Miksi liikenne nostaa monien verenpainetta?
En ymmärrä, miksi monet ihmiset saavat kauheita hepuleita jos joku ajaa liikenteessä esim heidän mielestään liian hitaasti tai unohtaa vilkuttaa tai muuten vahingossa tekee virheitä. Minulla on tuttava, joka usein kertoo pitkät tarinat siitä kuinka idiootteja kuskeja taas on ollut liikenteessä.
Itse ajan paljon autoa ja en ole koskaan huomannut idiootteja tiellä. Ylinopeutta joskus joku ajaa, mutta ei se minun verenpainettani nosta. Pyrin itse ajamaan tilanteen mukaan joustavasti ja turvallisesti. Jos joku haluaa lähteä ohittamaan minua kun ajan suurinta sallittua nopeutta, en suinkaan kiihdytä nopeutta, vaan jatkan omaa tasaista ajoani ja huomioin muun liikenteen. Kaikenkaikkiaan liikenteessä tulee olla joustava, ystävällinen ja tarkkaavainen. Kaikilla on parempi mieli kun on kohtelias. Matkanteko on turvallisempaa kun unohtaa agressiivisuuden kokonaan ja ajattelee että turvallisuus on pääasia.
Kommentit (3)
Mua ärsyttää aivan suunnattomasti sellaiset ajelijat, jotka punaisista valoista eivät tunnu pääsevän lähtemään liikkeelle sitten millään!
Tai siis eivät huomaa sitä, että takana on jonossa muitakin, jotka kenties haluaisivat päästä valoista samoilla vihreillä!! Äärimmäisen ärsyttävää Helsingin ruuhkissa!
Ap on tyypillinen sunnuntai ajelija.
Ikinä et oo muka huomannut idiootteja liikenteessä, tai ikinä et ole itse virheitä tehnyt?
Mulla on ollu kortti kohta 20 vuotta ja auto saman verran. Ajan paljon, ja joka päivä näen idiootteja liikenteessä. Juuri vilkun käyttämättä jättäminen ärsyttää mua jotenkin yllättävän paljon. Mutta ei toisaalta ihme, jos ajan vaikka ohituskaistaa ja joku idiootti änkee väliin ilman vilkkua, ilman että osaan edes sitä odottaa, niin kyllä se ihmetyttää. Eikö osa autoilijoista arvosta omaa elämää ollenkaan, tai muiden elämää?
En myöskään tykkää niistä jotka ajaa kovaa ylinopeutta tai vastaavasti aivan liian hiljaa, esim. kiihdytyskaistalla.
Kolmion takaa ei tartte tulla eteen, jos ei auto kiihdy riittävän nopeaa jne.
Mä en ole agressiivinen, mutta ottaa päähän ihmiset jotka ei ajattele muita tiellä liikkujia, vaan vaarantavat myös toisten hengen.
Agressiivinen en ole, mutta huomaan kyllä jos joku on ylimielinen liikenteessä. Itsekin olen tehnyt virheitä, mutta en mä niitä tahallani tee, toisin kuin jotkut.