Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei synttärikutsuihin vastata?

Vierailija
12.06.2009 |

Harmittaa niin vietävästi! Lapsen kutsussa oli ilmoituspyyntö tulon ja erikoisruokavalioiden osalta ja kolme ilmoitti tulosta asiallisesti ja ajoissa ja neljästä ei kuulunut mitään... HÖH!

Harmittaa lähinnä lapsen puolesta, reppana miettii vaan että eikö ne halunneetkaan tulla ja eikö ollakaan kavereita...

No, tämmöistä tämä elämä on.

Itse ilmoitan aina että tulee mielihyvin tai ettei valitettavasti tällä kertaa pääse.

Miten muut? Ilmoitatteko lapsen puolesta vain jos menossa tai vain jos erikoisruokavalio tai allergioita?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis molemmissa tapauksissa, pääsee lapsi synttäreille tai ei, kiitän kutsusta ja ilmoitan voiko lapsi tulla.

Vierailija
2/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on joku juttu, etten ole varma, niin silti ilmoitan jotain ja laitan kalenteriin muistutuksen että muistan varmistaa sitten lähempänä.

Itsekään en käsitä sitä, että ei mitään ilmoiteta. Epäkohteliasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavan huonoa käytöstä.

Minulla on pari ystävää, jotka kyläilykutsun saatuaan ilmoittavat, että EHKÄ tulevat, jos ei mitään MUUTA tule...

Odottele siinä sitten tuleeko ihminen, vai onko hänelle tullut tärkeämpaa tekemistä. PYH!

Vierailija
4/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä marmatin tästä samasta asiasta viikko sitten. Ihan älyttömän epäkohteliasta ihmisiltä. Minäkin tilasin kakun ja sitten kun ihmiset ilmoitti, että tulevatko vaiko eivät tule liian myöhään, niin totesin, että kakku saattaa olla liian pieni. No soitin sitten konditoriaan, niin kuulema on niin täynnä tilaukset, että kakkua ei saada enää suurennettua. Nyt sit mennään sillä kakulla mikä tulee, ei voi mitään.

Vierailija
5/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla oli lapsen 6-vuotis synttärit ja kutsuttuina oli peräti 14 päiväkoti-, harrastus ym kaveria.

Kutsussa pyysin ilmoittamaan mahdollisesta esteestä tai allergiasta (en siis pyytänytkään ilmoittamaan osallistumisesta). Kaksi äitiä otti yhteyttä ruokavalioon liittyen ja yksi ilmoitti, että lapsi ei pääse.

Jännityksellä odotin monta kaveria todellisuudessa tulee: ja 13 niitä oli + omat muksut. Eli aivan täydellisesti toimi.

Itse olen myös AINA ilmoittanut jos esteitä on ollut ja monesti olen vielä laittanut viestin, jossa kiittänyt kutsusta ja ilmoittanut, että lapseni tulee.

Vierailija
6/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääse tulemaan, muuten oletan, että lapsi on tulossa. Ja aina on toiminut myös näin. Ensi viikolla on synttärit ja kaksi epävarmaan osallstujaa ja 3 ei ole ilmoittanut mitään.

Vierailija
7/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi aina vastaa joka asiaan noin. Jos vaikka kysyy hyvissä ajoin, että voitko silloin ja silloin hoitaa lapsia 2 tuntia niin katsoo kalenterista, että ei täällä mitään lue, että kai mä sitten voin jos ei mitään muutakaan tule.

Raivostuttavan huonoa käytöstä. Minulla on pari ystävää, jotka kyläilykutsun saatuaan ilmoittavat, että EHKÄ tulevat, jos ei mitään MUUTA tule... Odottele siinä sitten tuleeko ihminen, vai onko hänelle tullut tärkeämpaa tekemistä. PYH!

Vierailija
8/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyydän ilmoittamaan myös juhliin osallistumisesta, jos juhlat ovat jossain muualla kun kotona. Esim. edellisillä synttäreillä jokainen vieras maksoi minulle 48 euroa. Sellaisessa tilanteessa haluan tietää maksanko kahdestatoista vai seitsemästätoista lapsesta. Silti pari junttia ei ilmoittanut tulostaan mitään.

Jos kysessä on tyyliin koti/mäkkäri-synttärit, niin eihän sillä nyt ole mitään väliä, jos luku ei täsmää niin tarkalleen.

Toisaalta kolmelle lapselle muutamat kymmenet synttärit järjestäneenä täytyy todeta, että kerran on yksi kaveri perunut tulonsa kun oli kuumeessa. Muuten osallistuminen on aina ollut 100 %:sta :)

Vierailija
9/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimiset ovat aikuisten välisiä asioita ja niitä ei kannata lapsen niskaan paiskata.

Vierailija
10/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "jos ei mitään muuta tule" on minusta kyllä ihan suora loukkaus, joka vastaa, jollei jotain MUKAVAMPAA tai TÄRKEÄMPÄÄ tule.

Samoin minua jaksaa ihmetyttää nämä ihmiset, jotka vuodesta toiseen ilmoittavat, että varmaan myöhästyvät, kun lapsi varmaan nukkuu päiväunia silloin, huoh. Minusta juhlat on silloin kuin ne ilmoitetaan ja jos tuntuu, että omiin aikatauluihin ei sovi, niin sit ei tulla ollenkaan. Inhottavaa kun 10 ihmistä odottaa, että milloin päästään leikkaamaan kakkua, kun joku varmaan vasta tulee...

Vierailija
11/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa itse soittaa niille, jotka eivät ole mitään vastanneet! Muistavatpahan sitten ensi kerralla ehkä itsekin asiasta ilmoittaa.

Itse ilmoitan AINA ollaan sitten menossa tai ei ja pyrin v.p. pvm:n sisällä ilmoittelemaan myös.

Vierailija
12/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "jos ei mitään muuta tule" on minusta kyllä ihan suora loukkaus, joka vastaa, jollei jotain MUKAVAMPAA tai TÄRKEÄMPÄÄ tule.

Samoin minua jaksaa ihmetyttää nämä ihmiset, jotka vuodesta toiseen ilmoittavat, että varmaan myöhästyvät, kun lapsi varmaan nukkuu päiväunia silloin, huoh. Minusta juhlat on silloin kuin ne ilmoitetaan ja jos tuntuu, että omiin aikatauluihin ei sovi, niin sit ei tulla ollenkaan. Inhottavaa kun 10 ihmistä odottaa, että milloin päästään leikkaamaan kakkua, kun joku varmaan vasta tulee...

Meillä kutsutaan yleensä lapsiperheet alkaen esim. klo 13 ja kerrotaan jo kutsussa, että tulla voi silloin, kun itselle parhaiten sopii. Minusta koko porukan ei tarvitse todistaa kakunleikkuuta tms. vaan on kiva, kun ystäviä tulee eri aikoina pitkin päivää. Myöhässä tulevat saavat sitten vaan sopeutua tosiasiaan, että heitä ei ole varta vasten kakunleikkuuseen odotettu. Usein meillä sitä paitsi kutsutaan niin paljon porukkaa, että kakkujakin on kaksi, jolloin puhalluksetkin voidaan ottaa kahteen otteeseen ;).

Vierailija
13/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän eri asia, että jos juhlat alkaa klo 13 _alkaen_ kuin että ne alkaa klo 13.

Itsestäni on moukkamaista myöhästyä juhlista tai ilmoittaa niistä yksipuolisesti, että myöhästyy. Jos aika ei ihan sovi juuri siitä kellonlyömästä alkaen, niin minusta siihen voisi olla joku "pätevä" syy, kuten vaikka serkun lakkiaiset, jonka jälkeen tulee ja silloinkin minusta järjestävältä taholta kysytään, että sopiiko että tulee myöhässä. Eikä sitten vuodesta toiseen, että päiväunet voi venyä... Ei meilläkään enää aiota odottaa kakun leikkausta.

Vierailija
14/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos erikseen pyydetään.

Vierailija
15/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos erikseen pyydetään.

Vierailija
16/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pyydettäisikään vastausta.

Ainoa poikkeus on lähisuku, eli kotoväki + tädit, sedät ja serkut perheineen. Heidän kutsuihinsa ei tarvitse vastata kuin silloin, jos jostain syystä ei pääse paikalle. Muutoin oletetaan kaikkien saapuvan. Ja sitä paitsi sana kulkee suvussa muutenkin, koska ollaan niin paljon tekemisissä.

Ja meillähän juhlitaan paljon ja mielellään, eli ihan turhasta ei kukaan ole pois miltään kekkereiltä.

Vierailija
17/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kutsuun kannattaa vielä lisätä se: "ilmoitathan jos pääsette /ette pääse tulemaan". Miten sen nyt haluaa itse muotoilla.

Ja myös minun mielestä tuo "tullaan jos ei tuu muuta" on tssi törkeää! Itse saatan joskus sanoa että tullaan jos ei tuu mitään sairauksia tms.

Vierailija
18/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti ettei pitäisi lasten niskaan paiskata ja ihmetteli että lapseni pohtii miksei kaverit tulekaan, että sopimiset on vanhempien välisiä. Juu... Noh, ehkäpä tarhaikäinen asiaa hiukan pohtii, kun ensimmäiset kaverisynttärit suvun ulkopuolelta kyseessä ja kuuli ettei taida sellaiset lapset tulla joiden synttäreillä itse on ollut. Ja tätä siis epäilin, koska tiedän epäsuorasti että näillä lapsilla erikoisruokavalio, eikä heistä ole kuulunut juhlia edeltävänä päivänäkään. Ennemmin selitän lapselle jo tänään, että heillä taitaa olla kesälomamenoja, kuin että lapseni odottaa heitä vielä juhlien alunkin jälkeen saapuviksi.

Ja voi kunpa voisinkin soittaa perään ja tarkistaa että eihän ole unohtunut, koska paljon kivaa ohjelmaa luvassa, (mm.pinjata) mutta koska tarhakavereista joiden luona ei olla käyty erikseen leikkimässä, niin eihän minulla ole heidän numeroitaan.

No, tämmöistä tämä on ja kaikesta huolimatta järjestetään sankarille unohtumattomat juhlat!

Vierailija
19/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen lopettanut niiden lasten pyytämisen synttäreille joiden vanhemmat ei vaivaudu ilmoittamaan esteestä!

Vierailija
20/24 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten juhlat, mutta lapset kuitenkin tulevat paikalle. Niin tässäkin varmaan käy =)