Kyykäärme!
Tänään meidän pihapiirissä nähtiin kyy. Kuukausi sitten oli sama juttu.
Nyt kysyisin semmosta että, voiko olla mahdollista että kyseessä on yksi ja sama käärme? vai onko aina niin että käärmeitä ei ole vain yksi tai kaksi, niitä on aina enemmän?
Ennen ei olla nähty pihalla käärmeitä. Kokemusta niistä ei ole, asutaan Vantaalla.
Kommentit (65)
Ihan varmasti kokeilen osaa. Siiliä en tosin viitsi lähteä metsästämään ja siirtelemään. Maito ja pullo konsti myös kiinnostaa, vaikka etovaa ajatella pulloa käärmeitä täynnä.
ap
vauvanvaunuista pois, jossa vauva nukkui :S
Nehän sitä paitsi pelkää ihmisiä, pitäkää meteliä ja johan kaikkoavat!
Mun mies näki kyyn tässä keväällä ja se ei kyllä luikerrellut minnekään vaikka mies siinä tömisteli! Sihisi vaan ja oli aggressiivinen. No mies löysi kepin ja tappoi sen.
Pieni lapsi joka on kevyt voi helposti yllättää käärmeen ja joutua puremaksi. Isommasta ihmisestä lähtee parempi töminä kuin pienestä.
Itse kasvoin tontilla jossa oli jatkuvasti käärmeitä eivätkä ne aina pakoon lähteneet. Joskus makasivat vain tyytyväisinä jossain mättäällä...
Tuota virtsajuttua voisin minäkin kokeilla.
Inhoan käärmeitä ja tapan jokaisen jonka näen! Niitä ei mun tontille saat tulla.
Metsässä saavat mun puolesta olla rauhassa, mutta meidän pihalla pääsevät hengestään. Mä en ota sitä riskiä että tuikkaavat lapsia. Vaikka olisivat suojeltuja silti sama juttu. Oon valmis vaikka maksamaan siitä että käärme pääsee hengestään jos meidän pihaan eksyy.
Tuosta tuhkasta olen myös kuullut kerrottavan. Kun pitää nurtsin lyhyenä ja tömistelee niin se auttaa. Meillä onneksi tontinkulmalla pari maamuurahaisten pesää, asutaan nimittäin käärmealueella (Vantaalla myös!) Naapurilla oli viime kesänä parhaimmillaan 4 kyytä pihan reunalla.
Älkää niitä käärmeitä lähtekö millään kepeillä tappamaan - rautalapio on aika hyvä (terävä ja painava), sillä saa niskat nopsaan poikki.
Missä päin vantaata??? itsekin vantaalainen ja vieressä lutakko, vettä siis,,,lapsia piha täynnä.
ihan puistattaa jo!!
Ja todellakin, meteliä ne ei pelkää. Mökilämme on kyitä joka hiton kesä nähty, pihassa! kerran luikerteli kahden lapseni välistä, olivat metrin etäällä toisistaan, ja kyy meni kovaa, en ole ikinä uskonut että käärme pääsee niin kovaa. Ja siis ihan pihalla se meni, terassin vierestä, lasten välistä, hyi helvetti.
30 vielä täällä, muurahaispesät ei auta! meidän mökillä on murkkuja riesksi asti ja myös kyitä..
t. 30
eivät ola tainneet edes kyytä nähdä.
Meillä on tai oli pihapiirissä paljonkin kyitä, kun taloon muutimme ja ne eivät ainakaan väistäneet yhtään ketään. Yksi tuli jopa sihisten kohti! Muut ovat odottaneet kiltisti paikoillaan, jotta minä tai mieheni olemme hakeneet pistolapion.
Pari viikkoa sitten olin koirien kanssa lenkillä ja näin jo kaukaa kyyn tien laidassa. Siinä se tyynesti odotti meitä, ei elettäkään mistään pakoon lähtemisestä. Taatusti olisi hyökkinyt kohti, jos en olisi väistänyt sitä keskelle tietä.
Henki pois vain kaikilta, kyllä niitä piisaa metsissä ihan riittävästi.
Olen entinen käärmefoobikko, mutta nyt kun olemme asuneet pian 3v. täällä Singaporessa niin ei paljoa enää käärmeet hetkauta. Meilläpäin pusikot kuhisevat mm. Kobria ja erilaisia kuristajakäärmeitä sekä ISOJA hämähäkkejä.
Me leikataan nurtsi tosi lyhyeksi pari kertaa viikossa. Ja ennen kuin lapset päästää pihalle niin pitää tarkistaa joka paikka. Pusikoihin ei kannata mennä samoilemaan eikä tunkea käteään mihinkään koloihin (rikkaruohojen kitkeminen kukkapenkeistä on välillä turhan jännää hommaa minulle.)
Kerran nähtiin valtava kuristajakäärme - mikälie python - jalkakäytävää reunustavassa saderännissä. Täällä onneksi saa puhelinsoitolla käärmemiehet noutamaan ei-toivotut matelijat.
Ylästössä asutaan. Kuulemma Kartanonkoskella on myös paljon käärmeitä (sielä reunarelloilla), sillä on vanhaa käärmealuetta.
On kyllä totta, että käärmeet urbanisoituu, mutta ei ne nyt sentään hyökkäile ihmisten päälle.
Eläin kuin eläin yleensä väistää ihmistä. Ja jos kerta pitää tappaa niin todella nopeasti se pitää tehdä. Eikä millään bensalla ja pulloilla. Vihaan käärmeitä, mutta roti pitää säilyttää.
käärmeisiin tuo virtsa karkotin? Mitähän mahtaisi korttelipoliisit siitä tykätä. Näen jo sieluni silmin kun suomalaisemäntä selittää karkottavansa käärmeitä ja muita elukoita tonttinsa laitamilta kyykyssä hamekorvissa. Heh!
missään Vantaalla. Kalliossa ei juurikaan luonnonvaraisia kyitä ole näkynyt.
Sais varmaan jonkun raipparangaistuksen ja maastakarkoituksen puskapissimisestä.
Mun puolesta vois kaikki kuolla sukupuuttoon.
Ethän oikeasti toivo lapsillesi sellaista tulevaisuutta??
Vuosaaressa mustavuoren alueella ja Kivikossa. Ties vaikka joku eksyisi joskus sinne kallioonkin? ja nyt puhun kyykäärmeistä, en "käärmeistä", joita siellä varmasti riittää.
Ethän oikeasti toivo lapsillesi sellaista tulevaisuutta??
Kyllä toivon. Joku rantakäärme vielä on ihan ok, mutta ei kyy. Hyi helvetti!
kyytä ei ole rauhoitettu