Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on englanniksi karkkipäivä?

Vierailija
19.06.2009 |

candyday?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

englanninkielistä vastinetta vaan joudut selittämään. ei ainakaan candyday..

Vierailija
2/11 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä vaan, aika skandinaavinen höpsötys toi karkkipäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai vaan Suomessa oikein opetetaan lapset nain karkin syontiin. En ole muualla tormannyt tahan ilmioon.

Vierailija
4/11 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sun pitaisi vaan selittaa mita se tarkoittaa.

Vierailija
5/11 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä vaan, aika skandinaavinen höpsötys toi karkkipäivä.

Vierailija
6/11 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mikä tahansa käy kun ei kyseinen ilmiö ole niin tuttu muualla. Mä olen käyttänyt varmaan kaikkia ja sitten selittänyt mistä on kysymys. Enkä ymmärrä miten joku voi ajatella että kyseessä on tyhmä ilmiö. Paljon tyhmempää on syöttää lapsille makeaa päivät päästään ilman rajaa, kuten anglomaissa on tosiaan tapana. Ja vielä tyhmempää ihannoida tuollaista kulttuuria. Täälläkin on vallalla joku kumma käsitys että kaiken lapsille tarjottavan pitää olla ylimakeaa ja vähintään vaaleanpunaista tai muuten värjättyä. Minä ainakin aion pitää lapselleni karkkipäivää kunhan on tarpeeksi iso, vaikka ympäristö ei asiaa tuntisikaan.

Vierailija
7/11 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pelkästään kavereiden synttäreillä? Pitääkö silti väkisin ottaa käyttöön karkkipäivä ja syödä karkkia joka viikko? Tämän vuoksi karkkipäivä on tyhmä ilmiö.

Mun mielestä mikä tahansa käy kun ei kyseinen ilmiö ole niin tuttu muualla. Mä olen käyttänyt varmaan kaikkia ja sitten selittänyt mistä on kysymys. Enkä ymmärrä miten joku voi ajatella että kyseessä on tyhmä ilmiö. Paljon tyhmempää on syöttää lapsille makeaa päivät päästään ilman rajaa, kuten anglomaissa on tosiaan tapana. Ja vielä tyhmempää ihannoida tuollaista kulttuuria. Täälläkin on vallalla joku kumma käsitys että kaiken lapsille tarjottavan pitää olla ylimakeaa ja vähintään vaaleanpunaista tai muuten värjättyä. Minä ainakin aion pitää lapselleni karkkipäivää kunhan on tarpeeksi iso, vaikka ympäristö ei asiaa tuntisikaan.

Vierailija
8/11 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään karkkia juurikin vain tarjottaessa esim. juhlissa ja joskus harvoin ostetaan kotiin.

Karkin määrä on paljon pienempi kuin noilla karkipäiväläisillä jotka saattavat jo 3-4-vuotiaana syödän kokonaisen karkkipussin päivässä.

Vierailija
9/11 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään karkkia juurikin vain tarjottaessa esim. juhlissa ja joskus harvoin ostetaan kotiin.

Karkin määrä on paljon pienempi kuin noilla karkipäiväläisillä jotka saattavat jo 3-4-vuotiaana syödän kokonaisen karkkipussin päivässä.

Minään päivänä meillä ei saa syödä kokonaista karkkipussia yksin, ei edes sellaista pientä askia.

Vierailija
10/11 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis karkkipäivähän otetaan käyttöön vasta siinä vaiheessa, kun ilman sen olemassaoloa karkkia syötäisiin USEAMMIN kuin kerran viikossa.

Toistan, eri sanoilla: karkkipäivää ei tarvita, eikä sitä pidä ottaa käyttöön, niin kauan kuin karkinsyönti on perheessä harvempaa kuin kerta viikkoon.

Vierailija
11/11 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enivei vain parivuotiaista. Meillä oli se karkkipäivä pitkälle yli 10-vuotiaiksi, esiteineiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme