Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko isä maksaa elareita yhdestä lapsesta jos vuosiansiot n. 50 000€?

Vierailija
19.12.2008 |

Ja kuukausitulot n. 3000€..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tulot kaikkea ratkaise.

Vierailija
2/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan huomioon otetaan myös paitsi äidin tulot, myös molempien menot. Minulle ainakin lastenvalvoja on aikoinaan ohjeistanut, että lasketaan seuraavasti:

Lapselle arvioidaan joku kulutusmäärä euroina (johon siis lienee suositus, josta en tiedä mikä se nykyisin on, mutta voi olla vaikka 300-400 euroa kuussa), siitä vähennetään lapsilisä (jonka se saa, jonka luona lapsi asuu, yleensä siis äiti). Jäljelle jäävä summa jaetaan vanhempien kesken suhteutettuna tuloihin ja menoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan huomioon otetaan myös paitsi äidin tulot, myös molempien menot. Minulle ainakin lastenvalvoja on aikoinaan ohjeistanut, että lasketaan seuraavasti:

Lapselle arvioidaan joku kulutusmäärä euroina (johon siis lienee suositus, josta en tiedä mikä se nykyisin on, mutta voi olla vaikka 300-400 euroa kuussa), siitä vähennetään lapsilisä (jonka se saa, jonka luona lapsi asuu, yleensä siis äiti). Jäljelle jäävä summa jaetaan vanhempien kesken suhteutettuna tuloihin ja menoihin.

Vierailija
4/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien vanhempien tuloja ja lapsen arvioituja (kohtuullisia) menoja. Summa on sitten jonkinlainen raakaversio siitä, mitä voisi olla odotettavissa, jos asian päättää ulkopuoleinen taho (jos vanhemmat pääsevät summasta sopuun, sehän voi olla oikeastaan mikä tahansa lastenvalvojan hyväksymä summa, joka kirjataan yhdessä laadittavaan elatussopimukseen).

Yleensä elarit yhdestä lapsesta kieppuvat tuossa 200-300 euron kieppeillä.

Vierailija
5/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa huomioon, että lapsi asuisi isän luona. Jos isä on isompituloinen, tämä takaisi lapselle turvatumman tulevaisuuden kuin äidin luona asuessa. Kotona asuvaa lasta isäkin elättää mielellään, kun taas elatusavun maksaminen lapsesta, jonka arjessa ei saa olla mukana, kiehtoo harvaa.

Vierailija
6/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusmaksujen takia.. voikohan olla noin?

tai sitten veljesi haluaa nostaa osan tuloista osinkoina, joilla on kevyempi veroitus.

Vierailija
7/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin monet naiset kuvittelevat, että eron jälkeen miehen kuuluu maksaa elareina KAIKKI lasten kulut. Siis ei tietenkään kuulu, kuuluuhan äidinkin elättää lapsiaan.

Terkuin nro 2, jonka mieleenkään ei olisi tullut vaatia exältä kohtuuttomia elareita.

Vierailija
8/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusmaksujen takia.. voikohan olla noin?

Vierailija
9/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulee, että ne menee naisen kampaamokuluihin yms..

ap

Vierailija
10/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan 2000 e /kk. Tosin silloin olin opiskelija, kun tuota rahasumma päätettiin.

Vierailija
11/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonomman elintason, kuin mikä olisi mahdollista. Silläkin riskillä, että äiti pääsisi sitten vähän helpommalla.

Vierailija
12/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä elarit yhdestä lapsesta kieppuvat tuossa 200-300 euron kieppeillä.

Vaikka laskettaisiin lapsen menoiksi 400 euroa (ainakin silloin aikoinan kun minä erosin, summa oli 2000 mk siis vähän yli 300 e), niin kun siitä vähennetään lapsilisä, joka on (paljonko?) kai ainakin sen 130 e yh-korotuksella tai 110 e ilman sitä, niin jäljelle jää joka tapauksessa alle 300 euroa. Ainoastaan siinä tapauksessa, että äidillä on tosi pienet tulot tai ei lainkaan tuloja tai todella huomattavasti pienemmät tulot kuin miehellä, voidaan kuvitella elarin määrän olevan yli 200 euroa.

Vai saatteko te muut eronneet äidit oikeasti noin suuria elareita? Minun exäni maksaa 290 e kahdesta lapsesta ja sekin on lastenvalvojan mukaan suht paljon, ottaen huomioon että tulomme ja menomme ovat liki samansuuruiset.

Vierailija
13/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla veljeni ja nykyinen puoliso meinaavat etteivät kustanna naisen menoja..

Vaikkakin uskon että ne elatusmaksut eivät kata n. 11 vuotiaan menoja, vaatteet, harrastukset, ruoka yms... joten tuskin niistä riittää exän henk.koht. menoihin

ap

Vierailija
14/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ne lasketaan ihan todellisten kulujen perusteella.

Vanhempien tuloissa huomioidaan myös pääomatulot.

Vierailija
15/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

13

Vierailija
16/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeus saada elatusta MOLEMMILTA VANHEMMILTAAN, tuloina otetaan myös huomioon OSINKONA NOSTETUT TULOT!!!!!

EI niitä voi kiertää, ja jos haluaa niin voihan vanhemmat sopia että esim eronnut isä ostaa lapselleen vaatteet, harrastusvälineet yms.

Lapsellista ajatella ettei vain se ex.sä käytä minun rahoja!!!! Kun on valinnut puolison lastensa isäksi/ äidiksi on KANNETTAVA VASTUU MYÖS ja se ei lopu siihen että lapsi täytti 18

Vierailija
17/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan 2000 e /kk. Tosin silloin olin opiskelija, kun tuota rahasumma päätettiin.

Vierailija
18/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulosi ovat kasvaneet esim. opiskelijan 500 e tuloista 2 000 euroon, elatusmaksun tarkistus luonnollisesti kääntyisi sinun tappioksesi. Ja kuinkakohan moni lähi-äiti silloin älähtää lastenvalvojalle?

Vierailija
19/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkäpä isä? Eiköhän noissa ole sama pykälä, että peritään ylimääräiset takautuvasti, jos jätät ilmoittamatta kasvaneet tulosi. Siinä voi moni lähi-äiti sitten ihmetellä, mistä rahat ottaa

Vierailija
20/20 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on räikeä vääryys, että isältä viedään arki lasten kanssa ja vielä nyljetään elareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi