Kauanko asunnon hintatarjoukseen kannattaa jättää harkinta-aikaa?
Mikä on yleisin voimassaoloaika?
Tuleeko myyjien tehdä vastatarjous voimassaoloaikana vai voiko sen tehdä koska vaan?
Onkohan vastatarjouksen tekeminen miten yleistä?
Kommentit (31)
rivarikaupassa 12 h ja okt kaupassa 1 vuorokausi.
vaan 24h. Riippuu ihan siitä haluatteko vähän savustaa niitä vai antaa niille liikkumavaraa.
ja kannattaa aloittaa n. -30 % tarjouksella. siitä sitten voit tehdä aina uusia tarjouksia kunnes sopiva hinta löytyy. näin me ollan ostettu edullisesti Turusta taloja ja asuntoja.
pyynti 95 000e ja maksettiin 67 000e
pyynti 250 000 e maksettiin 180 000e
Joskus on pakko laittaa aika pitkä voimassaoloaika ainakin jos tarjous on esim. ehdollinen ja voimassa vain mikäli oma asunto menee kaupaksi. Eihän kukaan sellaista tarjousta voi suoraan hyväksyä josta ei tiedä ollenkaan että tulisiko kaupat kuukauden vai vuoden kuluttua. Jos jättää voimassaoloajan pitkäksi, toisen ei tarvitse hylätä sitä heti vaan voi jättää sen "auki".
pitkän tarjousajan mut kannattaa pitää niin lyhyenä kuin mahdollista mutta tietysti tilanteen mukaan.
itse ajateltiin tarjota aluksi 92000 98000:n kämpästä. Onko liian paljon alkutarjoukseksi? Oltais valmiita maksamaan 94 000, jos vastatarjousta tulee. Mitäs tässä nyt sit kannattais tarjota? Huomenna mennään tarjousta tekemään.
ap
sehän ei oikeasti sido vielä kumpaakaan osapuolta.
tekee, riippuu ihan siitä, että kuinka kovasti haluaa asuntoa. Nytkin menevät jotkut asunnot hyvin nopeasti kaupaksi, ja silloin on turha lähteä jotain 30% vähentämään, jos on oikeasti täysosuma. Mutta se -10% on sellainen normaali aloitus, joten kyllä te voitte tarjota ekaksi vaikka 90 000, ja nostaa siitä sitten.
näytön jälkeen 91 000 niin sehän menee sit sille? eiks tämmöstä pitäis aatella? vai laittaako kaikki sen -10 % eka? kämpästä ei ole vielä yhtään tarjousta tehty, mutta näyttö on maanantaina.
ap
Voi olla, että se toinen tarjous tulee tänään, voi olla, että kahden kuukauden kuluttua.
Mutta ei teidän tarvitse sitä näyttöä odottaa, teette sen tarjouksen sitä ennen, ja vaikka niin, että voimassaoloaika päättyy siihen näyttöön. Sitten jos ei tuota tulosta, teette korkeamman tarjouksen.
Pyynti oli 289 000 ja haluttiin EHDOTTOMASTI kyseinen talo. Tarjottiin 280 000, jota ei hyväksytty, vaan esitettiin vastatarjous 285 000 ja siihen suostuttiin.
Nyt on pyyntihinnat kohdallaan, koska myyntiajat on muutenkin pidentyneet, eli hinnoissa ei juuri ole tinkimisen varaa.
ehditte vastaamaan vastatarjoukseen. Jos todella haluatte asunnon, niin tehkää kaikki nopealla ajalla- ennen seuraavaa näyttöä.
Tarjous voi olla voimassa vaikka vaan tunnin.
kahdelle samaan aikaan ja sitten nopeampi saa asunnon vai mitä tarkoitat? Ajattelimme laittaa tarjouksen päättymään vuorokausi näytön jälkeen. Voihan olla ettei kukaan heti näytön jälkeen tee tarjousta vaan odottelee päivän pari.
Nyt ei kannata olla kiltti, vaan laitatte tarjouksen loppumaan ennen näyttöä. Teillä ei ole mitään syytä olla tekemättä niin!
eihän ne ehdi siihen edes vastaamaan???? Odottavat tietenkin ensin näytön tulokset ja tekevät sitten vaan meille vastatarjouksen jos muut ei tarjonneet.
en siis ymmärrä pitääkä niiden tehdä vastatarjous ennen meidän tarjouksen päättymistä vai voiko ne tehdä sen vaik viikon päästä? voisko joku valaista asiaa?
ap
jos haluavat. Mutta jos tarjous on voimassa vain kaksi tuntia niin se sitoo sinua vain kaksi tuntia. Sen jälkeen voit juosta ostamaan jonkun toisen talon jos haluat.
Mikään ei myöskään pakota tekemään vastatarjousta, enkä esim. itse ole koskaan sellaista tehnyt. Mä olen siinä ilmoituksessa kertonut millä hinnalla myyn, se on mun vastatarjoukseni.
tuommoinen parin tunnin kikkailu on vähän hassua, harva myyjä varmaan suostuu tekemään päätöstä niin.
Jos mä olisin myyjä, niin totta kai mä odottaisin näytön tulokset ensin ja jos joku olisi jättänyt tuollaisen parin tunnin tarjouksen, niin tuskinpa he nyt toista ovat ostaneet esimerkiksi seuraavaan aamuun mennessä, jolloin myyjä ottaa yhteyttä ja kysyy onko tarjous vielä voimassa.
Vaan jos haluatte kiirehtiä, niin sovitte näytön ennen virallista näyttöä ja jätätte tarjouksen heti sen jälkeen. Myyjä tuskin hyväksyy, mutta se pakottaa muutkin ostajat toimimaan nopsaan, jolloin saatte kaupankäynnin heti alkuun.
Oikea hinta riippuu niin paljon myyjän tilanteesta. Jos asunto on ylihintaan ollut pitkään kaupan ja myyjällä on uusi ostettuna, saattaa alennusprosentti olla iso. Jos asunto on alunperin järkevästi hinnoiteltu eikä myyjä ole pakkoraossa, niin tuskin mitään 30 prosentin alennuksia pystyy neuvottelemaan. Ajattelemamme summa on ihan ok.
olinkin jo mennä sekaisin kun tuli niin monenlaista vinkkiä. juuri noin ajattelimme. asunto on ollut kauan myynnissä mutta ovat nyt tiputtaneet hintaa. luulen että vuorokausi on hyvä voimassaoloaika, eikä meillä mitään muuta asuntoa ole nyt katsottuna josta haluaisimme tarjota.
ap
niin eiväthän he edes pidä koko näyttöä.
jos tarjoatte alle pyyntihinnan. Yleensä sitä hintaa parin tarjouksen verran hiotaan. Varmaan vuorokausi on sellainen normaali aika tarjoukselle. Vastatarjous voi olla sellainen suullinen tarjous sitten puhelimessa, ihan vain ehdotus hinnaksi.