Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia työpäiviä ihmiset oikein tekee??

Vierailija
15.06.2009 |

Äh, lasten hoitopaikassa kaikki muut muksut haetaan jo joskus kahden-kolmen kieppeillä iltapäivällä. Meidän lapset jököttää siellä puoli viiteen ja isompi kyselee joka aamu, että tullaanko me ajoissa hakemaan ja miksi muut pääsee aina kotiin aiemmin. Minkäs mahdan: työpäivä 8 tuntia ja matkat päälle :(

Tein välillä kuuden tunnin päivääkin, mutta se ei ollut taloudellisesti mahdollista, kun matka- ja hoitokustannukset pysyivät samoina, palkkaa vaan tuli vähemmän.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liukuva työaika mulla ja mies ope, eli sen päivän pituus vaihteli.

Vierailija
2/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpäivä on 7h45min. Siitä nyt ainakin saa pihistettyä. Myös liukumaa on pari tuntia aamussa ja illassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menee seitsemäksi hoitoon ja haetaan kolmen aikaan. Etuna on, että hoitopaikka on mun työpaikan lähellä, melkein kaikilla taitaa olla kodin lähellä. Kotiinkin on kyllä melko lyhyt matka.Siis usein meillä lapset on sen kahdeksan tuntia hoidossa. Myöhemmin menevät joskus kun isillä työt joustaa.

Vierailija
4/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin toinen vie ja toinen hakee. Ollaan voitu sopia työajoissa niin, että toinen aloittelee meillä jo seiskan aikaan.

Sen lisäksi ollaan valittu asuinpaikka niin, että työpaikkoja on kohtuuetäisyydellä, jolloin työmatkat eivät meillä kummallakaan ole kuin 20-30 min ovelta ovelle.

Vierailija
5/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen menee aikaisemmin ja tuleekin aikaisemmin jne.

Miten muka hoitomaksu on sama, jos hoitopäivä on lyhyempi?

Vierailija
6/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 45 min työmatka suuntaansa molemmilla, työaika mulla 7H15min + 30 min lounastauko (pakollinen), mies yksityisyrittäjä eli tekee pitkää päivää. Vaikka vuorottelemme että toinen vie ja toinen hakee, niin silti lapset hoidossa klo 8-16.30.

Vierailija
7/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli yht. 7 tuntia. Mulle vaan maksettiin palkkaa kuudesta tunnista, joten ei oikein toiminut pidemmän päälle.

Meillä varmaan on vientien ja hakujen limittäminen se suurin erottava asia. Miehen työ jousta sillä tavalla.

Toinen menee aikaisemmin ja tuleekin aikaisemmin jne.

Miten muka hoitomaksu on sama, jos hoitopäivä on lyhyempi?

Vierailija
8/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 45 min työmatka suuntaansa molemmilla, työaika mulla 7H15min + 30 min lounastauko (pakollinen), mies yksityisyrittäjä eli tekee pitkää päivää. Vaikka vuorottelemme että toinen vie ja toinen hakee, niin silti lapset hoidossa klo 8-16.30.

Tässäpä se tulikin selvästi sanottua. Meillä on siis ihan tismalleen sama tilanne. Paitsi työmatkaan puoli tuntia.

ap

Vierailija
9/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vuorotöissä ja itse opettaja. Lapset hoidossa yleensä 8-15, kokouspäivänä pidempään. Ja menee aamulla riippuen siitä monelta minulla tunnit alkavat. Joskus saattaa alkaa esim klo 11 tai klo 12 vasta. Eikä niistä mitään alennusta saa, me ainakin maksetaan täysi maksu.

Vierailija
10/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten saan lapset usein haettua ennen neljää. Jotkuthan tekee sitten lyhennettyä työaikaa, ja jotkut menee tosi aikaisin töihin, esim kuudesta kahteen voi olla jollain hoitajalla työaika.

Ei meilläkään ollut montaa lasta päiväkodissa viiden aikaan, jos kokouksen takia pääsi hakemaan vasta sitten. Yksin olivat aina meidän lapset siihen aikaan.

Vierailija
11/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vuorotöissä ja itse opettaja. Lapset hoidossa yleensä 8-15, kokouspäivänä pidempään. Ja menee aamulla riippuen siitä monelta minulla tunnit alkavat. Joskus saattaa alkaa esim klo 11 tai klo 12 vasta. Eikä niistä mitään alennusta saa, me ainakin maksetaan täysi maksu.

Vantaalla ainakin hoitomaksu vain 80€ täydenkuun maksusta jos hoitoaika on alle 7t/pv.

Vierailija
12/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai opiskelija, tai alkaa hommat kuudelta aamulla, jakaa Hesaria. Mitä ikinä, eli kaikilla ole 8-16 töitä

Vierailija
13/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosin sehän on vain hienoa, että ihmiset todella hyvin pystyvät pitämään noita hoitopäiviä lyhyinä. Onneksi meilläkin siis näin, mutta ymmärrän ihan hyvin, että jos molemmat vanhemmat ovat tietyn tyyppisessä työssä, niin vaikeaahan se on.

Vierailija
14/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt vaan joutuvat tekemään valintoja. Tuö työaikojen limittäminen on se tavallisin varmaan. Monihan jatkaa sitten illalla kotitoimistolla, jos siis on vaan sellainen työ.

Mieheni on IT-alan yrittäjä ja tekee työtä 6.30-14.30. Minä teen 9-16.30. Lapset hoidossa 8.30-15.

Vierailija
15/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä 1-2 kertaa viikossa ja lyhin työvuoro kestää 4,5 tuntia. Palkkaa tulee vähän, mutta ollaan totuttu tulemaan toimeen vähällä. Ekaluokkalainenkaan kun ei päässyt iltapäiväkerhoon, niin olisi pahimmillaan ollut 6 tuntia yksin kotona. Se ei olisi tullut missään nimessä kuuloonkaan. Näin menty viime syksystä asti ja tullaan menemään vastaisuudessakin.

Vierailija
16/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olivat hoidossa 8...8:30:stä minuuttia vaille viiteen ja säännöllisesti siellä oli heidän kanssaan aina ne samat lapset.

Vierailija
17/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö väsytä? Kuinka monesta tunnista maksetaan palkkaa?

Vierailija
18/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies saa bonuksia työnantajansa systeemeitten mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme