Helsingin äidit! Päästäisitkö 10-vuotiaasi yksin Lintsille?
Tyttäreni olisi menossa kaverin kanssa Lintsille, mutten ole varma uskaltaako sitä vielä päästää.. Onko vielä liian pieni?
Kommentit (22)
Riippuu minusta paljon siitä kuinka kaukana lintsiä asutte. Jos asutte hyvin lähellä on paikka jo tuttu ja siellä tuttuja.
Kuinka luotettava lapsesi on? Voisko lähteä alueelta pois luvatta? Osaisko toimia, jos joku ääliö tulisi juttelemaan? Entä jos laitteessa alkaa oksettaa tai päätä särkeä? Pitääkö huolen rahoista, vaatteista..? Tuleeko kavereiden kanssa riitaa?
Ehkä kivempi ois, jos joku aikuinen mukana...
Ollaan menty mukaan, mutta saavat itse pyöriä siellä, välillä tulevat ilmoittautumaan.
En yksin tai samanikäisen kaverin kanssa päästäisi, mutta isosiskon 13 vee kanssa voisi mennä.
Aika moni vetoaa henkilökuntaan. Ei kai Lintsin henkilökunnan tehtävä ole huolehtia helsinkiläisistä lapsista...
Kännykkä tippuu kun ovat niissä laitteissa, se on ongelma.
En varmasti päästä 10 v yksin.
Joku sanoo sen olevan hyvää harjoittelua.. siis mitä silloin harjoitellaan?
Minusta harjoitellaan aikuisen kanssa, ei yksin!
En tiedä, mutta poikaani en päästäisi. Turvallisuussäännöt pitää hallita ja tytöt ei varmaan pelleile. Omaan poikaani en luottaisi vaikka varsin omatoiminen onkin.
Kyllä mä ehkä päästäisin. Jonain rauhallisena arkipäivänä, itse veisin portille ja hakisin myös sieltä.
Toinen vaihtoehto olisi se, että olisi itse myös Lintsillä - ja kävisivät "ilmoittautumassa" aina silloin tällöin.
Meillä pääsivät juuri 10v ensimmäisen kerran ilman vanhempia. Asumme tosin ihan kulmilla joten vaikutti asiaan. Oli myös sovittu aika milloin oltava kotona tai jatkossa vapaus loppuisi. Kiltisti kipittivät kotiin ajoissa ja välillä viestejä laitoimme toisillemme päivän aikana.
Jonain rauhallisena aamupäivänä voisin päästää pariksi tunniksi, jonka jälkeen voisin käydä noutamassa pois. Toki parempi jos voisi olla siellä paikalla ja lapset kävisivät sitten ilmoittautumassa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 18:04"]
Aika moni vetoaa henkilökuntaan. Ei kai Lintsin henkilökunnan tehtävä ole huolehtia helsinkiläisistä lapsista...
[/quote]
ei ole työntekijöiden tehtävä huolehita lapsista, toki hätätilanteessa auttvat.
kaverini on ollut töissä lintsillä ja hän kertoo, miten pikkutytöt häiritsee työntekijöitä, etenkin poikia..kyttäävät ja hihittelevät, ja höpöttelevät siinä laitetyöntekijöiden tiellä..ovat ssii ihastuneita noihin nuoriin poikiin...
ei ole asiallista
Joo. Mä en todellakaan kannata mitään pumpulissa kasvattamista.
ikäisenä lintsillä yksinään, ja niin on ollu mun sisaruksetkin. Hyvin on sujunut :) Ihan sama se on, kuin että jos menet mukaan ja tyttö kuitenkin menee siellä keskenään kaverinsa kanssa koko ajan.
ja en ainakaan näillä näkymin päästäis kahden vuoden päästä yksin lintsille. Pitäis olla ite paikalla ja treffailla esim. 1-2 tunnin välein.
mutta mieleni voi toki vielä muuttua.
Onhan siellä henkilökuntaa, jos joku hätä tulee. Ja kyllähän tuon ikäinen osaa jo toimia yksin. Hyvää harjoitusta :)
Olen päästänyt, nyt tyttö 13v. Hyvin on mennyt. Itse menin aikoinaan Lintsille 8-vuotiaana jo yksin ja joka kesä ja joka vikko... Stadi on ihan turvallinen.
kun menevät kaverin kanssa niin jomman kumman vanhemmat vie ja hakee. Muuten hengailevat siellä ihan kavereiden kesken.
Pääsin itsekin 10-11 vuotiaana lintsille kaverini kanssa, eikä mitään tapahtunut. Onhan siellä henkilökunta jne.