Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Ostatko lapsellesi mopon?

Vierailija
18.06.2009 |

Meillä on miehen kanssa näkemyseroja asiasta vaikka vauva ei ole vielä edes syntynyt.

Mies haluaisi ostaa mopon (jos siis lapsi vain tahtoo) ja minä taas olen sitä mieltä että lapsi menee itse vaikka jakamaan lehtiä tai poimimaan mansikoita jos haluaa mopon. Niin tein minäkin aikoinani. En todellakaan ala tarjoilla kaikkea valmiina kultalautaselta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut, kaksi mopoa: ihan uuden italialaisen ja tosi vanhan japanialaisen. Vanha japsi oli ostettu mökkipeltomopoksi jo vuosia sitten ja kunnostettiin kun poika sai mopokortin. Ois kyllä jäänyt kunnostamatta, jos musta olisi kiinni ollut kiinni, koska ajattelin, ettei se pysy toimintakuntoisena kuitenkaan, ja että sen jatkuvaan korjaamiseen palaa vaan enemmän rahaa kuin uuteeen. Mutta se oli pojalle niin tärkeä ja kas kummaa, sillä se oikeasti ajaa, vaikka siitä joutuu lähes joka påivä kiristelemään ja availemaan jotain muttereita, vaihtamaan tulppaa ja takavalonkin on joutunut korvaamaan paristovalolla, kun alkuperöiset polttimot ei vaan kestä töyssyjä kotipihalta ekoihin liikennevaloihin asti. Poika on opetellut korjaamaan sitä itse, vaikkei se muuten ole mikään näppäräkätinen. Uusi, hieno ja toimintavarma mopo sen sijaan seisoo käyttämättömänä autotallissa.

mutta se, ostaako lapselleen mopon riippuu epåilemättä aika paljon siitä, paljonko on käytettävissä rahaa ja siitä, mitä kyseinen lapsi tarvitsee: tukea, kannustusta, herättelyä, vastuuttamista. Meillä on varaa ostaa aikuisillekin perheenjäsenille se, mitä he tarvitsevat ja mikä heidän elämänlaatuaan parantaa, joten miksei meillä olisi ssekä varaa että eettinen velvollisuus tehdä sama teininkin kohdalla. Toisaalta sellaisessa perheessä, missä kaikki joutuvat vähän pihistelemään, sama pätee varmasti myös teiniin.

Vierailija
22/25 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä että lapset saisi itse hankkia mopedinsa. Niin se oli minullakin nuorempana, jopa bensat ja puhelin laskut maksoin itse. Sitä se on nyky nuorisolla, kun omia rahoja eivät ole joutuneet itse nuorempana käyttämään. ei ymmärretä miten rahaa kuluu oikeesti välttämättömiin asioihin, sit sitä törsätään mihinsattuu ja kummastellaan kun rahat ei riitä, sitten ollaan vanhemmilta narisemassa rahaa.

Sitä kun antaa pikkurillin, lopulta viee koko käden. näin se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 04:14"]

Minä olen sitä mieltä että lapset saisi itse hankkia mopedinsa. Niin se oli minullakin nuorempana, jopa bensat ja puhelin laskut maksoin itse. Sitä se on nyky nuorisolla, kun omia rahoja eivät ole joutuneet itse nuorempana käyttämään. ei ymmärretä miten rahaa kuluu oikeesti välttämättömiin asioihin, sit sitä törsätään mihinsattuu ja kummastellaan kun rahat ei riitä, sitten ollaan vanhemmilta narisemassa rahaa.

Sitä kun antaa pikkurillin, lopulta viee koko käden. näin se on.

[/quote]

Joo, on se kumma kun nykyään vaan tuhlataan, kun minä olin lapsi ei ollut leluja kuin käpylehmiä pihalla  ja nekin patterin takana mut ei se haitannut kun piti töissä olla ja kouluun hiihtää kesättalvet aina vastamäkeen. Kun minensaanut nin ei saa muutkaan saada. Kylä näin on.

Vierailija
24/25 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo mopo, poika 2v, autojakin on 3kpl pihalla+2kilpa-autoa ja1 harraste auto tallissa

Vierailija
25/25 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, meidän lapset hiihtää kouluun puusuksillaan 11km.