Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

milloin töihin masennuksen/uupumuksen jälkeen

Vierailija
14.06.2009 |

Olen ollut sairaslomalla 2 viikkoa. Nyt pitäis mennä lääkäriin. Lääkäri tietysti kysyy miten menee. En tiedä.

Tiedän että pystyn tekemään työni, pystyin ennen sairaslomaakin, mutta työpäivän jälkeen olen tosi väsynyt.

Masennukseni johtuu kai siitä, että olen liian kiltti ihminen, teen liikaa töissä ja teen liikaan kotona, kannan vastuun muidenkin tekemisistä. Työpaikalla asiat ovat jo paremmin, mutta koton aeivät. Ehkä jopa avioero on tulossa jos asiat eivät muutu.

Mutta en tiedä mitä sanon huomenna lääkärille. Travitsenko lisää sairaslomaa vai johtuuko se, että en haluaisi vielä mennä töihin siitä että laiskottaa?

Kertokaa kokemuksista, milloin olen valmis töihin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuksen ja uupumuksen vuoksi tulevat sairauslomat ovat pitkiä - kuukausia. Jos sinulla on todettu masennus tai uupumus, niin en usko, että olet vielä vähään aikaan valmis töihin.

Toki varmaan näennäisesti jaksaisitkin asioita hoitaa, mutta voisit ajaa itsesi loppuun, kun taas yrittäisit parhaasi ja rehkisit liikaa. Suosiolla siis lisää sairauslomaa, vaikka 3 kk, jos olo on tosi uupunut.

Vierailija
2/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukautta niin helposti, että sanois vain lääkärille, että olen kamalan väsynyt töiden jälkeen?

En enää yhtään ihmettele, että meillä ämmät vetää muutaman viikon saikkuja tuosta noin vain ja taatusti ei näy mitään vikaa olevan.

Pitää vissiin ens kesänä taktikoida ja pitää koko kesä lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukautta niin helposti, että sanois vain lääkärille, että olen kamalan väsynyt töiden jälkeen? En enää yhtään ihmettele, että meillä ämmät vetää muutaman viikon saikkuja tuosta noin vain ja taatusti ei näy mitään vikaa olevan. Pitää vissiin ens kesänä taktikoida ja pitää koko kesä lomaa.

Tämä minun masennus/uupumus on jatkunut jo vuosia ja olen silti sinnitellyt. Nyt on kuivioissa sitten mukana jo monta muuta vaivaa, päänsärkyä, vatsavaivoja, verenpaineen nousu yms. En usko että pelkästään sillä syyllä saa saikkua, että sanoo että on uupunut. Kun jäin lopulta (lääkärinh, terveydenhoitajan ja psykologin pitkään suosittelemalle) saikulle, ihmetteli esimies, että kun ei ole huomannut mitään.

Olen yrittänyt pitää kulisseja pystyssä ja näyttää olevani kunnossa, mutta lopult auskoin, että on pakko levätä.

En todellakaan ole taktikoinut. Eikä tämä mitään lomaa ole, kun edelleen on koviakin vatsavaivoja ja päätä särkee, eikä mitään jaksa tehdä. SIlti on pakko jaksaa hoitaa lapset.

Mutta saikulle vaan jos susta siltä tuntuu.

Vierailija
4/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleekohan munkin työtoverit vastaavalla tavalla, että vaan lomailen huvikseni. En olisi halunnut jäädä edes kahdeksi viikoksi, kun mietin miten selviävät ilman minua.

Melkein tästä taas itku tulee:(

Vierailija
5/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sinnittelin myös liian monta vuotta ja sairaus iski todella rajuna. Fyysiset oireet johtuivat psyykkisistä ja juuri samoja oireita oli, kuin sinulla. Nyt olen ollut kotona toipumassa jo yli puoli vuotta ja vasta loppuvuodesta koitan palata asteittain töihin. Näin ainakin on kaavailtu. Älä missään tapauksessa palaa kahden viikon kuluttua töihin. Reilusti sanot lääkärissä miltä tuntuu, niin hyvä lääkäri osaa kyllä määrätä jatkoa sairauslomallesi.

Tsemppiä ja voimia sinulle!

t. kohtalotoveri

Vierailija
6/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on tuollaisia ymmärtämättömiä ja itsekeskeisiä ihmisiä. Itse olen sairastanut synnytyksen jälkeisen masennuksen/uupumuksen. Minustakaan ei kukaan osannut sellaista epäillä. Ja tällaisia vaivoja on niin monella ihmisellä nykyään. Surullista on se, että ihmiset eivät ajattele omasta parastaan, vaan ajavat itsensä loppuun yrittämällä miellyttää muita.

Nyt lopetat muiden mielipiteiden ajattelemisen. Tärkeintä on saada sinut itsesi kuntoon. Ihan sama, mitä työkaverisi ajattelevat. Nyt sinulla on mahdollisuus hoitaa itseäsi, ja kaikki menee vaan huonompaan suuntaan, jos palaat töihin liian aikaisin.

Halauksia ap:lle! Kohtalotovereita sinulla on paljon, ja me tiedämme, ettet ole mikään hunsvotti laiskuri.

Vierailija
7/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tarvitset vielä sairauslomaa. Minulla on "lomaa" takana nyt 7 kk, ja hetkittäin on alkanut tuntua siltä, että voisin pystyä täysipainoiseen työntekoon. Vielä ei kuitenkaan ole sen aika, koska työni on yksinäistä, vastuullista ja vaativaa.

Terveyskeskuksen yleislääkärit ja masennushoitajatkin ovat kokemusteni mukaan ihmeen lyhyiden sairauslomien kannalla. Minäkin sain kuulla, että "erittäin vaikeissa" tapauksissa monesti sairauslomalla ollaan "jopa" 3 viikkoa, jotta saadaan nukkumisasiat kuntoon. Hah. Kolmessa viikossa ei vaikeasta masennuksesta tai uupumuksesta toivu! Psykiatrit osaavat arvioida nämä asiat huomattavasti paremmin, ja määräävätkin siksi paljon pidempiä sairauslomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi