Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*Jouluntähtöset*2008

13.06.2009 |

Koitetaanpas aloittaa uudestaan meille tämä pino kun hävisimme jonnekkin tän sivu-uudistuksen myötä.Joten haloo kaikki joulukuiset 2008,ei kun uudestaan linjoille!!!!

Minihattis

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo kotihoidon tuelle tippuminen huolestuttaa täälläkin, onneksi täällä saa kuntalisää jonkun verran. Esikoisen otan myös nyt kotihoitoon, jotta saa muutaman kympin sisaruslisää. Töihin meinaa palata elokuussa 2010.

Meillä on muutto edessä, ja keväällä aletaan rakentamaan. Rankkoja aikoja on edessä, ja nytkin on ollut tosi rankkaa. Esikoinen uhmailee oikein kovasti, ja varmasti nämä kaikki muutokset, hoidon lopettaminen ja muutto aiheuttaa hämmennystä. Neiti on myös nukkunut yönsä edelleen huonosti, eilen käytiin korvien jälkitarkastuksessa, mutta ne oli kunnossa. En tiedä mikä oikein valvottaa ja samoin nukkumaan käynti on välillä vaikeaa. Vuokra-asunnossa joudutaan laittamaan lapset samaan huoneeseen, joten sekin tuo jännitystä elämään. Toivotaan että tottuvat nopeasti uuteen järjestelyyn.

Liikkumista on tullut neidille, eteenpäin ryömii ja yrittää nousta ylös seisomaan. Konttausasentoa on myös hakenut.

Mutta nyt täytyy mennä vaipanvaihtoon.

t. Rebekka ja tytteli 8,5 kk

Vierailija
22/40 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas pitkästä aikaa.Meillä siis Iituli noussut seisomaan ja kävelee jo "puita pitkin".Ei konttaa mutta ryömii tosi vauhdilla,konttausasentoon kyllä menee mutta ilmeisesti kokee että ryömimällä pääsee nopeemmin:-) Hampaita on tullut vain kaksi.Mulla siis töihin paluu 4.11. ei kyllä yhtään tekis mieli mennä mutta tosiaan tosi kotihoidontuki on niin pieni että ei ole varaa jäädä kotiin.Jollakin ne laskutkin on valitettavasti maksettava.

Minihattis ja Iida (huomenna 10kk!!!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vain kaikille.

Meillä pahin muuttorumba on ohi, aikamoinen härdelli on kyllä ollut. Muutama yö nukuttu jo uudessa kodissa, neidin unet eivät ole harmi vain parantuneet yhtään. Isovelin kanssa nukkuvat nyt samassa huoneessa, onneksi hän on nukkunut kuitenkin hyvin vaikka neiti heräilee vähän väliä.

Kylläpä huimaa vauhtia osa vauvoista kehittyy, meillä ei mitään uutta liikkumisen saralla ole oikein tapahtunut. Seisomaan haluaisi kovasti, ja pitääkin seisottaa paljon. Ylös on tullut nyt ensimmäinen hammas, pitkään teki tuloaan.

Mutta eipä tässä kummempia, luntakin on vähän jo maassa täällä, ihanaa. Neiti hermostuu kun laittaa paljon päälle, ja ei pääse ulkona liikkumaan....

t. Rebekka ja tytteli 9,5 kk

Vierailija
24/40 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että Rebekka ja Minihattis ovat käyneet täällä pitelemässä pinoa pystyssä, missäpä kaikki muut? :)

Rebekan perheelle onnea uuteen kotiin! Meillä myös kumpikaan lapsista ei tykkää talvikamppeista, joissa liikkuminen on paljon jäykempää.

Siisa: minä myös ihmettelen kovasti noita hoitolisän, asumislisän ym. tukien tulorajoja. Ne ovat todella alhaiset, ja kaiken huipuksi niissä ei huomioida perheen tämän hetken tuloja vaan ne katsotaan jostain parin vuoden takaisista verotustiedoista. Se on ihan älytöntä, koska enhän minä tietenkään nyt ole töissä ja saa sitä rahaa minkä joskus pari vuotta sitten, vaan nyt just hoitorahalla kitkuttaessa se pienikin tuki olisi tarpeen... Voi tuota byrokratiaa.

Meillä neidillä (nyt 9,5 kk) uusia viime aikojen kehitysaskelia on ilman tukea seisominen, jota on nyt harrastanut jonkun aikaa (silloin tällöin; ei pitkiä aikoja seiso). Ja tavallaan yhtä-kahta askeltakin ottaa, en siis kävelynä vielä oikeinpidä, mutta tekee sitä että seilaa kahden sohvan ja sohvapöydän välistä kolmiota, ja sitä väliä ei pääse irrottamatta otettaan. Siitä se lähtee. Vaikka kiirettähän ei toisella ole :).

Nyt heräsi toinenkin lapsi uniltaan (ihmeen pitkään nukkui! saa nähdä miten yöunien käy :/ ) joten mentävä on.

Vierailija
25/40 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin ottamassa toinen pneumokokkirokote. Kyseessä siis tutkimusrokote, jossa kolme rokotusta. Seuraava olisi taas 4 viikon päästä, jolloin olisi tarkoitus ottaa myös kausi-influenssarokote. Siitä sitten n. kuukausi, niin olisi se 1vuoden rokote ja toinen kausi-influenssarokote. Ja entä sitten sikainfluenssarokote? Mua jotenkin hirvittää tää rokotteiden määrä!! Vielä kehtasivatkin lähettää taas jonkun rs-virusrokotetutkimuskutsun TAYS:sta. Ei kyllä meidän neiti taatusti mene enää mihinkään rokotetutkimuksiin! Mä en ymmärrä näitä tällaisia 3 kerran rokotteita...Miksi ei voida tehdä sellaista rokotetta, jota tarvitsee antaa vain KERRAN?Sorry, tuli vähän paasausta rokotteista ja toki tiedän, että hyväähän niillä vain tarkoitetaan. Ei ne kuitenkaan ihan "vaarattomia" ole, enkä haluaisi turhaa pientä kuormittaa. Eilen oli painoa 10kg460gr! Muita mittoja ei otettukaan, kun oli oikeasti vain tuo rokotus tarkoitus ottaa. Tukea vasten seisoo ja vähän "tepastelee", mutta konttaaminen on se pääasiallinen liikkumiskeino vielä. Kovasti juttua tulee, mutta tunnistettavat sanat lähinnä "äiti" ja siskonsa nimen sanoo melkein :) Hyvin on onneksi mennyt. Rintamaidolla on vielä ja muuten syö n.4krt päivässä kiinteitä. Yöllä herää muutaman kerran tissille, lähinnä se on kai tapa, kun ei tuttia syö ja vieressä nukkuu siis. Ei tarvitse yleensä onneksi yhtään valvoa neidin kanssa yöllä, vaan pienen inahduksen jälkeen on ihan tyytyväinen. Vähän mielessä kummittelee unikoulu ja tissistä vieroittaminen, mutta olen ajatellut tuonne joulukuulle nyt ainakin odotella...terkuin Mennis ja neiti 9,5kk

Vierailija
26/40 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla muistakin, tulkaahan muutkin vielä takaisin linjoille :). Meillä rupesi neiti sitten liikkumaan, konttausasentoon menee, vielä ei kuitenkaan konttaa. Nousee istumaan ja tukea vasten ylös. Neuvolassa käytiin mitat ottamassa, oli 72 cm ja 8790 g. Toinen hammaskin on tulossa ylös.

Yöt on onneksi menneet nyt paremmin, saattaa nukkua jopa 6 tunnin putkenkin. Aamulla saattaa sitten herätä klo 5-6 ja valvoa/torkkua sitten tunnin ja ehkä nukahtaa vielä. Yleensä annan aamuyöstä maidot, jos nukahtaisi vielä uudestaan, mutta taidan kohta luopua tuosta syötöstä kun ei näytä auttavan kovinkaan usein.

Kyllä Menninkäinen nuo rokotukset aiheuttaa meilläkin päänvaivaa. Meillä ei olla lähdetty näihin kokeiluihin, vaikka vähän väliä tulee kutsua. Kausi-influenssaa ei olla myöskään otettu, sikainf. on kai otettava, kunhan sen aika tulee.

Mutta nyt mentävä vaipan vaihtoon!

t, Rebekka ja tytteli tasan 10 kk

Vierailija
27/40 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa muistin tulla tällekkin puolelle katsomaan:-)Meillä neiti oppi konttaa kunnolla n viikko sitten,menee tukia pitkin tosi hyvin,nousee itse seisomaan ja välillä pysyy ilman tukeakin pystyssä hetken aikaa.Me ei olla kans lähdetty tohon rokotusrumbaan mukaan vaikka tosiaan on jatkuvasti tullu kirjeitä jos vaikka mihin tutkimuksiin,miehen kanssa puhuttiin just että varmaan toi sikainfluenssarokote neitille otetaan.Kuitenkin lähtee ens viikolla hoitoon kun mulla alkaa työt niin ehkä on kuitenkin turvallisempaa ottaa se rokoite kuin miettii että tuleeko se tauti vai ei.Niin tosiaan mulla alkaa tasan viikon päästä työt:-((((Kyllä aika meni tosi nopeesti............

Minihattis ja Iida (kohta 11kk)

Vierailija
28/40 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan Mennis myös mukana tuossa pneumotutkimuksessa. Onhan se vähän ikävää, että niitä piikkejä tulee niin monta, mutta jos nyt tyttö on saanut sen pneumorokotteen (eikä vertailuryhmän rokotetta) niin onhan siitä ihan hirveästi hyötyä. Jonkun aivokalvontulehduksen tai keuhkokuumeen kanssa kun ei ole leikkimistä. Ollaankin muuten huomenna menossa viimeiselle piikille (oho, kuulostipa pahalta :D), sitten olisi se rumba ohi.

Mä olen kallistumassa nyt sikainfluenssarokotteen kannalle. Tosin voihan se olla, ettei sitä edes ehdi ottaa ennen kuin tauti iskee, kun käsittääkseni riskiryhmiin kuulumattomia aletaan rokottaa vasta joulukuussa, ainakin täällä pk-seudulla.

Meillä alkoi eilen vauvauinti, ja kivaa oli. Neitihän on vähän vanha aloittamaan vauvauintia, mutta hyvin meni silti. Aluksi oli tietysti ihmeissään muttei missään vaiheessa yhtään myrtsi tai peloissaan, ja sukellusrefleksikin on vielä tallella.

Rebekan ja Minihattiksen tyttösille liikkeellelähtöonnitteluja, ja sitten valmistautumaan puistoon lähtöön!

Vierailija
29/40 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille.

Meillä poika jo 11 kk! Ja kävelee, kiipeää paikkoihin mihin ei tarvitsisi kiivetä ja höpöttää monia sanoja.

Meillä nyt flunssaa, kuten varmaan aika monessa lapsiperheessä tähän aikaan. Onneksi ei mitään vakavampaa, eikä kuureja ole tarvittu.

Viikonloppuna olisi jopa menoa tiedossa, johon ei lapset kuulu! Kuinkas muilla, oletteko paljon ehtineet harrastaa tai saaneet aikaa itsellenne? Sitä tarvitaan aina välillä!

Meilläkin muuten käydään vauvauinnissa. Muutamat kerrat nyt kyl jääneet väliin flunssaisuuden vuoksi. Mutta poika nauttii vedestä aina kun uimaan päästään! =) Suosittelen!

Hyvää viikonjatkoa ja hengähdystaukoja teillekin!

Siisa ja poitsu 11kk

Vierailija
30/40 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neidillä ikää kohta 11 kk, vielä ei kävele muuten kuin tukia pitkin ja koko ajan pitää nousta seisoskelemaan. Saas nähdä milloin alkaa kävelemään.

Yöt on onneksi meillä ruvennu jo paremmin sujumaan, vaihtelevuutta on tietysti. Ja aamulla yleensä heräilee 5-6 aikaan, ja valvoo jonkin aikaa. Mutta pitää olla tyytyväinen, kun välillä saa nukkua jo paremmin. Ja päiväunet on yleensä kolmisen tuntia. Hampaita on tullut nyt viisi, ylös tuli juuri kolmas yllättäen.

Sikainfluenssa rokote otettiin viikko sitten, mitään oireita ei onneksi rokotuksesta tullut. Esikoinenkin valitti vain vähän kättänsä. Terveinä ollaan onneksi pysytty.

Mites muuten Minihattiksen töihinpaluu on sujunut? Tuntuisi kyllä itsestä hurjalta ajatukselta palata nyt jo töihin, täytyisi vähän paremmin saada nukuttua öisin. Itsellä olis vielä ens elokuuhun asti aikaa olla kotona.

Kyllä Siisa tuota omaa aikaa kaipailee, parissa jumpassa olen yrittänyt käydä. Ja kerran olen käynyt tyttöjen kanssa ulkona illalla. Kyllä sitä omaa aikaa todellakin tarvitsisi ja samoin miehen kanssa pitäisi päästä kahdestaan jonnekin. Vielä imetän osittain, kun se loppuu niin sitten pääsisi vähän paremmin menemään.

Kyllä tämä aika on mennyt nopeasti, kohta jo ensimmäiset joulukuun vauvat täyttävät vuoden ;), hurjaa....

Mutta nyt pitää lopetella, mukavaa päivänjatkoa kaikille!

t.Rebekka ja tytteli n.11kk

Vierailija
31/40 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin pitkästä aikaa!

Rebekalle jaksuja vaikeisiin öihin! Ne eivät ole meilläkään mitään herkkua, tosin enemmän valvottaa tuo esikoinen kuin tämä joulutyttönen. Tiheätä heräilyä äidillä anyway.

Siisa kyseli omista menoista, ja aika vähäistähän tuo on ollut. Näiden kahden raskauden välissä en käynyt kertaakaan missään (yksinkään, saati miehen kanssa) ja nyt tyttösen syntymän jälkeen olen käynyt 2 kertaa parilla oluella siskoni kanssa. Miehen kanssa ollaan oltu kahdestaan kerran lounaalla ravintolassa loppukesästä ja nyt vähän aikaa sitten käytiin Placebon keikalla (joka oli sivumennen sanoen loistava). Meillä kun näitä lastenhoitajia ei ole ihan pilvin pimein. Mutta tarkoitus on kyllä jossain vaiheessa tulevaisuudessa ruveta vähän parisuhteeseenkin panostamaan :).

Tuntuu kyllä että tämän ekan vuoden aikana vauvat kasvavat ihan hurjaa vauhtia! Rupesin vaan miettimään asiaa, kun jälleen kerran sai pakata pieniksi jääneitä kavereille vietäviksi. Olenkin saanut tosi hyvin kierrätettyä vaatteita eteenpäin, ja onneksi myös itse saanut paljon vaatteita, todella vähän on tarvinnut itse ostaa vaikka esikoinenkin on eri sukupuolta ;) . Meillä neiti käyttää tällä hetkellä pääasiassa kasikymppisiä, joitakin kasikuutosia on myös (valmistajasta riippuen, eri vaatevalmistajilla on kyllä todella erilaiset kokomerkinnät!).

Mutta nyt alan suunnata nukkumaan! Kirjoitelkaahan kaikki ahkerasti!

Vierailija
32/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taas kurkkaa tälle puolelle.Kiitos kysymästä,töihin paluu on sujunut tosi hyvin,olen siis osittaisella hoitovapaalla eli mun tunnit on 90h/3vkoa.Mulla on sit tosi hyvin vapaapäiviä,neiti on keskimäärin kymmenen päivää kuukaudessa hoidossa.Flunssa on vaivannut koko perhettä,tosin nyt alkaa olla kaikilla muilla jo suht ohi paitsi pikku neitillä,välillä on muutaman päivän hyvä ja sit tulee takas,nyt on jo kolmas kerta menossa.Yskä on tosi kauhee ja nenä vuotaa vähän,lääkärissä ollaan käyty kahdesti ja yks lääkekuuri oli korvatulehdukseen ja siitäkään lääkäri ei ollut edes ihan varma kun sanoi ettei kunnolla näe sinne mutta vähän oli kuulemma punoitusta.Huomenna olis vielä vapaapäivä ja sit torstaina töihin,neiti muuten täyttää huomenna vuoden!!!!!Sunnuntaina pidetään sit "bileet"!!!!

Minihattis ja melkein 1v pikkuneiti

Vierailija
33/40 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiin käy ennen kuin loppuu, vauva-aika nimittäin! Alle kuukauden sisään kaikki jouluvauvat kun siirtyvät taaperokastiin :). Näyttää kyllä vähän siltä, että jouluntähtösille ei taaperopinoa kannata enää perustaa? On niin vähäiseksi jäänyt keskustelu täällä.

Meille ei ihmeempiä, sairasteltu ollaan kyllä kovasti koko lössi. Minä olen ollut jo kuukauden sitkeässä flunssassa ja lapsillakin räkistä tulee ja menee. Ei ole paljon ollut joulunalusfiilistä tänä vuonna, muutenkin ollut henkisesti rankka syksy ja nyt vielä tämä tauti verottaa voimia. Yleensä olen kyllä ihan jouluihminen, tämä vuosi taitaa olla eka kerta elämässäni kun ei nappaa. :(

No mutta, parempaa joulumieltä kuitenkin muille! Ja isot, isot synttärionnittelut kaikille jo vuoden täyttäneille ja pian täyttäville jouluntähtösille!

Vierailija
34/40 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottamaan kaikille OIKEIN HYVÄÄ JOULUA!

Vierailija
35/40 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja synttärionnittelut kaikille!

Meillä joulu sujuu antibioottia syöden korvatulehduksesta kärsien. Imetyksestä vierottaminen siirtyy taas. Normiruokiin pitäisi myös siirtyä pikkuhiljaa, mutta nyt on syöminen huonontunut nuhan takia. Vuosi tulee täyteen ens tiistaina ja neuvola saatiin vasta tammikuun lopulle.

Mutta nyt taas pukeutumisrumbaan!

Oikein mukavaa joulua kaikille!

t.Rebekka ja tytteli almost 1

Vierailija
36/40 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän onnaako....

Onnistui taisi.

Tää on puuduttavaa kun yrittä kirj ja sit kaikki menee ja häviää... Hieman tänne muutoksia pliis!

NO anyway, moi kaikille. Ei ole tullut kirjoiteltua ja jos on , niin sitten ei ole onnistunut saamaan toimimaan...

Meidän poika on jo 6 ja puoli kk ja tomerasti pyörii edestakaisin. Istuu jo, mut varmistamassa täytyy olla. Painoa on 7,7 kg ja pituutta 70 cm, tai ne olivat mitat neuvolassa noin 2 vkoa sitten...

Soseita menee monipuolisesti ja puuroa aamulla ja illalla.

Nyt pakko lopettaa, kuuluu ääniä

Ihanaa kesää kaikille.

Yritän päästä tänne uudelleen pian!

S ja pikkumies

Vierailija
37/40 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tämä pino vielä toiminnassa? Ei ole tullut käytyä piitkään aikaan. Meillä sairasteltu urakalla ja se syönyt voimia. Korvatulehdus, keuhkoputkentulehdus, sikainfluenssa, oksennustauti ja silmätulehdus sekä muutamat ihanat pitkäkestoiset flunssat vielä päälle.

Tuntunut olevan ihan poikki....

Mutta nyt taas elämä hymyilee, äippä töissä ja poika terveenä. Elämä mallillaan ja eteenpäin mennään..

Meillä poika on todella mahdoton höpöttäjä ja musiikki on verissä. Hassun näköisenä hytkyttää mihin tahansa rytmiin itseään. Uusin keksintö on pyöriä ympäri... =)

Toivottavasti täällä joku joskus käy. Terveisiä kaikille=)

ai niin ja meil äippä siis töissä full time ja poitsu hoidossa. Sekin lähtenyt todella hyvin rullaamaan =)

Siisa ja poitsu 1v 3 kk

Vierailija
38/40 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tämä uudistus oli taas mukava :( , eipä tullut sähköpostiin mitään kirjettä miten kirjaudutaan. Nyt sain kysyttyä miten pääsee taas linjoille, piti tilata uusi salasana ja käyttää sähköpostiosoitetta....

Tässä oli 5 kk neuvolakin, pituutta tyttelillä oli 66,5 cm ja painoa 8160 g. Painoa on siis reilusti, mukavat makkarat kropassa. Soseiden anto on onneksi auttanut yöuniin vihdoinkin. Käy nukkumaan yhdeksän maissa ja herää klo 4-6 välillä syömään, ja sitten yleensä nukkuu n.730 asti. Parina yönä on vain neljältä ruvennut juttelemaan, mennyt aikansa ennenkuin on nukahtanut uudestaan. Kahdet tai kolmet päikkärit nukkuu vielä. Vielä ei käännyt mahaltaan selälleen. Liikkuu peruuttamalla pikkaisen kun parketille pääsee.

Puuroa olen aamuisin antanut, ne ei vain oikein uppoa (olen antanut Muksun jauhepuuroja ja purkista). Kasvissoseet sen sijaan uppoaa tosi hyvin, nyt olen antanut kaksi kertaa päivässä, iltapuuron sijaan juo velliä. Imetystä edelleen on, mutta huomattavasti on määrät vähentyneet ja rintakipukin on sitä myötä hävinnyt. Tänään olis tarkoitus antaa liharuokaa. Onneksi ei mitään allergioita ole näkynyt.

Reilun kuukauden pituinen "nuhakin" on vihdoin ja viimein ohi, kohta varmaan iskee uusi tauti... Hampaita ei ole vielä putkahtanut. Kylvyssä käynnistä ei ole jostain syystä tykännyt, mutta lämpimässä uima-altaassa hellepäivänä tykkäsi olla.

Mutta eipä tämän kummempia tänne, tulkaahan muutkin takaisin linjoille!

t. Rebekka ja tytteli 5,5 kk

Vierailija
39/40 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo ihmettelinkin minne Joulukuisten pino katosi. Koitin sitten uutta alotella, mutta eipä toiminut käyttäjätunnukset...mutt anyt toimii:)

Kauheaa ajatella miten nopsaan aika sitten menee. Meilläkin Aava-Meri tulee jo puoli vuotta. Apua... Minne tää aika oiken katoaa?

Meillä on edelleen aikaa vietetty lastenosastolla jengitysongelmien takia. Nyt ollaan saatu kutienkin viettää jopa aikaa kotonakin, saatiin useaa eri astmalääkettä, niin henki kulkee neidillä paremmin. Paraikaa kuitenkin taas antibiottokuuri päällä...jo viides reilu kk aikana menossa. Eli korvakierteessä ollaan:( Itkuahan nää kuukaudet on olleet, mutta hyviäki hetkiä mukaan mahtuu. Nyt käännytään jo edes takakisin, eikä leikkimatolla pysytä hetkeäkään. Tajusi neiti, että lattiallakin voi olla välillä ihan mukavaa. Ei kuitenkaan pitkiä aikoja viihdy, ja kun eksyy matolta pöydän alle, niin jo alkaa huuto.

Hampaita on kaksi pikkuista helmeä alhalla:) Imetyksen kannatl toooosi kivaa. On meinaan kova puremaan. Muutakin sapuskaa ollaan koklattu, huonolla tuloksella. Mikään ei kelpaa. Tuttipullo ja nokkamuki on oikeita kauhistuksia jotka aiheuttaa kaamean huudon! Tissimaidolla siis mennään, vaikka paino pitäis saada nousemaan todella reilusti. Nyt paino oli viime punnitukses vaan 5800g, eli tippunu huimasti vaikka maitoa kyllä tulee. Pituutta oli kertynyt, mutta paino ei vaan nouse:( Tietty sairastelut vähän ollu tässä takkuamassa painon nousua.

Nyt käy taas tuolta vaunuista käsky, taitaa olla tytöllä nälkä jo. Joten pitää kiitää:) Mutta kirjoitelkaa nyt kuulumisia. Mukava lukea näin kylmän kesän keskellä:)

lilla & Aava kohta jo 6kk.

Vierailija
40/40 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että pari jouluntähtösen äitiä on löytänyt takaisin linjoille:-)Mä tossa aiemmin yritin kirjottaa jo lisää mutta tää meidän kone tökkii ihan törkeesti.Meillä iida siis 6kk tarkastuksessa oli 69,2cm ja 9195g eli makkarat löytyy meidänkin neitiltä!Ei vielä ryömi eikä konttaa,pyörien kyllä liikkuu ja jalkoja kyllä koittaa laittaa mahan alle niin että on pylly pystyssä:-)Voi että pientä Aavaa,tosi kurjaa kun lapsi sairastaa,meillä oli joskus ensimmäisen lapsen kanssa korvatulehdus kierre,oli puolen vuoden aikana max 10pv ilman lääkkeitä,sit alko pikkuhiljaa helpottaa.Ja pojan kanssa juostin lastenklinikalla ja muilla lääkäreillä kun sillä sit taas oli infektioastma,liimakorvat,karsastus niin ja noitten korvien takia ei oppinu puhumaan kun ei kuullut mitä sille puhuttiin,tää kaikki kesti eskariin asti.....Nyt poika on 10v ja täysin terve.Iida neitillä ei ole vielä hampaita puhjennut mutta nyrkit on koko ajan suussa ja kuola valuu jotta varmaan tekeillä on.

Minihattis ja Iida 6kk+pari viikkoo