Helmi 2010 vko 25
Aloitanpas minä uuden pinon mihkä vois kirjoitella aina viikko kerrallaan =)
Kommentit (57)
Ihan hyvä ajatus tuo auto juttu mutta parkki tilan vuoksi kaikki menee firman järjestettävillä kyyteillä koska tilaisuus on toisella paikka kunnalla lähes 100km päässä =)
Juu todellakin 4D ei 3D... =) Me harkitsemme jos tämän raskauden aikana kävisi siinä joten kiitos suosittelusta.
Uskon että teille tämä on todella raskasta aikaa varsinkin jos se on hoidoilla saanut aikansa kun ne tahtoo yleensä olla kauheen rankkoja, aikaavieviä ja usein saa kokea pettymystäkin. Olen vierestä seurannut siskoni hoidot. Jokainen negatiivinen testi saa tunteet pintaan kun vauvaa niin kovin toivoo. Meilläkin yritystä oli vuoden päivät ja sitten colmien avulla sai heti alkunsa. Tiedän helpolla... Mutta onnea teille mukaan =)
Minulla yövuoro kutsuu joten suihkun kautta pienille unille.
Nemotus rv 6+2
No niin Rizza, alahan sinäkin vaan aktivoituun tänne puolelle, vaikka kävis miten, niin siihen saakka ollaan odottajia? :)
vitsit mää jännitän sun ultraa!!
Ei ole vielä pahoinvointi alkanut..kai..
välillä heikottaa ja tulee sellanen ällötys olo, mut ei vielä mtn todellista pahaa pahoinvointia.
Koska ihmisillä on yleensäkin alkanut pahoinvointi?
Aika aikasin jollain täällä ainakin..
kyllä mulla esikoisesta alkoi kans aikasin.
Nemotus..joo on rankka tie takana, vaikkei varmasti niin rankka kun sitten taas monilla muilla. Mutta tosiaan ei rakastelun nautinnolla saatu, ikävä kyllä :(
Kyllä tää tiputtelu saa mielen niiiiiiiin huonoksi..aamun jlk ei ole taas tullut. Mutta jokaista veskissä käyntiä pelkää kun ruttoa..ja sitä lugen laittoa. Kohta taas sen aika.
Nyt kans suihkua kohti!
-Stinna (Anen) rv 5+0
Mulla kanssa oli tossa yks päivä ihan järkyttävä päänsärky! Alkoi joskus iltapäivällä (töissä) ja jatkui pitkälle iltaan asti kunnes sitten loppui ihan yhtäkkiä kuin oli alkanutkin. Ikinä en ole kärsinyt esim. migreenistä, mutta toi oli kyllä jotain ihan hirveetä =O
Mä olen kanssa haaveillut siitä 4D ultrasta ja esikoisen kohdalla, mutta jäi sitten kuitenkin menemättä. Katsotaan, josko sinne tällä kertaa pääsisi :)
Ei kai ois sittenkään kannattanut eilen illalla syödä puolta pussia grillisipsejä dipin kera.. Yö meni vääntyillessä ja kääntyillessä, kun mahassa möyri kuin pahemmassakin krapulassa..
jeps, kohta lähdetään ajelemaan kohti Heinolaa. Aurinkokin vähän näyttäytyy pilven takaa :)
evian, rv7+3
eilen holahti verta kerran, ja kävin päivystyksessä. 5h odottelun jälkeen ultrattiin, ja sikiö löytyi, vastasi rv 6+1, pitäisi olla 7+3 (tosin,mulla onnenkin heittänyt ultrassa viikollakin..) ja sykettä ei näkynyt. Nyt on kiikun kaakun, johtuuko sykkeen puuttuminen siitä että vauva on kuollut, ja kehitys loppunut vkoille 6+ vai onko vauva saanut alkunsa myöhemmin, ja sen takia syke ei näy, kuulemma ihan normaalia vkoilla 6+ ettei aina näy.
Vuotoa ei ole ollut sen kerran jälkeen, kipuja ei ollenkaan missään vaiheessa.
Viikon päästä uusinta ultra, ja tuomio, otettiinko tämäkin pieni multa pois :'(
henkisesti olo ihan rikki, kun mieskin juuri TAAS lähti (oli pois myös silloin kun joulun alla olin sairaalassa ja piti kaikkikäydä yksin läpi)
Mut jos tämä oli tässä, niin en ala tähän enää, henkisesti en enää jaksa.
BTW, vaihdoin nikkia eli NEITI21 tässä kirjoittelee uudella nikillä...
MiRaBel rv?
MiRaBel: mulla esikon la siirtyi 8 päivällä eteenpäin np-ultrassa, eli jos oisin käyny alkuraskaudessa niin olis ollu kans aika hermoilua... terve poitsu synty (täyttää 4v ens viikolla)
Mulla on muuten kaikissa raskauksissa tosi myöhään tullu testiin plussa, ekassa kp32, toisessa kp34 ja nyt kp33. Kuitenki ekassa se la siirtyi aika paljon ja toisessa vastas tasan normikiertoa.
Monella on ollu juttua, mutta näin galluppina, kauanko on raskauksien yritykset kestäny?
nro 1: 2. kierto
nro 2: 6. kierto
nro 3: 5. kierto (siis tämä ja välissä km5+)
Iloinen olen ja onnellinen kun näinkin helposti on menny ja kaksi tervettä lasta tuossa nukkuu vieressä päikkäreitään.
Kälylle tuli sit eilen kerrottua ja hän kovasti onnitteli. Tuumaili jotta eikös meidän aikomus ollu yrittää vasta ku esikko menee eskariin, mutta oonhan minä nytki kotona ku se tapahtuu 2011. Ja jos kaikki menee hyvin ja saan miehen ylipuhuttua niin toiveissa olis nelonen heti tämän perään. Ei kyllä pitäis noin pitkälle aatella!
Taidan sittenki muuttaa sen la:n neuvolan mukaiseksi, niin pysyy selvempänä.
Nyt pitää herätellä unikeot jotta saadaan ne illallakin ajoissa petiin!
Krisse 6+3
Mirabel..no voihan!! Noi säikäyttää NIIN RUTOSTI! Joka kerta kun nään sen sormen päänkin kokosen tuhrun, NIIN SILTI!
Toivotaan nyt tosiaan, että on vaan pikkuisempi mitä luulit. Vko on pitkä aika odottaa, I KNOW...
VOIMIA JA JAKSAMISTA!
Mirabel..no voihan!! Noi säikäyttää NIIN RUTOSTI! Joka kerta kun nään sen sormen päänkin kokosen tuhrun, NIIN SILTI!
Toivotaan nyt tosiaan, että on vaan pikkuisempi mitä luulit. Vko on pitkä aika odottaa, I KNOW...
VOIMIA JA JAKSAMISTA!
Krisse, sullapas tärpit on käynyt ihan silmänräpäyksessä..! Onnittelut.
Mää en tosiaan tuohon galluppiin pysty ottaan osaa. Mutta tosiaan, olkaa onnellisia, että käy noin helposti ja luomuna :)
Ja tosiaan itse kun ei voi suunnitella, että tekisi vielä yhden tai kaksi..
En edes vielä usko, että me tosissamme saisimme sisaruksen esikolle.
Esikko on jo niin lottovoitto ja maailman ihanin ja tärkein asia, ei meinaa uskoa, että saatiin hänetkin!
Tämän pvn vuotosaldo onkin sitten ehkä 4 "pisaraa" / "tippaa", miksikä niitä nyt kutsuukaan, rusehtavaa tuhrua...
Ja kyllä muuten niin ei raskaana olo edelleen..mitä nyt järjetön väsy tällain illalla (mut on ollut tekemistä ja lyhkäsiä yö unia muutenkin tässä) ja mielialan vaihteluja.
Ja näköjään iltasella nännin päät ja ulkoreunat"aremmat", kun muuten ei mtn.
Gallup: Milloin alkanut todellinen pahoinvointi, ei pelkkä ällö olo tai heikotus vaan kunnon pahoinvointi/oksetus olo?
-Stinna rv 5+1
no niin se juhannuskin meni.
Mulla ei ole sen yhden illan jälkeen tullut enää sellaista todella huonoa oloa. Välillä tulee murehdittua, vaikka tiedänkin sen olevan ihan turhaa.Kun ei itse voi tässä vaiheessa mihinkään vaikuttaa.
Kylmä on koko ajan, tämä kylmyys tuntuu oikein luissa ja ytimissä. Väsymys on toinen vallitseva olotila, ja ristiriitaiseksi menee kun vaikka väsyttää niin yöt kuitenkin menee pyöriessä, siis yöllä tulee nukuttua tosi huonosti ja unet on huolestuttavan levottomia. ;)
sitä piti tulla kysymään, että kärsiikö muut selkäkivuista? Sellaista erikoista alaselän jomottelua. Mietin josko voisi johtua siitä kun mulla on todella taaksepäin kallistunut kohtu, eli kun se kohtu nyt mitä ilmeisemmin aika rajusti kasvaa niin voisiko se ja tämä takakenoisuus aiheuttaa tuon selän jomottelun?
ei kyllä pitäisi pohtia mutta kun ei sitä itselleen mitään mahda.
kävin ekassa neuvolassakin ja siitä jäi tosi paha mieli. Onneksi oli vain kesäsijainen tuo terkka, tämä terveydenhoitaja nimittäin tenttasi meidän taloudellisen tilanteen, parisuhteen keston ja laadun ym. No joo ehkä olen vähän herkillä ja otin liian vakavasti. Tuli jotenkin vain sellainen olo, että se oli joku testi (että läpäistiinköhän me sitä ollenkaan =/ )
laskettu aika on nyt ilmeisesti jollain laskurilla laskettuna 12.2
eli täällä on sitten rv6+1
Päästiinpä grillailemaan, NAM!!!
Täällä jotku heittelee galluppeja ilmoille, mua vähän nauratttaa tuo monennestako kierrosta tärppäs:
1. 2. kierto
2. 1. kierto (imetyksen jälkeen)
Olo on aika hedelmällinen. :)
Mulla ei ole edelleenkään mitään oireita, ekassa raskaudessa muistan, mite nrinnat oli niin kipeät, että herätti yölläkin, en vaan muista missä vaiheessa se alkoi. Väsyttänyt on kyllä nytkin ja koko ajan on nälkä, mutta siinä kaikki. Uskon kuitenkin että kaikki menee hyvin, hulluhan tässä olis (tai tulis), jos ei jaksais uskoa.
Viikon päästä on eka neuvola ja kaaaamalan pitkä aika sinne ekaan seulaan, joskus heinäkuun lopullahan se kai on...
Mutta päivä kerrallaan ja pidetään lippuja korkealla olipa tuhruvuotoa tai ei! Positiivista asennetta ja lujaa uskoa ellei toisin todeta! Jookos? :)
T:Salsatar 7+2
Ensin vastaan tohon galluppiin
1 lapsi lähti 2 kierrosta
2 oli tjot juttu mutta edellisestä synnytyksestä 2vuotta ja 3kk (ilmeni ovulaatio häiriö ja pitkä kirto johon clomit ja sit ekasta kierrosta)
Seuraavia oireita täällä. Rinnat toisinaan arat, pientä ällötystä, väsymystä, mielialan vaihteluja, alapäähän välillä vihlasee samoin esikoisen kohdalla, ja selkäkivut. Joku kysyikin noista alaselän kivuista. Minulla on kohtu myös selkäänpäin ja suht pieni joten alaselän kipuja on nyt ja oli viime raskudessakin. Työpäivän jälkeen selkäkipu oikeen kertaantuu megana. Ja tämä väsymys on jotain aivan järkyttävää viimeksi sitä ei ollut vasta kun loppuvaiheilla joten ihan uutta mulle! Eilinen yövuoro ottikin todella koville ja huomena olisikin jo sitten aamuvuoro...
Pahoin vointi alkoi viimeraskudessa viikolla 4-5 ja jatkui pahana tonnen viikoille 20. Sitten väheni vain ällötykseen.
Täällä moni onnelinen pääsee jo neuvolaan ja osa on jo käynytkin mutta minä san vielä jonkin aikaa ootella. Viikotkin voi vielä heittää sillä ekan ovulaation sain kierron kp 13 joten sen mukaan viikkoja olisi 7+3 mutta neuvola laskee kp 20 ja saa tuon 6+3 joten saas ny nähä miten käy. Ultrasta ei sit oo mitään tietoo et milloin se sit on =/
Säätkin alkaa vihdoin lämenemään. Helteeseen ei varmaan täällä iisalmessa päästä mutta edes hiukan lämpimämpää ilmaa voisi tänne pian tulla =)
Viikonlopun jatkoja
Nemotus rv 6+3
nyt kun olen lueskellut, niin tuollaiset heitot taitaa aika yleisiäkin olla.. tosiaan, kuopuskin vastasi 5 pvää nuorempaa kuin piti eli en heitä pyyhettä kehään.
Vuotoa ei ole tullut pisaraakaan sen jälkeen, eikä kipuja ole ollut missään vaiheessa, mikä on kai hyvä merkki.
Lisäksi musta tuntuu että mun pahoinvointi on voimistumassa, eilen oli tosi huono olo, ja nytkin kiertää vatsassa taas.
*G:*
meillä esikoinen sai alkunta heti. Mies oli kuukaudesta 3 vkoa merillä, ja kävin ihan kerran sitä hiukan moikkaamassa ;) kun olivat satamassa ja peri viikkoa myöhemmin sain plussaa :D
kuopus tärppäsi toisesta. marraskuun puolessa välissä jätettiin ehkäisy pois, marraskuun lopulla tuli viimeiset kuukautiset ja tammikuun 9 pvä tein positiivisen raskaustestin.
mut tää kolmas... tää onki ollu vähän työvoitto. Tai siis, mulla kun toi isäntä on sen 2kk yleensä kerrallaa poissa ja vain 1kk lomilla niin mahiksia ei paljoa ole.
3. kerran ehkäsy unohdettiin toukokuussa 08. syyskuussa 08 tein testin ja plussa oli. joulukuussa sitten jouduttiin vaikeisiin ratkaisuihin geneettisistä syistä, ja synnytys käynnistettiin . Kuukautiset alkoi 26 pvää synnytyksestä. isäntä tuli kotiin tammikuussa, lähti helmikuussa.
tuli huhtikuun 26 pvä ja mulla viimeiset menkat olivat nyt 30.4., ja 23.5. tuli +
Eli nopeasti on tärpännyt, meillä vaan miehen työ tekee noita yrityskiertoja ja haasteellisuutta :D.
Meillä aina ollut kumi ehkäisy, koska kärsin aurallisesta migreenistä (ja miehellä ei ole mitään kumia vastaan, ei se toki nyt sitä käytä kun ei tarvi :D )
*(.)*
Olo väsynyt ja pahoinvoiva.
Eli oireita ainakin on ja se on positiivista :)
Jäätelö ei maistu, mikä on hälyyttävää mun kohdallani (olen järjettömän hullu jäätelöön!)
jahas, muksui paimentamaan..
T:MiRaBel= ex-Neiti21 (voi muuten listaan päivittää uuden nimen) rv 7+5/6+4
Laskurin mukaan mulla on 5+1 menossa. Vielä en ole testiä tehnyt, mutta oireita on ollut. Kuukautisten pois jääminen tietty ja hieman etomista ja hajuherkkyyttä, huonompi ruokahalu ja joskus on alavatsalla tuntemuksia. Täytyy mennnä ens viikolla ottaan verikokeet...mun työssä raskaudesta pitäisi ilmoittaa työnantajalle HETI.
Mutta toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saan ihanan helmi-vauvan. Tän siitä muuten saa kun menee toivomaan, puhalsinko ripsen vai minkä :D!
Tiistaina olisi se ultra, ja jännitys alkaa tiivistyä.. Töihin meno sinällänsä ei kyllä huvita yhtään, olisin voinut mielihyvin lomailla edelleen, taas tulee rankat pari päivää.. Taitaapi joutua ultran jälkeen jo kertoa pomolle, nyt kun asenne on sellainen, että nuoret jaksaa ja tuntityöläisenä kannataa rehkiä. Tähän tilanteeseen ja kamalaan väsyyn kun se ei oikein sovi.....
Jouduttiin eilen sitten kertomaan serkulle, joka oli meillä jussia viettämässä, kun ei humalatilastaan johtuen millään voinut uskoa, etten sitä olutta halua... Oli vähäsen yllättänyt uutisista... ;)
Joku puhui alaselkäkivuista, ja niitä on kyllä ollut minullakin. Olen vain kuvitellut sen johtuvan pitkistä työpäivistä ja jo entisestään huonosta selästä, mutta muistaakseni myös minulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten kait se osittain sitäkin on. Kuvotuksen tunnetta on edelleen ilmassa, joitakin asioita ei voi edes kuvitella syövänsä, toisia taas tekee mieli aivan tolkuttomasti. Mä en käsitä, kuinka paljon ihnminen voi haluta syödä metwurstia päivässä?!?! Alavatsakipuja tuntuu edelleen, mutta nyt ne eivät ole kyllä menkkamaisia, vaan aivan erituntoisia, vaikea edes kuvailla niitä. Ja rintoja särkee välillä. Toivottavasti kaikki nyt vain olisi kunnossa...
Täytyy varmaan myös kohtapuolin ostaa jotain äitiyshousuja, kun enää yhdet, vanhat ja liian suuret farkut ovat ainoa mahdollinen asuste, mitä töihin voi laittaa.. Muissa housuissa kun ei voi istua napit ja vetoketjut kiinni, kun turvottaa niin kovasti.. Josko tiistaina nähtäisiin positiivisia näkymiä, niin pääsisi viikonloppuna shoppailemaan.. :)
Onnittelut myös kaikille uusille plussaajille ja peukutuksia tuhruilijoille, jotta kaikki olisi kuitenkin hyvin!!
Tiistaina olisi se ultra, ja jännitys alkaa tiivistyä.. Töihin meno sinällänsä ei kyllä huvita yhtään, olisin voinut mielihyvin lomailla edelleen, taas tulee rankat pari päivää.. Taitaapi joutua ultran jälkeen jo kertoa pomolle, nyt kun asenne on sellainen, että nuoret jaksaa ja tuntityöläisenä kannataa rehkiä. Tähän tilanteeseen ja kamalaan väsyyn kun se ei oikein sovi.....
Jouduttiin eilen sitten kertomaan serkulle, joka oli meillä jussia viettämässä, kun ei humalatilastaan johtuen millään voinut uskoa, etten sitä olutta halua... Oli vähäsen yllättänyt uutisista... ;)
Joku puhui alaselkäkivuista, ja niitä on kyllä ollut minullakin. Olen vain kuvitellut sen johtuvan pitkistä työpäivistä ja jo entisestään huonosta selästä, mutta muistaakseni myös minulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten kait se osittain sitäkin on. Kuvotuksen tunnetta on edelleen ilmassa, joitakin asioita ei voi edes kuvitella syövänsä, toisia taas tekee mieli aivan tolkuttomasti. Mä en käsitä, kuinka paljon ihnminen voi haluta syödä metwurstia päivässä?!?! Alavatsakipuja tuntuu edelleen, mutta nyt ne eivät ole kyllä menkkamaisia, vaan aivan erituntoisia, vaikea edes kuvailla niitä. Ja rintoja särkee välillä. Toivottavasti kaikki nyt vain olisi kunnossa...
Täytyy varmaan myös kohtapuolin ostaa jotain äitiyshousuja, kun enää yhdet, vanhat ja liian suuret farkut ovat ainoa mahdollinen asuste, mitä töihin voi laittaa.. Muissa housuissa kun ei voi istua napit ja vetoketjut kiinni, kun turvottaa niin kovasti.. Josko tiistaina nähtäisiin positiivisia näkymiä, niin pääsisi viikonloppuna shoppailemaan.. :)
Joku kyseli yrityskertoja, niin me ei oikeastaan edes keritty aloittaa yritystä, kun plussa jo tuli.. Monet itkut on tullut itkettyä mun endometrioosidiagnoosin johdosta ja leikkaus yms muuta on takana, joten täytyy sanoa, että melkoinen yllätys tämä oli, kun ihan kirjaimellisesti yhdellä kerralla kaikki menikin sitten juuri niin kuin pitikin.
Onnittelut myös kaikille uusille plussaajille ja peukutuksia tuhruilijoille, jotta kaikki olisi kuitenkin hyvin!!
tarvitse välttämättä olla oireita,toisilla ei välttämättä ole pahoinvointia,rintojen arkuutta.Ja toisilla pahempaakin.
Heissan...
Olipa juhannus. Miehen vanhempien mökillä oltiin ja koitin parhaani mukaan vältellä anopin tarjoamia juomia. Onneksi mies oli juonessa mukana ja joi minunkin osuuteni:) Muutaman lasin jouduin kaatamaan maahan vaivihkaa ja parit yskänlääkkeetkin kävin heittämässä metikköön kun anoppi ei vahdannut. Mulla alkoi nimittäin järjetön flunssa perjantaina ja jatkuu edelleen.
Olo ei siis ole ollut mitenkään hehkeä!! Paha olo on vähentynyt, mutta tänään ei kahvi ole enää maistunut. Sama juttu oli kahdessa edellisessä raskaudessa:/ Inhottavaa tälläiselle kahvikissalle! (tekee tosin ihan kutaa noin muuten olla juomatta kahvia niin kauheesti)Rinnat vaan jatkavat kasvuaan! Mikäköhän kauhee megatissi musta vielä tulee! Ihan jees:D
Tänään puristi rinnasta ihan jumalattomasti, oltiin jo lähdössä sairaalaan, kun kipu hellitti. Kipu tuntui yläselässä ja rintakehässä. Ajattelin jo keuhkokuumeen mahdollisuutta, mutta taiskin olla vaan joku lihaskramppi.
G:
1.lapsi- 1.kierto
2.lapsi- 1. kierto
3.lapsi- 1. kierto
:D
Missä vaiheessa meinaatte kertoa perheille/vanhemmillenne/kavereillenne uutisesta? Me ei "uskallata" vielä varmaan pitkään aikaan, koska vastaanotto olisi varmasti aika kurja:( Kaikki toivovat mun valmistuvan ja käyvän opinnot loppuun nopeesti (kun toista tutkintoa tässä suorittelen ja elellään miehen tuloilla...) Siksi ollaan hissukseen asiasta...kypsytellään tätä nyt omissa ajatuksissamme ja koitetaan hyväksyä vanhempiemme aatokset sitten, kun sen aika tulee:/
Torstaina ultraan! Viikkoja kun en voi tähän loppuun vielä laittaa, oviksesta/kierrosta kun ei ole hajuakaan kierukan jälkeen:)
ihmetys78
Nemotus, kiitos zempeistä, niitä tarvitaan, tää on niiiin raastavaa aikaa, esikoisesta en tiputtanut mtn värillistä!
pari pvää oli ettei tiputellu juurikaan mtn, 1-2 tl rusehtavaa, melkein jo nuolasit, et nytkö loppui..mut ei
aamulla taas tuli punertavaa...huoh!!
Tää on todella haluttu sisarus...hoidoilla TÄMÄKIN aikaan saatu plussa...eli jos kesken menee ei rakastelut auta! :(
Me käytiin esikoisesta 4D ultrassa, se oli mieletön kokemus!! vissiis suosittelee ennen rv 28 vai oliko jopa 26..mut siis rv24 eteenpäin ois hyvä, ettei vaavi oo liian iso. Suosittelen!!
Mullei juuri mtn oireita..välillä tuikkii tissejä, mut se on vaan joskus. Nyt väsyttää sikana, mut on univelkaakin.
Höntitys tuli pvllä hetkeksi mut meni ohi pian.
Päätä yhdestä kohtaa on tuikkinu inhottavasti, ihan kun verisuoni poksahtas..viiltää tosi pahasti..ihan pelottaa sekin...
Ihanaa kun jollakin voi olla "hiukan" helpompaa tämä. Anteeksi siis valitus..en valita mtn oiretta, jos vain siellä pikkuinen olisi oikeassa paikassa. Ja itseasiassa minulle siirrettiin kaksi alkioo, kuhan nyt olisi "edes" yksi rakas.. snif
Tuli mieleen, että ainahan juhliin voi mennä autolla ja peitellä sitä kautta? ;) ettei päässyt millään muulla tms.
Mukavaa pe iltaa kaikille!!!