Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahtoo viikon matkalle etelään!!!

Vierailija
14.06.2009 |

On vaan vähän hankalaa yksin 3 ja 6 v. lasten kanssa. Entä jos jompi kumpi lapsista sairastuu on käkittävä hotellihuoneessa. Tai entä jos itse sairastun?

Oletteko te reissanneet yksin pienten lasten kanssa?

Kokemuksia???

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kun miehen kanssa käydään lapset mukana, haluan jommankumman vanhemmat mukaan. Lapsemme ovat vähän pienempiä, mutta en usko, että nauttisin lasten kanssa yksin reissaamisesta. 3-vuotiaan hoito vieraissa olosuhteissa on oikeasti työlästä. Jos vaan jonkun aikuisen saisit mukaan?

Vierailija
2/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy ihmisen olla asenneongelmainen ja avuton, jos ei pysty reissaamaan lasten kanssa vaan tarvitsee toisen aikuisen tuekseen! Ai 3-vuotiaan "hoito vieraissa olosuhteissa työlästä". Miten sä selviät ylipäänsä kotona lastesi kanssa?

Ja tosiaan, lasten kanssa matkustaminen on ihanaa, ihan samalla tavalla ihanaa kuin muidenkin kanssa, mutta lasten kohdalla lisäiloa tuo se, kuinka he nauttivat matkasta ja kaikesta uudesta kivasta. Olen matkustanut YKSIN lasteni kanssa siitä asti, kun olivat 1v ja 3v, ja hienoa on ollut meillä kaikilla. 15-vuoden aikana olen sairastunut itse kahdesti ja kerran lapsi on murtanut jalkansa (matkoja siis yhteensä se 15), ja ihan kaikesta on selvitty ja kivaa on ollut. Lapsista on ihanaa olla ulkomailla, ja niistä on vain kivaa katsoa jänniä ulkomaankielisiä lastenohjelmia tai leikkiä parvekkeella sen päivän, kun äiti on sairas, ja myös siitä kerrasta, kun lapsi mursi jalkansa, on vain hyvät muistot. Hotelliin soitettiin lääkäri, päästiin ambulanssikyydillä koko porukka lähimpään sairaalaan röntgeniin, ja lapsista, myös siitä jalkansa rikkoneesta, oli ikimuistoista, kivaa ja hurjan jännää päästä ulkomailla ambulanssiin ja sairaalaan. Loppulomalla ei uitu, mutta aivan onnellisena leikittiin rannalla kipsin kanssa.

Eli nämä ovat varmaan juuri ne asiat joita pelkäät, ylipäänsä on harvinaista että jotain sattuu, mutta jos sattuu, niin siitä selviää ihan samalla tavalla kuin Suomessakin. Ihan käsittämätöntä, että jostakin matkailusta voidaan tehdä näin vaikea asia, ettei lasten kanssa muka "selviä". Tosiaan on ehkä parempi pysyä kotona, jos kaikki lähikauppaa kauempana pelottaa ja omien lasten kanssa oleminen pelottaa..Viinaako siellä reissussa pitäisi vetää että siitä "nauttisi" ja lasten kanssa ei voi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kun olet noin töykeä? Minä selviän hyvin lasteni kanssa. Lomalla vaan haluaa myös rentoutua, kun paljon reissaamisesta maksaa. Koen, että kun on muitakin aikuisia lapsia hoitamassa, saa rentoutua paljon enemmän. En lähtisi yksin kahden noin pienen kanssa matkalle. En ole asenneongelmainen, kerroin vaan mielipiteeni, joka on eri mielipide kuin sinun. Mikä hätänä, kun et siedä sitä, että joku on toista mieltä, ilman että käyt haukkumaan? Jonkin sortin asenneongelma kenties? Taitaa olla, kun heti alat vetää jotain ihme johtopäätöksiä viinanhimosta =/

2

Vierailija
4/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muutamaa lasta kohden tarvitaan neljä aikuista hoitamaan, ja sittenkin lapsen hoito on työlästä.

Vierailija
5/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te jotkut osaa rentoutua lasten KANSSA lomalla? Me matkustetaan kolmen lapsemme kanssa, mukana useimmiten myös äitini ja pikkuveljeni. Äitiäni emme kuitenkaan käytä lapsenvahtina minuuttiakaan.

Lapset itse tehty joten itse ne hoidetaankin ja heidän kanssaan matkustetaan. Ja se rentoutuminen onnistuu hyvin heidän kanssaan. Ei tarvitse pestä pyykkiä, ei tehdä ruokaa, ei siivota...koko viikkoon.

Vierailija
6/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa sanoin, että on työlästä, jos neljä aikuista hoitaa? YKSIN olisi liian työlästä ja jos on miehen kanssa, on mukavaa että on muitakin aikusia, jotta saa välillä rentoutua miehen kanssa... Ihan oikeasti, ei voi olla vaikea ymmärtää!

Pidän tosiaan mukavapana lomailua lastenhoitoavun kera, kyse ei ole siitä, etten pärjää, vaan muakvuudenhalusta, mutta turha kai sitä tolkuttaa, kun joku tietää minua paremmin.

Vierailija
7/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavampaa kahden miehen kanssa, miksi teit lapsia? Olisi helpompaa ja mukavampaa 365 päivää vuodessa.

Vierailija
8/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en etelässä.

Kyllä minuakin arveluttaisi lähteä. Et saa oikein edes rauhassa syödä, vaan koko ajan on vauhti päällä. En sano etteikö pärjäisi, mutta nauttisiko siitä? vastaisiko odotuksia?

Mikset ottaisi jotain kotimaan kylpylälomaa? Vaikka naantalin suunnasta, jos muumimaassa haluaa käydä. Hiukan vähemmän riskejä ja yllätyksiä.

Vierailija
9/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluamme viettää 98% ajastamme heidän kanssaan. Olisi orpoa ja kamalaa olla ilman lapsia aina. Etkö oikeasti tunne ketään muuta, joka joskus viettää aikaa miehensä kanssa kahdestaan?

mukavampaa kahden miehen kanssa, miksi teit lapsia? Olisi helpompaa ja mukavampaa 365 päivää vuodessa.

Vierailija
10/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös pariskunnat ottavat isovanhempia mukaan reissuun. Vielä enemmän varmasti yksinhuoltajat!

Vierailija
11/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse lomailen AINA lasten kanssa enkä rasita muita lasten hoidolla.

Vierailija
12/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi, että aika harvalla on varaa maksaa kaksi aikuista lisää matkalle.

Vierailija
13/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse lomailen AINA lasten kanssa enkä rasita muita lasten hoidolla.

Mekin lomailemme AINA lasten kanssa. Mukana vaan usein on isovanhempia, joita emme toki rasita lastenhoidolla. En viitsisi rasittaa ketään ihmistä sellaisella. Jos et itse rasitu lastesi hoidosta, miksi luulet isovanhempien rasittuvat omien lastenlastensa hoidosta? Eivätkö sinun vanhempasi halunneet lapsenlapsia kun rasittuvat?

Vierailija
14/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi, että aika harvalla on varaa maksaa kaksi aikuista lisää matkalle.

Vierailija
15/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka lähtevät matkalle kohteeseen, jota eivät itse valitse, maksavat vielä matkansa, ja hoitavat koko matkan lapsenlapsiaan? en ole ikinä kuullutkaan. Olkaa onnellisia te, joilla on asiat noin upeasti.

Vierailija
16/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko vanhemmat ja isovanhemmat valita kohteen yhdessä? Voisivatko he haluta reissata yhdessä? Voisivatko isovanhemmat jopa itse ehdottaa, että lähdetään matkalle yhdessä? Niin, ajattelepa ihmettä!

jotka lähtevät matkalle kohteeseen, jota eivät itse valitse, maksavat vielä matkansa, ja hoitavat koko matkan lapsenlapsiaan? en ole ikinä kuullutkaan. Olkaa onnellisia te, joilla on asiat noin upeasti.

Vierailija
17/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3- ja 6-vuotiaat on jo aika helpossa iässä, en kyllä allekirjoita että 3-vuotiaan hoito olisi jotenkin hirveän työlästä vieraassa maassa

Vierailija
18/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku pitää ihmeenä sitä, että joku haluaa matkustaa aikuisten lastensa ja omien lastenlastensa kanssa! Minun tuntemistani isovanhemmista suurin osa on hullaantunut lapsenlapsiinsa ja haluaa jakaa kaikenlaista heidän kanssaan, joulut, äitienpäivät, miksei lomaansakin?

Vierailija
19/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei ole minun ajattelutavastani, vaan peilaan vaan kokemuksia omasta elämästäni ja laajasta tuttavapiiristä.

Vierailija
20/30 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä lähtee reissuun silloin 3kk ikäinen vauva, 3-vuotias, 14-vuotias, 15-vuotias, 21-vuotias, minä ja mieheni. Nuo kaikki siis meidän lapsiamme.

Jätämme tarkoituksella toisen vauva-kaksosista mummolaan ja samoin 17-vuotias jää kotiin, koska oli juuri pitkällä risteilyllä ja jonkun täytyy jäädä huolehtimaan perheen lemmikeistä.

Odotamme ihanaa lomaa, esikoinen ja teinit saavat varmaan kolmistaan kaikkea kivaa aikaiseksi ja itse voin nauttia vauvan kanssa lämmöstä ja arjesta irtautumisesta. 3-v riiviölle on monta vahtia, niin jokainen kerkeää myös lomailla.

Itse olen käynyt lomareissuja myös yksin 1-4 lapsen kanssa, mutta jos mukana on enemmän kuin 2 lasta, niin ei siinä kyllä LOMASTA voi puhua mitään. Kahden kanassa sujuu ihan hyvin, etenki jos toinen on vauva tai sitten jo reilusti isompi, eli kouluikäinen. Kahden pikkutermiitin kanssa on hankalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi