Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolo tilanne päiväkodissa

Vierailija
19.12.2008 |

Meillä oli eilen lastenjuhlat, joihin oli kutsuttu lapseni isosta pk-ryhmästä 5 tyttöä.

no tänään sitten joulujuhlissa, kun kaikki vanhemmat seisoivat eteisessä tiiviinä ryhmänä, alkoi yksi äiti kailottaa KOVAAN ÄÄNEEN toiselle äidille "oliko teidän Salla eilen siellä Tiinan juhlissa?" (Tätä "Sallaa" ei tietysti oltu kutsuttu.) Ja kun äiti oli asiasta hämmästynyt, jatkoi tämä kovaääninen kailottaja: "niin, siellä oli sellaiset lastenjuhlat, ja oletin, että "salla" olisi myös ollut tulossa." Tytön äiti oli hämillään ja sanoi, että olisikohan sitten kutsu unohtunut johonkin, voi harmi, pitääpä kysyä asiasta. Ja koko tämän ajan minä seisoin suoraan heidän vieressään!! Yritin tosin katsella muualle ja olla kuin en olisi kuullut mitään. Voihan hitto. Olen itse ollut aina sitä mieltä, että näiden juhla-asioiden kanssa tulee olla todella HIENOTUNTEINEN ja olen lapsellenikin opettanut, ettei niistä pidä julkisesti puhua, koska ikinä ei voida ihan kaikkia kutsua. Mutta voisivat näköjään vanhemmatkin vähän ajatella!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi omalla työpaikallani valmistujaisjuhliin on saatettu kutsua 10 hengen tiimistä 5 lähintä työkaveria. En ainakaan itse ole vetänyt hernettä nenään tällaisesta.

Olisko kivaa jos työpaikaltasikin kutsuttaisiin 10 työkaverin juhliin vain viisi ja kuuluisit itse niihin ei-kutsuttuihin.

Vierailija
22/30 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut mitään siellä päiväkodilla, kun tuon keskustelun kuulit? Onko sulla jokin periaate, että et puhu ""vieraille" vanhemmille, vaikka lapsesi olisi samassa ryhmässä heidän lapsensa kanssa? Olisko ollut niin vaikeaa sanoa siinä, että niin, minä olen X:n äiti, ja ne kutsut oli tosiaan sellaiset että vain muutama päiväkotikaveri oli kutsuttu?

"Sallan" äidin puheista päätellen Salla pitää itseään sinun tyttösi kaverina. Jossain vaiheessa sun pitää ymmärtää, että lapsi valitsee itse kaverinsa etkä voi vaatia, että hän leikkii ja kutsuu juhliinsa vain sellaisia, joiden vanhemmat sinä tunnet jo entuudestaan. Kannattaa siis olla valmis tutustumaan kaikkii lapsesi ystävien ja tuttavien ja harrastukavereiden vanhempiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennuksena vielä, että itse asiassa lapseni ryhmästä oli kutsuttu 22:sta vain neljä, sillä yksi kutsutuista oli toisesta ryhmästä. Eli siis 18 jäi kutsumatta, joista noin puolet tyttöjä. Olisihan se ollut kiva kutsua kaikki... mutta minä hoidin sitä lapsilaumaa kaksistaan yhden ystäväni kanssa koko illan. Sitten olisi saanut olla enemmän äitejäkin, jotka olisivat jääneet valvomaan. (Eikä vain työntäneet lastaan ovesta sisään). Ja meillä tosiaankin 60 neliötä käytössä, eli aika hankalaksi menee. Kutsutut olivat lapseni läheisimmät tarhakaverit. Uskaltaakohan tässä enää mitään järjestääkään, jos se on NÄIN vaikeaa?! ;)

ap

Vierailija
24/30 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esimerkiksi meidän lapsen päiväkotiryhmässä on vain kuusi suunnilleen samanikäistä tyttöä, ja jos jonkun heistä jättäisi kutsumatta, olisi se tosi kurjaa. Kyllä pitää osata olla tasapuolinen noissa kutsuissa jo pienilläkin lapsilla. Jos on kyse suht pienestä lapsiryhmästä, pitää olla joku selvä, lastenkin ymmärtämä peruste, miksi joku kutsutaan ja joku ei. Sama ikä, aina yhteisissä leikeissä tms.

Vierailija
25/30 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten koulussa on synttärisääntö. Kutsut joko kaikki tai et ketään.

Olin aluksi hämilläni moisesta politiikasta, mutta nyt allekirjoitan sen täysin.

Pidettiin tänä vuonna synttärit vain luokkakavereille ja tuttavien lapset jätettiin kutsumatta.

Yhdeksästätoista kaksitoista tuli paikalle.

Ja tuttaville kerroin jo etukäteen että tänä vuonna heitä ei kutsuta.

Onneksi tuttavamme ovat fiksuja ihmisiä (taio ainakin näyttelevät hyvin sellaisia) eikä kenelläkään mennyt poro nokkaan.

Synttärit oli onnistuneet:)

Vierailija
26/30 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä tästäkin asiasta ongelman. Ja vatvoa sitä vaikka kuinka.

Tuskin miehet viitsisivät tai näkisivät tässä mitään ongelmaa (ap:n viesti).

Vierailija
27/30 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei kaikki tule edes kutsutuista.

Vierailija
28/30 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt kutsua. Meilläkin on aina kahdet synttärit tarha/koulukavereille ja sitten muille erikiseen.

Vierailija
29/30 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö saa valita 6 kaveria synttäreille. Ei millään mahdu tähän huusholliin kahdeksaa tai kymmentä. Sori.

Vierailija
30/30 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina osa jää tulematta.