Nyt kun olen äiti ja käymme lasten kanssa uskonnollisissa tilaisuuksissa
niin huomaan millaisesta turvasta ja hyvästä elämästä olen jäänyt lapsena paitsi :(. Olisi ollut niin hienoa kasvaa uskovassa kodissa.
Kommentit (13)
minulla oli turvallinen ja hyvä lapsuus, edelleen elämäni on hyvää, ihanaa, tasapainoista ja turvallista.
Emmekä ole uskovaisia.
Aika moni rikkinäinen ihminen hakee turvaa uskonnosta ja kokee sen olevan se eheyttävä asia - hyvä niin. Ei silti saisi kuvitella, että se usko olisi edellytys turvalle ja hyvälle elämälle.
ja jo lapsena päätin, että mun lapset kasvaa myös. KYllä se sisäinen turva ja RAUHA on jotain jota ei muualta voi saada mitenkään!
Miten voit tuollaista väittää?
KYllä se sisäinen turva ja RAUHA on jotain jota ei muualta voi saada mitenkään!
ja jo lapsena päätin, että mun lapset kasvaa myös. KYllä se sisäinen turva ja RAUHA on jotain jota ei muualta voi saada mitenkään!
kodissa ja täysi-ikäiseksi tultuaan erkaantui vanhemmistaan, koska ei halunnut jakaa heidän uskoaan. Koki uskonnon ja sen vaatimukset raskaiksi ja vieraiksi. Haluaa tarjota vielä syntymättömälle lapselleen rauhallisen kodin ilman uskonnon tuputusta.
ja elänyt ja nähnyt ihan tavallista elämää sitä ennen. Sitä ei voi vaan ymmärtää, ennenkuin sen kokee, siksi voin niin väittää. Se on jotain niin mahtavaa, että ei vois sanoin kuvata, ja en ole ainoa sen kokenut, kiitos Jeesukselle siitä!
ja elänyt ja nähnyt ihan tavallista elämää sitä ennen. Sitä ei voi vaan ymmärtää, ennenkuin sen kokee, siksi voin niin väittää. Se on jotain niin mahtavaa, että ei vois sanoin kuvata, ja en ole ainoa sen kokenut, kiitos Jeesukselle siitä!
ärsyttää: vaahdotaan vaan sitä omaa elämäntyyliä ja sana suvaitsevaisuus unohtuu täysin.
on viime aikoina pysäytelly kadulla useampaan kertaan, mulla ei ole mitään ko. vastaan mutta jotenkin uskovat vaikuttaa jollain tapaa aivopestyiltä että yks ja ainoa juttu vaan ja levy päällä.
meillä on tosi rakastava ja läheinen ja turvallinen perhe/koti ilman uskoa ja jeesustelua. ajatellaan ihan omilla aivoilla, ollaan akateemisia ja aika tiedekeskeisiä. lapsikin lukee lasten tiedekirjoja eikä mitään raamatun tarinoita.
uskonnottomassa kodissa voi olla turvallinen ja rakastettu olo??
narkkarit :D
Miten muka vain uskovainen koti takaa sisäisen turvan ja rauhan? Mulla ei ole mitään henkistä ajattelua vastaan, mutta miksi sitä pitää harrastaa jonkin vallankäyttöön perustuvan yhteisön nimissä ja pitää toisia jotenkin vaillinaisina, jos ei usko kuten itse. Arvot ja maailmankatsomus voi olla hyvinkin vakaalla pohjalla ilman kuulumista mihinkään yhteisöön ja tuoda yhtälailla sisäistä turvaa ja rauhaa!
Uskonnot ovat aikoinaan syntyneet siksi, että pidetään rahvas herran nuhteessa. Omilla aivoilla ajattelevat "vääräuskoiset" mestattiin. Nykyään tosin asioita kaunistellaan ja yritetään vakuuttaa, että ihmisen asialla ollaan. Hurskastelua se on eikä mitään muuta.
nimim. aikanaan uskovaisten opettajien syrjimä (siis oikeasti kiusattu) oikeinajattelija
Ei ole itse vastuussa mistään kaikki on Herran hallussa. Ei tarvitse kohdata todellisuutta vaikka kuolemasta kun uskottelee itselleen että läheiset ovat jossain paratiisissa ja vielä tavataan.
Tottakai harhaisena voi olla turvallinen olo. jos jotain pahaa tapahtuu niin aina se on jonkun ylemmän tahto jne.
Myös mä kasvoin ns. uskovassa kodissa ja käytännössä se oli kaikkea muuta kuin sisäistä turvaa ja rauhaa, äidin mielivallan alla olemista, marttyyrin vallankäyttöön sopeutumista, ahdistavuutta. Ei kiitos sitä koskaan enää. Kasvoin siitä irti ja vihdoin, pitkällisen harkinnan jälkeen, erosin kirkosta.
mä kasvoin uskovassa kodissa ja jo lapsena päätin, että mun lapset kasvaa myös. KYllä se sisäinen turva ja RAUHA on jotain jota ei muualta voi saada mitenkään!
saada aikaan ilman uskonnollisuuttakin.