Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen varmaan kulmakunnan valittaja äiti. :)

Vierailija
12.06.2009 |

Mulla tulee melko kovaäänisesti komennettua enimmäkseen omia, mutta myös toistenkin lapsia. Välillä tuntuu, ettei muut välitä, mitä pihalla tapahtuu. Äsken tuli komennettua yhtä monta vuotta omia lapsia vanhempaa poikaa, joka jatkuvasti kiusaa meidän lapsia.. siis komennettua kovalla äänellä, et olen kurkkua myöten täynnä hänen hommiaan. Välillä vaan ajattelen, mitähän naapurit minusta ajattelevat. :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se pakko ole..

Tuntuu vain helpommalta kailottaa takapihalta yhteisen pihan hiekkalaatikolle, et lopettakaa se hiekan heittely, näin esimerkiksi..entäkuin joka kerta hipsiä sinne nätisti sanomaan. Mutta olisihan se fiksumpaa. Olen sellainen temperamenttinen tyyppi, joka suutahtaa ja leppyy nopeasti. Täytynee opetella käyttäytymään paremmin.

Vierailija
2/12 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä minulla ei ole kuin pieni vauva, mutta naapuruston kakarat käyvät välillä kovasti hermoille. Alueella on valtavasti lapsia jotka KAIKKI leikkivät ajoväylällä, ajavat pyörillä vastaistutetulla multaisella nurmikolla, mylläävät pihat ja nurmikot piloille jne. Tämä "sekasorto" ja rajojen puute johtuu siitä että alue on uusi ja aidat jne. eivät ole vielä pystyssä.

Tekee välillä mieli oikein kunnolla komentaa niin lapset kuin aikuiset omille reviireilleen leikkimään.

Hurjalta muuten näyttää kun juuri kävelemään oppinut kävelee hoippuen keskellä ajoväylää ja vanhempia ei näy ei missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu, että nämä komentelijat ovat yleensä ylipainoisia, tupakoivia ja epäsiistejä?

No eipä osu ainakaan oikeaan tässä

terv. 4 joka on 22v. 50 kg/160, tupakoimaton ja erittäin siisti :D

Vierailija
4/12 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse komennan omia lapsiani ja tarpeen tullen muitakin. Taloyhtiössä on lapsia 5-9v jotka ovat päivät keskenään kotona vanhempien ollessa töissä. Nuorin (menee syksyllä esikouluun) on päivät (ja välillä illat) kotona 9v siskonsa kanssa ja on todella vilkas poika. Milloin mitäkin olen nähnyt tekevän. Useamman kerran kotiin tullessani olen nähnyt pojan olevan laskemassa lippua tangosta jne. ja kieltänyt häntä. Eilen huusin omalle pojalleni parvekkeelta ja käskin olemaan heittelemättä kiviä (Huusin: Älä heittele kiviä, tai tulet heti sisälle. Heitteli pikkukiviä pensaaseen) ja tuo poika huusi minulle, **** heittää myös, en minä pelkästään! Eli luuli automaattisesti minun komentavan häntä, vaikken edes nähnyt parvekkeelta kuin oman lapseni kivien heittelyn.

Säälittää nuo lapset joiden vanhemmat eivät yhtään kiinnostu siitä mitä lapset tekevät. Edellisessäkin asunnossa asuessamme yhden perheen lapset (5-8v) mm. polttivat puhelin luetteloita parkkipaikan laidalla. Kun ne sammutettuani menin kertomaan heidän vanhemmilleen mitä pihalla tapahtuu, isä vain huikkasi ovelta vaimolleen: "Kuulitko, meidän pojista on tullu pyromaaneja?" Aivan käsittämätön kommentti tuollaisessa tilanteessa!

Omia lapsiani vahdin heidän pihalla ollessaan sisältä käsin. Parvekkeen ovi, tai ikkuna on aina auki ja kuulen mitä siellä touhutaan. Käyn myös katsomassa parvekkeelta välillä, tai oleilen parvekkeella muutenkin.

Vierailija
5/12 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sivistyneet ihmiset eivät yleensä komentele toisten lapsia? Vaikka toisten käytös ärsyttäisikin, sivistynyt jättää sen silti "huomiotta", eikä kasvata toisten lapsia.

Ylipainon, tupakan ja epäsiisteyden ohella yleensä ammattitutkinto tai AMK-tutkinto?

Vierailija
6/12 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ajetaan/rullalautaillaan/rullaluistellaan ja leikitään alueen läpiajotiellä jossa ajonopeudet melko kovia välillä.

