Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5h autossa, rv 36+0. Hullu ajatus?

Vierailija
19.06.2009 |

Olis reissu tulossa ensi kuussa, ja olen matkan aikaan rv 36+0, onkohan ihan mahdoton ajatus? Jos pysähtyy usein huoltiksille, niin luulis ettei ole ongelmaa, vai mitä veikkaatte? Autossa pitäis istua suuntaansa noin 5h, muttei sentään samana päivänä.

Kommentit (29)

Vierailija
22/29 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähes kuljenkin.

Viime viikolla ajettiin n.400km suuntaansa, oltiin yö perillä ja sama takaisin. Rv 35+

Huomenna ollaan lähdössä taas ajamaan se 400km (n. 5h) + n. 50km lisä koukkauksella, rv siis 36+3 ja takaisin vielä rv 37+6. Jos syntyy aiemmin niin sitten syntyy muualla kuin kotipaikkakunnan sairaalassa.

Ajan itse osan matkoista, ehkä n. puolet ja pysähtelyjä on ollut kuten ennen raskauttakin eli 0-2/suunta tarpeen mukaan.

Miksipä tuota kotona päivystämään??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissäkin vielä noilla viikoilla..?

Mä en lähtisi. Olen istunut 4h automatkan ison mahan kanssa (en muista viikkoja) ja olin tosi kipeä :-(

Vierailija
24/29 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse just noilla viikoilla 9 tunnin matkan yhteen suuntaan. Pysähtyy usein ja jaloittelee, niin mikäs siinä. Sairaaloita on joka puolella ja jos ei ole epäilystä ennenaikaisesta synnytyksestä, niin menoksi.

Täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa. Pysähdellä voi ja jaloitella parin tunnin välein jos siltä tuntuu. Kummallista panikointia aina täällä.. Sairaaloita on joka puolella.

Vierailija
25/29 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei tosiaankaan ole! Mulla esim. ensimmäisen kohdalla lapsivesi oli vihreää ja tuli imukuppisynnytys aika nopeaan tahtiin ensimmäisistä supistuksista. Täällä vissiin puolustaa tätä juuri ne, joilla kaikki on mennyt "by the book"

Vierailija
26/29 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ei.

Ei minulla kaikki kirjan mukaan mennyt, piti käynnistää koska sikiö voi huonosti. Voin silti todella mainiosti ja tein pitkiä lenkkejä, pystyin hyvin istumaan autossa vaikka ja kuinka. Mistään ei särkenyt. Ja siis tämä kun olin viimeisilläni.

Raskauksissa kun on niin paljon eroja.

Vierailija
27/29 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauksissa on eroja ja siinä, miten odottaja voi. Ja missä liikut. Minusta kyllä voit lähteä, kun jaloittelet ja ei edes ole yhtenä päivänä tuo. Kai aika moni noille viikoille asti istuu pari tuntia päivässä työmatkoja autossa?!

Meiltä on kahden tunnin matka sairaalaan Rovaniemelle, monilta Lapissa vielä pitempi. Jotkut tutut ovat käyneet noillakin viikoilla työmatkoja tai äitiyspolireissuja Rovaniemelle, päivittäistä autossa oloa siis nelisen tuntia. Ai niin, itsekin kävin ekassa raskaudessa arvioitavana rv 41+3, neljä tuntia autossa.

Varmasti on totta, että pitkiä ajoja kannattaa välttää, mutta käytännön elämässä ei kyllä aina voi. Ap, kysy neuvolasta, ja arvioi kuntosi ja matkan tärkeys.

Vierailija
28/29 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis haluan siis vielä sanoa, että lapsiveden tuloa aamuyöstä 40v ja 3pv minunkin raskaus oli normaali

eli vaikka ei mitään neuvolasta tai muualta tullutta signaalia raskauden kummallisuuksista olisi ollut, se saattaa tulla vasta siinä viime metreillä

siis ei tosiaankaan ole! Mulla esim. ensimmäisen kohdalla lapsivesi oli vihreää ja tuli imukuppisynnytys aika nopeaan tahtiin ensimmäisistä supistuksista. Täällä vissiin puolustaa tätä juuri ne, joilla kaikki on mennyt "by the book"

Vierailija
29/29 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten uskallatte tehdä, kykittekö vain kotona, ettei sikiölle vain satu mitään?

Itse jouduin viidettä odottaessani ajamaan 4h/suunta putkeen ilman pysähdyksiä rv 40+2, ilman mitään vaikeuksia.

Esikoista odottaessani rv 41+3 fillaroin 14km yliaikaiskontrolliin ja takasin.

Tokaa lasta odottaessani rv 37+ lähdimme 2viikoksi Ruotsia kiertämään.

Mitä sitten jos vauva syntyy reissulla, autossa tai vieraassa sairaalassa.Elämää ei pidä niin kontrolloida tai koko aika miettiä sikiön vointia tai tulevaa synnytystä, vaan elää päivä kerrallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän