Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koskettaako nykyinen lama teitä konkreettisesti?

Vierailija
15.06.2009 |

Onko täällä ihmisiä, joita on irtisanottu tai lomautettua tai jonka puoliso on irtisanottu? Miten on vaikuttanut talouteenne? Tai tunnetteko ihmisiä, joihin lama on jo vaikuttanut jollain tapaa?

Olenko sitten ainut kun en tiedä vielä ketään sen läheisempää ihmistä joka olisi lomautettuna tai irtisanottu? Itselläni on töitä entiseen malliin, miehelläkin. Iso talolaina päällä ja vaikeuksia tulisi jos menettäisimme tuloja... Mutta onneksi tällä hetkellä menee ihan hyvin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän talous siihen kadu, mutta syksyllä todnäk seuraava yt-kierros ja kuinkahan sitten käy?

Vierailija
2/8 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan henkilökohtaisesti ja konkreettisesti. Ja ollaan vielä maksettu lainat niin, ettei ole isoja ongelmia enää vaikka toinen jäisikin työttömäksi.

meidän lapsella on aspergerin oireyhtymä ja sen kuntoutuksen päättyessä yritettiin saada uudestaan seurantahoitosuhdetta lastenpsykiatrian klinikalle yliopistosairaalaan. Mutta koululääkäri ei kirjoita lähetettä, koska rahaa on vain akuuttien kriisien hoitamiseen. Toisaalta sitten kun se akuutti kriisitilanne meille tulee (ja huom, sanon KUN se tulee, enkä JOS se tulee) lähetteen saamiseen manee kuukausi ja sen jälkeen jonossa puoli vuotta ennen mitään hoitoapua. Niin että kyllä tämä ihan konkreettisesti tuntuu epävarmuutena meidänkin tulevaisuudesta.

Miehen veljet, joista toinen DI ja toinen insinööri, ovat olleet lyhyen aikaa lomautettuna keväällä, mutta nyt taas jo töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yt:t alkaa varmaan syksyllä...

Vierailija
4/8 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lomautettuna tänä vuonna 4 vkoa, ensi vuodesta ei tiedä kukaan.

Minun työyhteisössäni puhutaan avoimesti myös lomautuksista (kunta), joten niitä odotellessa.

Talous ei kaadu. Lapset jäi lomautuksen ajaksi pois hoidosta, hoitomaksut säästyi+työttömyyskorvaus, tulos melkein plus miinus. Talo kohta maksettu, muuta velkaa ei ole.

Vierailija
5/8 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työttömänä ja mies on ollut kuukauden lomautettuna ja jatkoa seuraa.. Tottakai vaikuttaa talouteen. Onneksi ei olla vielä ehditty asuntoa ostaa, muuten oltaisiin lirissä..

Vierailija
6/8 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä töitä kiivaasta hakemisesta huolimatta tahdo löytyä, hakijoita kun on 100-200/paikka.

Toisaalta lainan korot on just sopivat tällä hetkellä, sehän on laman "ansiota".

Tiedän yhden lomautetun, enkä yhtään irtisanottua.

Vierailija
7/8 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei omaa taloutta koske vielä, loppuvuodesta voi olla toisin. Itse oon vanhempainvapaalla, miehellä on riittänyt vielä töitä, mutta ensi vuonna tehtäviä tilauksia on peruttu, joten saas nähdä miten käy.

Mun veli tekee puolikasta (viikko töitä, viikko lomautettu) ja miehen yks veli irtisanottiin, toinen on lomautettu.

Vierailija
8/8 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen irtisanotuista on ollut työttömänä jo joitakin kuukausia ja ei ole vielä ainakaan laittanut asuntoaan myyntiin. Sanoi kyllä, että ei ole varaa pitää asuntoa, jos ei työtä ala löytymään. On nyt neuvotellut pienemmät kk-erät lainanmaksuunsa.

Toinen on ollut työttömänä myös joitakin kuukausia, mutta heillä riittää yksi palkansaaja asuntolainan maksuun.

He kaikki ovat lapsiperheellisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan