Millaista aluetta on Helsingin Lauttasaari?
Tiedätkö päivähoidosta, palveluista, alueen "fiiliksestä"? Jos tiedät, kerropa tänne. Olisin kiinnostunut.
Kommentit (4)
Eläkeläisenä palaan sinne; opiskeluaikana asuin siellä pari vuotta. Silloin oli uimahalli, kirjasto, pari kauppaa, ravintolaa, posti, Alko, kuntosaleja yms. nykyisistä palveluista ei ole tietoa.
Oon ennenkin tänne vastannut samaa asiaa... Mutta siis. Mun mielestä ihan ok lähiö (tästä peruslarulaiset olis kyllä eri mieltä), hyvät leikkipuistot, todella hienot merenrannat, mahtavat lenkkeilymaastot. Paljonpaljon lapsiperheitä => vaikeuksia saada päivähoitopaikkoja. Päiväkodit sinänsä hyviä.
Fiilis mun mielestä ihan normaali. Kallista aluetta, joten moni on varmaan keskimääräistä paremmin ansaitseva.
Kaupoissa mun mielestä suurin osa käy kyllä Ruoholahdessa... Mutta saarella on pari oikein hyvää isompaakin kauppaa.
Lauttasaari on kuitenkin iso saari, jolla asuu jotain yli 20000 ihmistä, joten yhdellä kolkalla palvelut parempia ja lähempänä kuin toisella. Metro (toivottavasti!) tulossa. Nykyään busseilla kestää keskustaan n. 20 min. L-saaren äärireunoilta.
Kiva paikka, kauniit rannat, kirjasto, kaupat riittävät. Miinuspuolta hintataso ja ainakin silloin huonot bussiyhteydet baarista palatessa :)
Kauppaa ja kioskia on, mutta isommat ostokset varmaan jokainen larulainen tekee Espoon marketeissa.