G: Mielestäsi kivoin kummilahja ristiäisissä?
Meistä tulee Juhannuksena kummeja. Silloin vietetään tulevan kummipoikamme ristiäisiä. Pojan vanhemmille on kuulemma ihan sama, mitä ostamme lahjaksi.
Mikä on sinun mielestäsi kivoin kummilahja?
Kummilusikka, millainen?
Kummikehys, millainen?
Kastetodistusrasia?
Sellainen kasterasia, johon saa kastevettä yms?
Valokuva-albumi kaiverruksineen?
Kynttilänjalka?
Lautanen?
Tahdomme antaa jotain, mihin saa kaiverrettua lapsen nimen ja syntymäajan ja mitat.
Kommentit (11)
Aivan ehdoton minunkin mielestäni. Jos on teidän lisäksi enemmänkin kummeja, varmistakaa kuka hankkii lusikan.
Mihin saa kanteen laitettua lapsen kuvan ja sisällä on muovitaskuja kuville. Olen niihin kerännyt lapsesta kuvia vuosien varrelta. Vanhin lapsi nyt 8v. Tuo on sitten isompana mukava muisto lapselle. Niin ainakin uskoisin :D
Niin ja kuvan taakse olen kirjoittanut kuvan päivämäärän ja mistä kuva on.
mutta olen tykännyt vauvasormuksista, pidän kolmen lapseni sormusta ketjussa kaulalla "lähellä sydäntäni"
;) Annan sormukset lapsille kun esim.pääsevät ripiltä.
Sellainen Kultakeskuksen(kohan se oli?) ikivanha malli, kellolusikka, jonka lusikkaosassa Aku Ankka. Tämä malli on ollut olemassa jo ainakin 1957, koska minun kummini oli sellaisen saanut ja antanut sitten minulle ja minä omille lapsilleni ja omat lapseni ovat saaneet sellaiset kummeiltaan.
Tai sitten hopeinen valokuvakehys. Tinajutskista en niinkään välitä..
Itsellä on ollut kaksi pyyntöä kummeille, se valokuvakehys ja kirja, johon saa alkuajan muistot ja tärkeät tiedot.
Lapsemme ovat saaneet ja olen itse antanut myös. Ajatuksena kaunis, vaikka siihen ei nimeä saa kaiverrettuakaan. Sopii erityisesti tytölle. Toinen lapsistani sai lasisen koriste-enkelin, jossa oli nimi kaiverrettuna. Se sopii pojallekin.
Tykkäsin eniten valokuvakehyksestä, johon sai kaiverrettua kaikki vauvan tiedot. Kehys oli "kirjamainen, eli siinä oli myös toinen puoli/sivu, jossa oli kipsujuttu, johon sai painettu lapsen jalan/käden/molemmat.
joku muu ja en edes sitä tuleeko lapselle muitakin kummeja...
Pitänee ottaa selvää...
Meiltä kysyttiin tulemmeko pojan kummeiksi ja ilahtuivat kun suostuimme. Kysyin siinä sitten lahjasta ja tavallaan ehdotin sitä kummilusikkaa, johon vanhemmat sanoi ettei väliä, mikä vaan sopii.
ap
Tietääkös joku että mitä melodiaa nalle soittorasiasta kuulee
Toinen mistä tykkäsin oli sellainen soittorasia jossa nalle ja sateenvarjo ja saa valokuvan. Myös siihen tuli kaiverrus.