Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurikokoisten vauvojen äidit!

Vierailija
11.06.2009 |

Mun vauvani oli rv33 3kg. Eli siis sen hetkinen paino, ei arvioitu syntymäpaino.

Mulla on 1 tyypin diabetes, joka ollut erinomaisessa hoitotasapainossa koko raskauden ajan.

EIkä vauvan paino varsinaisesti se ongelma ollutkaan vaan se, että paino oli noussut 1098kg ---> 3kg viidessä viikossa.

Onko kohtalotovereita? Miten loppuraskaus sujui? Miten lekurit suhtautui? Syntyikö terve vauva?

Mut leikataan muutenkin tossa parin viikon sisällä, mutta huomenna olisi käyntiä jälleen polilla kun haluavat tarkastaa tilanteen ja pelkäänkin, että ottavat nyt saman tien sisälle sairaalaan... :(....

Nyt menossa siis rv35

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ultra-arviot heittää todella paljon. Vauvasi ei välttämättä ole 3-kiloinen, vaan vain 2,5 kiloinen. Jos tämä nyt yhtään lohduttaa.

Vierailija
2/5 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että alle nelikiloinen tulossa, väänsin monta tuntia viiskiloista kakaraa ja repesin pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lekuri olikin huolissaan tuosta kiihtyneestä kasvusta.... toivottavasti kyseessä olisi vain jokin heitto.

Mun maha on kyllä sen näköinen kuin olisin nielaissut kaksi rantapalloa... että en kyllä yhtään ihmettelisi, jos vauva on iso :(

ap

Vierailija
4/5 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoarviot tosiaan voi vaihdella todellisuudesta paljon. Ensimmäisen lapsen kohdalla menin synnyttämään jättiläistä, mutta siellä olikin normaali 3,8 kiloinen tyttö. Sen jälkeen synnytin lähes 4,5 kiloisen pojan, iso vauva, mutta hänkään ei liian iso. Synnytys meni hienosti alakautta, minulla kun osui maailman ihanimmat kätilöt, joita kuuntelemalla (=milloin saa ponnistaa ja milloin ei) synnytykset sujuivat hienosti.

Nauti synnytyksestä, kohta sinulla on pieni, ihana tuhiseva käärö sylissäsi :-)

Vierailija
5/5 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on jo mun kolmas ja tosiaan sektiohan sitä on edessä tuon diabeteksen ja kahden aikaisemman sektion vuoksi (esikoinen perätilassa, kuopus käynnistettiin mutten auennut kuin 2cm).

Kovasti odotan kyllä, että vauvan saan syliini, mutta tällä hetkellä nuo lääkäreiden arviot vaan pyörivät mielessä. Jos vauva tosiaan alkaa kärsiä hapenpuutteesta, niin eikös se voi johtaa ties minkälaisiin häiriöihin ja ongelmiin?

ap