6-8-vuotiaat ovat tuntikausia keskenään ilman että omat aikuiset käyvät katsomassa/hakemassa syömään/illalla kotiin jne.

Isommat pojat hakkaavat pienempiä, huutelevat rumia, kiristävät pienemmiltä rahaa ja tavaraa. Osa tytöistä huutelee ja haistattelee muille - ihan aikuisten kuullen sekä heittelee kivillä, mutapaakuilla, sylkevät päin jne. Komentanut olen, ja saanut tiukkiksen maineen (josta en piittaa).

Mutta eipä auta komentaminen, sama meno jatkuu ja omat vanhemmat toteavat että "lapset on lapsia" eli eivät piittaa hittojakaan siitä mitä tapahtuu.

Paras ois tämmösestä liian tiuhaan rakennetusta okt-lähiöstä muuttaa jonnekin muualle. Nämä kesäajat käy oikeesti hermoille, jos välittää mistään mitään. Joukossa tyhmyys tiivistyy.

Vierailija
7/12 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien pensasaitojesi yli ajettaisiin pyörällä, lastesi leluja poljettaisiin tahallaan rikki omalla pihallasi, isommat pojat tulisivat kuristaman omaa lastasi saadakseen hänen pyöränsä omaan käyttöönsä jne.

Että sinähän se sitten sivistynyt olet. Antaa kersojen tuhota ja mellastaa vai?

että sivistyneet ihmiset eivät yleensä komentele toisten lapsia? Vaikka toisten käytös ärsyttäisikin, sivistynyt jättää sen silti "huomiotta", eikä kasvata toisten lapsia.

Ylipainon, tupakan ja epäsiisteyden ohella yleensä ammattitutkinto tai AMK-tutkinto?

Vierailija
8/12 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meidän pihalla se komentelija - tai siis ystävällisesti sanon ensin mutta tarvittaessa myös tiukkaan sävyyn. Viimeksi toissapäivänä komensin naapurin 8 v. tyttöä lopettamaan veden heittely muiden päälle pihalla kun muut pihan lapset olivat märkiä ja joko pahalla mielellä tai täysin villiintymässä.

Jos ei lapsi itse tajua lopettaa niin ei ole mikään synti muistuttaa lasta asiasta.

34 v. nainen, 170 cm, 59 kg, filosofian maisteri

Vierailija
9/12 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes tietävät miten lasten tulisi käytäytyä ja siksipä osaavat näitä "komentaakin"...omat vanhemmat kun eivät nykyaikana valitettavasti monestikaan osaa:(

Täytyy olla melkoisen sivistymätön jos ei lapsen väärä käytös saa aikuista reagoimaan mitenkään!!

Vierailija
10/12 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli virinnyt kivasti keskustelua.

Ylipainoinen, laiska tai sivistymätön en ajattele olevani. AMK- tutkinto kylläkin ;)

Osaan myös käydä nätisti komentamassa. Esim. tänään, kun eräs tyttö oli kaatanut kuravettä mun tytön päälle, niin kävin kyllä nätisti juttelemassa tytön kanssa. En siis aina räyhää. Jotain tilannetajua siis löytyy. Mutta se välillä hävettää, kun omalta takapihalta huutelen "keskipihalle". Monesti on vain esim. semmonen tilanne, et vauva roikkuu rinnassa, vaikka ei tietenkään aina. Toisaalta eräs vanhempi rouva päivitteli mulle yks päivä, et täällä ei välitetä yhtään, mitä lapset tekee... joten ehkä hän on hyvillään mun puuttumisestani. Joskus vain tuntuu, et oonko liian tiukkis, komennanko liian herkästä. Mä en esim. salli ollenkaan, et meidän lapset juoksee toisten takapihojen poikki, ei siis ole väliaitoja, mut monet näyttää sallivan. Tai sit ne ei ehkä seuraa lapsia niin paljon. No anyway, mukava kuitenkin, et on kavereita!

Vierailija
11/12 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse komennan muidenkin lapsia, ja tarvittaessa myös kovaa. Mielestäni se on yhteisöllisyyttä ja sitä, että välittää muidenkin lapsista.

Olen akateemisesti koulutettu, 36-v., en tupakoi, en ole ylipainoinen, olen siisti ja huoliteltu.

Vierailija
12/12 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu, että nämä komentelijat ovat yleensä ylipainoisia, tupakoivia ja epäsiistejä?

No eipä osu ainakaan oikeaan tässä

terv. 4 joka on 22v. 50 kg/160, tupakoimaton ja erittäin siisti :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän