Missä olette vuoden 2008 huhtihippuset??
Hiljaista on ollut jo pitkään... Itsekin olen palannut töihin, enkä ole aktiivi ollut täällä, mutta nyt halusin tietää mitä teille muille kuuluu? Olen siis töissä ja Jenna on hoidossa anopilla. Hyvin on mennyt hoidossa ja muutenkin. Kävelemään Jenna oppi tuossa runsaan vuoden ikäisenä. Nyt menee jo niin, ettei oma piha riitä :) Sanoja ei ole tullut lisää, mutta omaa kieltä käyttelee painokkaasti ;) Ei ole ilmennyt allergioita ja muutenki ollaan oltu nyt suht terveitä. Hampaita tulee jatkuvasti lisää ja sen takia on vähän ollut kitinää ja jaloissa roikkumista, mutta kait se ohi menee. Oma tahto on tytöllä myös aika kova, mutta pistän kyllä kampoihin :) Herkut tuntee jo kaukaa ja ne myös maistuu, vaikka yritän rajoittaa. Mummi ja serkut usein tulevat väliin antamaan namuja. joskus pitää niille ärähtää, että kenenkäs lapsi se Jenna nyt taas on. jos muut lapset saa jätskin, ni ei mun mielestä tartte Jennalle antaa, vaikka sen tekis mieli. Mun mielestä ne muut lapset vois mennä muualle shyömään jätskinsä. Sen vois vahtia vanhemmat jos viittisivät...
Pitäs ostaa uusi turvaistuin. Siis meillä on kaukalo edelleen :) Vielä pää mahtuu siihen, mutta jalat alkaa tököttämään ikävästi selkänojaa vasten... Pyöräilystä Jenan pitää myös ..siis kyydissä olemisesta. pitäs varmaan äidin ja isän ostaa kanssa kypärät, ku Jennallakin on. Mä en vaan ole vielä löytäny mukavaa, päähän sopivaa mallia, jossa ois helpot säädöt. Onko jollakin vinkkiä??
Onko kukaan vielä uskaltautunut miettimään perheenlisäystä?? Meillä aloitettiin täällä nyt pikkukakkosen yrittäminen... Saa nähdä. ite en ole kovin innoissani, mutta mies on. Ja pitää kai sitä kaveri toiselle nyt hankkia... Ei ehkä kovin hyvä asenne ;) Mä niin mieluusti vaan nukkusin rauhassa ku vihdoin saa taas nukkua öitä lähes katkotta :)) Ja mä en osaa nauttia siitä vauva-ajasta lainkaan... Mitä kummallista siinä on ku neuvolatädit niin ylistää sitä ihanuutta??? Nyt on ihan kiva surata ku Jenna kasvaa ja kehittyy ja on aloitteellinen... Ja itsenäinenki aika usein.
Mutta joo. Laittakaapa kuulumisia tänne taas jos käytte sivuilla urkkimassa.
Salijy + Jenna 1 v 2 kk 1 vko 2 pvä
en kyllä tosin koskaan päässyt kiinni huhtihippusten keskusteluihin vaikka kävin muutaman kerran kirjoittelemassa.
Enni oppi vihdoin konttaamaan kuukausi sitten!! Meinattiin jo tuo peppukiitäjä lähettää fysioterapiaan. Valehtelematta voin kertoa, että oppi viikossa melkein kaikki liikkumisen salat. Enää puuttuu kävelemään oppiminen.
Yöt oli todella risaisia, mut nyt on rauhotuttu jo entisiin rytmeihin. Me käytiin kuukausi aikaisemmin tuossa 1v3kk neuvolassa ja hyvin tasaisesti on neiti kasvanut. MPR-rokotuskin saatiin jo, aiheutti meille ripulia ja kiukkua.
Tässä on nyt sattunut suvussa kaikenlaista arkaa, mutta yritetään pitää pää ehjänä ja selvitä edes arjesta kunnialla lasten vuoksi. Esikoinen aloittaa päiväkodin loka-marraskuun vaihteessa ja Enni menee sitten samaan alle 3-vuotiaiden ryhmään tammikuussa. Itse jatkan tuolloin opintoja vuodella.
Vauvakuumetta on pukannu jo pidempään, mut järki sanoo tässä vaiheessa ei ja tahdon muutenkin jo välillä aikuisten ihmisten seuraan ja työelämäänkin.
Oikein mukavaa kesää kaikille!
Ufa, V 2/07 & E 4/08