Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet kun synnärillä viereisen paikan äiti antaa vauvalleen korviketta pullosta

Vierailija
19.06.2009 |

mun tilanne on se että en saa imettää, enkä halua totuttaa vauvaa luovutetun äidinmaidon makuun. Eli vauva saa ensimaidosta lähtien NANia, jota syötän vauvalle myös kotona.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi joi lähes alusta asti nannia. ja tiedän että siihen voi olla monia syitä enkä pidä sitä edes pahana, se on myös todella terveellisatä ravintoa lapselle

Vierailija
2/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imi nännit ihan verille, tuska oli hirveä! vasta ties kuinka mones kätilö tajus/viitsi kattoa imuotteen. No viikos parani ryntäät ja imetin sit 4kk. eli jotakin vastaavaa voisin kuvitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. äidillä ei oma maito ole vielä noussut tai ei riitä.

En muuta.

SIIS: en kauhistele enkä tuomitse.

Sen sijaan kun huonetoverina oli äiti, joka imettää koko ajan, yöt ja päivät, niin ajattelen, että eikö se voisi tehdä sitä edes yhtenä yönä siellä imetyshuoneessa - sen sijaan että hakee vauvan, imettää epätoivoisesti, soittaa kellolla yöhoitajan paikalle, sitten ne imettää yhdessä, sitten äiti jää itsekseen ja imettää, soittaa kelloa ja pyytää pullomaitoa, syöttää ja vie sitten vauvan vauvalaan ja taas tunnin päästä sama...

ajattelen, että aikooko se tehdä tuota kotonakin? Istua tunti toisensa jälkeen imettämässä? NO, eipä ole minun asiani ja esikoinen on, jaksaa varmaankin. Kun ei tunnu sujuvan, ei tule maitoa tai mikä lie.. että antaisi jo hyvänen aika sitä korviketta, edes sen verran että minä huonekaveri saisin nukuttua edes sen yhden yön.

Vierailija
4/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsilleni on ollut pakko antaa - lääkärin määräyksestä - korviketta synnärillä. Ilmeisesti tissini ovat sellaiset, että maidonnousu vaan kestää useita päiviä. Esikoiseni paino pääsi laskemaan jo pahasti erään fanaattisen yöhoitajan takia, joka ei suostunut antamaan meille tuttipulloa yöllä. Tuon kokemuksen jälkeen olen suhtautunut todella negatiivisesti imetysfanaatikkojen toimintaan. Lääkäri sanoi meille, että nyt tälle vauvalle on annettava maitoa ihan millä konstilla tahansa. Vieläkin pistää vihaksi! Tapauksesta on jo sentään yli kuusi vuotta aikaa..

Vierailija
5/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin kun olin kolme päivää teholla ja lapseni täysin sairaalan henkilökunnan hoidettavana, isä tietysti kävi välillä hoitamassa. Olisiko vauvamme pitänyt odottaa äidin paluuta? Sairaalasta kotiutumisen jälkeen olen hänet täysin imetänyt 6 kk asti ja tämän jälkeen osittain kiinteiden kanssa.

Vierailija
6/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumoisin oli parempaa tekemistäkin kuin vahdata naapurisängyn syömisiä.

Vierailija
7/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä naapuripetin naisen mielipiteitä ;)

Sillä on jotain pahasti vialla, jos ehtii keskittyä sinunkin vauvaasi omansa lisäksi.

Vierailija
8/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten yhtään mitään. Ihan sama mitä ja miten muut tekee..

Vierailija
9/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imi nännit ihan verille, tuska oli hirveä! vasta ties kuinka mones kätilö tajus/viitsi kattoa imuotteen. No viikos parani ryntäät ja imetin sit 4kk. eli jotakin vastaavaa voisin kuvitella.

Joskin päädyin imettämään kuopusta huimat 2v3kk... Valitettavasti täysimetys ei kuitenkaan onnistunut, mutta huima edistys kahden ensimmäisen lapsen surkeista imetysyrityksistä (hikistä osittain imetystä 3kk).

Vierailija
10/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kätilönä ajattelen että maito ei ole noussut koska ei se hetkessä nouse. Vauvalle on kuitenkin tärkeää saada edes sitä ternimaitoa joten siksi kehotetaan imettämään.

Vierailija
11/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten aattelisin, ettei äiti halua imettää. Meilä ei meinaan sairaalassa saanut pulloa käteen , vaikkei vauva olisi rintaa kunnolla saanutkaan. Vaan hörpytysmuksita annettiin ns. lisämaito, jos sitä väkisin tarvitsi. Ekan päivän aikana ei saannu lisämaoito ollenkaan, vaan tissiä piti antaa.

Ainoastaan ne äidit, jotka eivät halunneet alkaa imetystä saivat pullot kouraan. Joten ajattelisin tod.näk että olet yksi heistä, jos nyt ylipäätään muita jaksaisin seurata.

Vierailija
12/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kestänyt neljä päivää maidon nouseminen rintoihin vaikka olen rintaa tarjonnut aika plajon - ruoka on pitänyt alkuun antaa pullosta yli nelikiloisille vauvoille.

Vierailija
13/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olin sairaalassa niin vauvani lumoissa, ettei pahemmin kerenny kattelee huonetoverin elämää. Hyvä kun edes huomasin, minkä väriset hiukset huonetoverilla oli :)

Vierailija
14/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisin ajatellut jotain ystävällistä.

Vierailija
15/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut äidin tarvitsemat lääkitykset ovat esteenä imetykselle. Parempi hyväkuntoinen ja terve äiti kuin oodi ylivoimaiselle imetykselle äidin terveydellä leikkien.

Vierailija
16/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imetä, koska en ole lehmä.

Vierailija
17/17 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noinhan ei saa sanoa :) minäkään en pidä ajatusta imetyksestä kovin mukavana ja se voi olla iso syy siihen miksei se esikoisen kanssa onnistunutkaan

En imetä, koska en ole lehmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi