hävettävää, tosin meillä onkin avoimet välit :P.

Vierailija
4/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut tehäänks ekalla kerralla edes muita tutkimuksia kun verikokeet? hoitaja ainakin sanoi että aika paljon on paperien täyttelyä ja infoa..

Vierailija
5/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, haloo, pikkasen sit naurattaa toi ap! Ja muutkin, jotka ei ota miestään mukaan raskauden aikaisiin tutkimuksiin.

Yhdessähän te sitä lasta toivotte, niin mitä herran jestas outoa siinä on, et se mies on mukana sielä neuvolas.

Ensinnäkään meillä ei ultrattu kertakaan neuvolakäynneillä, vaan ainoastaan lääkäri käynneillä. Eikä todellakaan mitään ylimääräisiä romplauksia, vaan asialliset tutkimukset ja se oli siinä.

Alakautta ultrataan alkuun, ja sitten kun ollaan tietyllä viikolla että näkee ultrasta jo vattan päältä, ei sisäultraa enää käytetä.

Voi, voi sentään...

Vierailija
6/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis edelleen ihan vilpittömästi mietin, että mikä siinä on niin kamalaa? Onko tällaisella ihmisellä huono itsetunto omasta kropasta, onko hän normaalia häveliäämpi, pelkääkö hän itse niin paljon toimenpiteitä, onko hänellä normaalia tarkemmat rajat omat kropan kanssa eli kuka saa koskea tai nähdä vai mikä?

jos miehen alapäätä räplättäisiin, niin ei varmaan ois vaimo mukana. on kyse sitten ultrasta tai ei naisen kohdalla, sinulla on oikeus valita

Vierailija
7/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tehty joka ikinen ultra vatsan päältä. eikä ole sisältänyt mitään käsikopeloita.

Niin mullekin, satakunnan keskussairaalan äitiyspolilla.

Hyvin hoikkia ihmisiä ei yleensä tarvitse ultrata sisäkautta. Monille tuttavilleni on samassa paikassa kyllä tehty sisäkautta se alkuraskauden ultrra.

En tarkoita v***uilla tms, mutta ainakin itse olin aikoinani tosi hoikassa kunnossa molempien raskauksieni aikana, bmi nippa nappa 18, eikä raskauden aikana tullut kuin n 5-6 kg

Vierailija
8/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis edelleen ihan vilpittömästi mietin, että mikä siinä on niin kamalaa? Onko tällaisella ihmisellä huono itsetunto omasta kropasta, onko hän normaalia häveliäämpi, pelkääkö hän itse niin paljon toimenpiteitä, onko hänellä normaalia tarkemmat rajat omat kropan kanssa eli kuka saa koskea tai nähdä vai mikä?

miten niin NORMAALIA TARKEMMAT RAJAT???

Kyllä tietty "häveliäisyys" enemmin on normaalia.

Vierailija
9/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies katsoo vierestä, kun lääärillä on käsi alapäässäni.

Niinpä käskin miehen siksi aikaa pois, kun lääkäri teki tarkastuksen, mutta hän tuli takaisin, kun kuunneltiin ensikertaa sydänääniä :)

Mies ei ollut mukana synnytyksessä.

Vierailija
10/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla muilla neuvolakäynneillä (tai yksi taisi jäädä töiden takia väliin), paitsi lääkärikäynneillä.

Ei tosin siksi, että siellä tehdään sisätutkimus, vaan ihan siksi että siellä ei varsinaisesti ole miehelle mitään tekoa.

Mies oli myös kaikissa ultrissa mukana. Ja tulee myös synnytykseen.

Vierailija
11/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kätilöt on ihastelleet, miten hoikka odottaja olen. Joten painon kanssa tällä ei välttämättä mitään tekemistä.

Vierailija
12/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus:

"Mutta siis edelleen ihan vilpittömästi mietin, että mikä siinä on niin kamalaa? Onko tällaisella ihmisellä huono itsetunto omasta kropasta, onko hän normaalia häveliäämpi, pelkääkö hän itse niin paljon toimenpiteitä, onko hänellä normaalia tarkemmat rajat omat kropan kanssa eli kuka saa koskea tai nähdä vai mikä? "

ei haittaa vaikka miten kopeloisi ja vaikka mitä sisääni työntäisi, mut raja menee siinä etten minäkään haluaisi miehen siinä vieressä katsovan. joko sanoi vielä miehen tyyliin että mies innostuneesti katsoi kun tutkimusta tehtiin, niin se on jo pervoa

Vierailija
13/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää silloin muuten lääkäriin- neuvoloiden taso kirjavaa tutkitusti

Vierailija
14/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkennus "uteliaana kuikuillut"

toi kuullostaa niin pervolta että pitää vielä kuikuilla naisen alapäätä kun ollaan tutkimuksessa. kivat fantasiat varmaan sai. yök!

Vierailija
15/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mua oo ainakaan ultrattu ku mahan päältä, toisaalta jokaisesta raskaudesta vain yksi ultra viikolla 10-13.. eikä se tutkimus oo pitäny sisällään yhtään mitään muuta..

Vasta rv14 lähtien tehdään ultrat ulkokautta. Toki nt-ultrassa saatetaan tehdä sisäkautta tehdyn ultran lisäksi vatsan peitteiden päältä myös ultra muttase on sitten lisuke normaalille ultralle.

Eli ap - jos se miehesi tulee mukaan nt-ultraan niin sitten näkee kun vaimoaan ronklataan sisäkautta. Kannattaa tottua tuohon ronklaus ajatukseen jo hyvissä ajoin ennen synnytystä...

Vierailija
16/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo kyllä ultrassakin ja sielläkin tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin alakautta. Parempi päästä estoistaan yli ennen synnytystä, silloin kun tapahtuu vähän muutakin siellä alapäässä kuin "romplaamista" :)

Vierailija
17/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultrassa ja rakenneultrassa oli toki mukana mutta nuo muut käynnit keskittyivät enemmän äitiin kuin vauvaan, joten ei olisi ollut mielekästä raahata miestä mukaan.

Vierailija
18/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran oli Kättärillä gynen vastaanotolla, mutta lääkäri sanoi, että sisätutkimuksen ajaksi voi poistua, jos haluaa. Ei se muistaakseni poistunut.

Vierailija
19/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tehdäänkö ultrassakin sisätutkimus?? ultrataanko aina sisäkautta joka raskaudessa vai oliko se joku erikoistutkimus?

Vierailija
20/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajatella, että siinä olisi jotain ällöä, eikä miehenikään ole sitä koskaan ällönä pitänyt. Olen täällä ennenkin törmännyt tähän ajatusmaailmaan, eli voisiko joku valaista että mitä kamalaa siinä jonkun mielestä voi olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi