Mies lähdössä työmatkalle viikko ennen laskettua aikaa,mitä tuumaisitte?
Ja molemmat aiemmat syntyneet juuri viikkoa aikaisemmin.Mies on ristiriita-tilanteessa,töissä pomo "kyllä ymmärtää" ellei lähde,mutta silti tuntuu että pitäisi mennä.Kyseessä vielä juhannusaika,eikä meillä ole ketään vahtimaan lapsia jos synnytyts alkaa,ja mies matkustaisi keski-Eurooppaan.
Kommentit (4)
la aikaan miehen oli pakko lähteä matkalle. Olin tietysti pahoillani, mutta suostuin sillä ehdolla, että mies itse hoiti äitinsä katsomaan esikoistamme (silloin 1 v 6 kk) mahdollisen synnytyksen ajaksi. Oli hyvä kompromissi! Kuopus syntyi sitten 2 vkoa yli la:n, ja isä ehti hyvin mukaan.
Et voi ap jäädä pyhiksi yksin kotiin, jos sinulla ei ole ketään lähistöllä, joka voisi tulla isompia lapsia hoitamaan! Ei heitä voi ottaa synnytyssairaalaan mukaan. Pistä miehesi hommaamaan itselleen "sijainen" kotiin, jos ette halua lapsianne lastenkotiin synnytyksen ajaksi.
Ymmärrä kyllä hyvin hankalan tilanteen, ei joka työpaikkaan synnytys ole mikään selitys.
Työmatka oli siis tiedossa pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Kun mies pomon kuullen asiaa pähkäili, pomo (5 lapsen isä) sanoi että tietenkään et lähde. Hyvä ettei lähtenyt, sillä lapsi syntyi juuri tuon viikon aikana.
Toisaalta olisin toki siitä synnytyksestä yksinkin selvinnyt kun lastenhoitajaakaan ei silloin tarvittu. Juuri tuon lastenhoitoasian vuoksi myöhemmin miehen kotonaolo synnytysten aikoihin on ollut välttämätöntä (siis niiden parin sairaalapäivän ajan, itse synnytyksen aikana esikoinen oli naapurilla pari tuntia). Miehelle itselleen synnytyksissä mukana olo on ollut tärkeää.
En päästäis miestäni enää tuossa kohtaa minnekään kauas..
Elä missään nimessä päästä menemään. Hänen paikkansa on kotona sinun turvana ja pomokin sen näköjään ymmätää. Meillä miehelle tuli kertausharjoituskutsu just esikoisen laskettuun aikaan ja neuvola kirjoitti todistuksen ettei tarvitse mennä. Kelpasi jopa siihen puulaakiin!! Toisen kohdalla asiakas olisi halunnut miehen ulkomaanmatkalle kanssa lähellä laskettu aikaa, mutta ei tarvinnut mennä.Kun mies kieltäytyi menemästä reissuun, asiakas suuttui ja soitti pomolle, joka sanoi, ettei mieheni tule toiselle puolen maapalloa sillä viikolla. Työkaveri teki reissun. Eli turvallisinta on että, mies jää kotiin sinun kaveriksi ja tueksi ja joku muu matkustaa.