Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

:tyhmä kysymys laihuudesta..?

Vierailija
16.06.2009 |

eli voiko nainen olla todella laiha, siis takroitan tosi laiha, ilman että kontrolloi sairaalloisesti syömistään?

Kaverini on aina ollut hoikka mut nyt hän on jo ruman laiha, kaikki luut törröttää, etenkin ranteet, leukaluut, solisluut sekä rintalasta. Ja hän oikein esittelee niitä, pukeutuu niin että laihuus todella paista silmään.

Muutenkin tuo kaveri on tosi konrtollifriikki, koti on AINA tip top, viimeisen päälle vaikka hänellä lapsikin jonka luulisi edes sotkevan..

Olen alkanut miettiä voisiko hänellä olla syömishäiriö?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa meille katsomaan jos joku ei usko.

Vierailija
22/26 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut voivat luonnostaan olla laihoja, on vilkkaampi aineenvaihdunta ja liikkuvat hieman enemmän, eivät mössötä ylimääräisiä sipsejä tms.

Rakennekin voi olla erilainen, esim. minulla näkyy kylkiluut edestä ja takaa, rintalasta samaten jne. vaikka bmi on yli 20 (liikun paljon eikä rasvaa ole kropassa paljon).

Mutta toi kontrollifriikkiys voi liittyä siihen, että on tarve kontrolloida myös syömistä, yllättävän monet sitä tekevät ja esim. liikkuvat vielä ylenmäärin. Ei välttämättä syömishäiriötä, mutta jotain siihen viittaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttua, mutta yleensä niin kuin minulla, eli olin nuorena niin laiha, että sitä ihmiset kauhistelivat, ja nyt keski-ikäisenä olen pullukka.

Toki jos liikuntatottumukset muuttuvat, eli sohvaperunasta tulee reipas ulkoilija, myös ulkomuoto muuttuu, vaikka syömisiä ei muutakaan, mutta ei sekään ihan 'itsestään' tapahdu.

Vierailija
24/26 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä uskallan väittää, että noin 50 kiloisena näytin aika sairaalta. 174 Senttiselle se on aika vähän. Kylkiluut törröttivät selän puoleltakin niin että itseäkin hirvitti.

Vierailija
25/26 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin olla syömishäiriö, mun omal systeril on syömishäiriö, ja aluks sitä ei kukaan tajunnu aateltiin vaan et se laihduttaa pari kiloo, no sit se tiputti painoo alle vuodes yli 20kg, ja sit sil alko kaikki kodin pitää olla siisti(yksiön,mis ei luulis olevan paljoo sotkua), jätti syömisen kokonaan, illalla ehkä söi pari kurkunpalaa, treenaa vatsalihakset,omat jumpat, ja 2h lenkki. Sit se vissiin masentu siitä ku alko olemaan jo liian laiha (täl hetkel 41kg & 170cm), niin vaihto rytminsä niin että valvo yöt ja nukku päivät, ettei tarvitse olla ihmisten lähettyvillä, ja lopetti duunin. Sitte sille määrättiin jotain hoitokäyntejä jonnekin syömisklinikalle missä ei käynyt, ja masennuslääkkeitä tuputettiin, mitä ei syönyt. Nyt vasta on alkanut EHKÄ tajuamaan miten vakavasta on kyse(jos ei syö melkeen 24tuntiin, ja treenaa enemmän mitä olisi kulutettavana).

Tällä hetkellä pystynyt hiljalleen vaihtamaan rytmin normaaliin, ja jopa käymään työkkärissä, poikaystävä lähtee armeijaan, niin hänen pitää vuokrakin maksaa. Kyllä siinä vaiheessa huomaat kaverillasi olevan syömishäiriö, kun välttelee ruokaa ja väittää syövänsä, ja liikkuu enemmän mitä normaalit ihmiset, ja meil ainaki systerin puheesta huomas, että se rupes kaikkeen kyselee oonko mä nyt liian laiha?yms, puheet alkaa kuulostamaan oudoilta ;/ Mitens tietkö minkä painonen sitte su kaveri on?

Vierailija
26/26 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aina näy painosta. Itse olin nuorempana hieman yli 170cm ja n. 47 kg. Nykyään kilon pari yli 50kg. Kukaan ei ole kyseenalaistanut mun syömistä. Olen hoikka, mutten mitenkään sairaalloisen laiha, kuten monet täällä painon mukaan saattaisi sanoa. Joillekin ei kilot kerry. Olen kuullut että kun täyttää 30, niin kilot saattavat tarttua helpommin, katsotaan sitten vuoden päästä kuinka käy.

Ymmärrän sen että joitain kilojen kannsa kamppailevia harmitta se ettei kilot kerry kaikille, mutta siksi en julkisesti edes kerro painoani. Koulussa sain jo kuulla tarpeeksi.