Ollaanko luuseraita, kun vietetään juhannus kotona ilman vieraita?
Kommentit (24)
ajateltiin käydä yhdessä juhannustapahtumassa perjantaina ja ehkä eläinpuistossa joku toinen päivä mutta muuten ollaan kotona perheen kanssa.
Meillä on aika samansuuntaisia suunnitelmia.
mielestäni 3 tekee jo kauheesti jussina. Juhannusjuhlat ja eläinpuisto samana viikonloppuna, huh!
Noilla säätiedoilla ei viitsi suunnitelmia tehdä. Jos ei sada grillataan pihalla ja jos sataa niin tulee ne lihat/makkarat uunissakin.
kaikki ystävät menevät omien vanhempiensa mökeille. Meillä ei sellaista ole.
Ei ole omaa mökkiä eikä vanhempienkaan.
Eikä kukaan kaveri ole ikinä kutsunut omille mökeilleen.
Mutta... näin juhannuksen alla aina harmittaa ja olen kateellinen, kun muilla on vaikka mitä suunnitelmia.
Mutta Jussin jälkeen olen vain tyytyväinen, kun kuulen mitä kaikkea onkaan niillä mökeillä aina tapahtunut!
Taas auton nokka kääntyy kohti anopin mökkiä, vaikka ei yhtään huvittais mennä sinne. Sekä mulla että miehellä on ollut kova kiire töissä ennen kesälomia, koti on rempallaan ja koko perhe väsynyt. Kaikista parasta olisi jäädä kotiin nukkumaan unirästit pois ja saunoa rauhassa ihan omassa saunossa! Mutta ei, taas lähdetään tien päälle. Onneksi parin viikon päästä alkaa LOMA! Ja silloin mua ei kyllä viedä anoppilaan kuin pakkopaidassa.
kun vastentahtoisesti jossain ryyppyjuhlissa
on grillaus- ja pelisuunnitelmia (krokettia ja lautapelejä) juhannukseksi, kotosalla siis. Vieraita saa tulla, jos on tullakseen, mutta tällä tietoa ei ole.
ihan sama koko juhannus, pakkojuhla...
Mä ainakin tietoisesti totesin tänä vuonna että kotona ollaan ilman vieraita niin ei tartte passata ketään. Mä en vaan jaksa sitä ruoan laittoa ja tuositävietätäotatkojotainonkokaikkeatarpeeksi- meininkiä :)
Vaikka olenkin suomalainen en voi muuta kuin ihmetellä tätä kansanhulluutta.
Torstai hirveässä ruuhkassa ensin ruokakaupassa, sitten taiteilua täydessä tieliikenteessä. Jos tästä selviää hengissä voi perille päästyään (joko keskelle korpea tai ehkä jopa saaressa) harjoittaa kaikenlaisia juhannustaikoja ja muita temppuja, joilla suomalaisesta yleensä henki lähtee.
Sunnuntaina, jos henki vielä pihisee, alkaa kansamme yhteinen rallikisa kotia kohti.
Onpa ihanaa... Tehkäämme sama ensivuonna uudestaan.
minusta juhannus on vuoden paras juhla. Olemme jo mökillä, kaupassa on käyty eilen ilman ruuhkaa ja vieraat saapuvat illalla. Jäämme tänne joten ruuhkassa ei tarvii ajaa takaisin.
JOulu on sitten se mitä minä inhoan, olemme silloin usein ulkomailla = valmis ja halpa matka esim kanarialle, emme ole miljonäärejä.
En jaksaisi millään lähteä miehen vanhempien mökille, joss on sen koko suku, aarghhh!
ihan sama koko juhannus, pakkojuhla...
Mä ainakin tietoisesti totesin tänä vuonna että kotona ollaan ilman vieraita niin ei tartte passata ketään. Mä en vaan jaksa sitä ruoan laittoa ja tuositävietätäotatkojotainonkokaikkeatarpeeksi- meininkiä :)
Meillä kyllä olis mökki, tai minun vanhemmilla, mutta +8 ja sadetta, niin ei kiinnosta. Mökki kun on "oikea" vanha kesämökki, ilman sähköjä, ilman juoksevaa vettä.
Vaihtoehtoina olis ollut mökki ja vanhempien koti (maatila), mut kun vettä ja vilua on luvannut koko viikonlopuksi, niin mieluummin ollaan kotona, täällä on kuitenkin jotain fiksuakin tekemistä.
Ts. mitä väliä, mitä muut ajattelevat. Luuserit vaan miettivät sitä.
Ja olen kyllä sitä mieltä, että aika moni näistä kotiin jäävistä lähtisi mielellään johonkin juhlimaan (ei ole yhtä kuin kännäämään), jos vaan tulisi mukava kutsu.
Kaverit viettivät kaikki jussinsa vanhempiensa mökeillä yms, eikä omilla vanhemmilla ole mökkiä. Nyt onneksi ollaankin siinä tilanteessa, että voidaan itse kutsua väkeä maalle, meidän taloon. :)
Jussiin kuuluu mökki, sukulaiset ja paljon viinaa