G: Mihin pakkaat ostoksesi?
Kun käyt kaupassa onko sinulla...
a) Aina oma kassi tai reppu mukana
b) Ostat joka kerta useamman muovipussin
c) Käytät kaupan paperipusseja
d) Jokin muu vaihtoehto, mikä?
Ap vastaa d, mukana kaupassa aina reppu johon mahtuu yleensä kaikki ostokset, tarvittaessa ostan muovipussin
Kommentit (23)
Jos lähden kotoa käsin kauppaan, otan ison kankaisen ostoskassin mukaan. Sen taskussa on monta kertaa käytettyjä muovikasseja sen varalle, ettei kaikki ostokset mahdu kangaskassiin.
Käsilaukussa mulla on aina yksi kankainen ostoskassi ja pari taiteltua (ja monta kertaa käytettyä) muovikassia.
Sen varalta, että pitää töistä lähtiessä käydä ostamassa enemmän evästä mulla on autossa isompi kangaskassi ja kylmälaukku.
Muovikasseja ostan todella harvoin. Ja silloinkin harvoin niissä on aina reikä ennen kun kotiin asti pääsee eli ne ei kelpaa enää roskapusseiksi. Menevät uusiokäyttöön ostoskassin taskuun.
Roskapussit ostan aina rullatavarana. Rullasta saa aina ehjän ja kestävämmän pussin.
mulla on suht tilava puinen kori, jossa on lisäksi pohjalla mukana aikaisemmilla kerroilla käytettyjä, kuitenkin vielä ehjiä muovipusseja, joita voi käyttää, kun kaikki ostokset ei kuitenkaan mahdu koriin.
Kori on vähän "mummo" vaihtoehto, mutta siinä on tosi hyvä kuljettaa painavampia (maitotölkit) tai helposti rikkoutuvia (viili- ja jogurttipurkit tms.) ostoksia. Toisaalta, korin voi tuunata, mullakin pukeutumistyyli on lähinnä rock-henkinen, joten kori on maalattu mustaksi ja siinä on niittikoristeet.
riippuu tilanteesta, siis ei voi sanoa, että aina, mutta usein on oma kassi, toisinaan käydään yllättäen hakemassa jotain ja jos tarvii kassin, ni muovikassin otan, on tutkittu, että ekologisempi vaihtoehto ja sen voi kierrättää muoviroskien mukana, jos ei tarvi muuhun. Mikäs se olikaan se citymarket tms, joka otti vastaan niitä kierrätyspusseja pullonpalautuspisteessä, selittivät, että voidaan hyödyntää yli 95%sesti (vai oliko vielä enemmän).. Isommin kaupassa käydessä pakataan vaan pikkusälä (mausteet jne..) kasseihin (yleensä kangas-) ja loput mätetään kärryyn ja kärrystä autossa odottaviin koreihin.