Helsingin kaupunginosat, joissa muualta muuttanut voi ystävystyä helposti paikallisiin?
Kommentit (10)
Pitäjänmäeltä ja nyttemmin Veikkolasta, joka onkin Kirkkonummella. Luulen, että eniten vaikuttaa oma halu tutustua muihin. Missä tahansa tutustuu, jos käy lasten kanssa leikkipuistossa tai ulkoiluttaa koiraa ja juttelee kaikkien niiden kanssa, jotka katsovat silmiin ja hymyilevät. Itse olin asunut Helsingissä vuosia ja kun hankin koiran, tutustuin parissa viikossa useampaan naapuriin kuin kymmenessä vuodessa ;-).
kaikkialla otettu hyvin vastaan :)
Etenkin ei naapureihin. Tarkoitushan on täällä että saa elää anonyymisti ja rauhassa, eikä tarvitse välittää niistä toisista, tajua jo, pahvi!!
joissa on muitakin muualta tulleita. Jos taas on vanha alue, jossa ei juuri muuttoliikettä tapahdu, on vaikeampi tutustua.
t. Marjaniemeen muuttanut
esimerkkinä Puu-Käpylä. Toisaalta myös hyvin uudet asuinalueet, joissa on vireää kaupunginosatoimintaa, ja KAIKKI ovat uusia asukkaita. Sanotaanpa vaikka Kartanonkoski.
esimerkkinä Puu-Käpylä. Toisaalta myös hyvin uudet asuinalueet, joissa on vireää kaupunginosatoimintaa, ja KAIKKI ovat uusia asukkaita. Sanotaanpa vaikka Kartanonkoski.
En edes huomaa sitä rajaa kun ajan stadista Bauhausiin. Mutta ajatus kai silti selvisi. Uudet asuinalueet.
olen tutustunut täällä tosi hyvin muihin äiteihin, aluksi leikkipuistossa ja nyt sitten koulukavereiden ja tarhakavereiden äiteihin.