prkl kun toi vauva ei nuku
tai nukkuu ,mutta kovin hankalasti! aina kun sänkyyn laskee niin kamala huuto ja muu ei auta kun nostaa takasin syliin. nytkin jo toistatuntia jatkuvasti ravannu tuolla!!!
Kommentit (14)
sängynpohjalla. Laita liinaan, jos tarvii tehdä jotain.
mites kun olen rintareppua kokeillut ja siitä kun vaikka tunninpästä koittaa laittaa iltaunille että itekki pääsis ni huuto heti alkaa,eirauhotu viereenkään
suurperheen äitinä meinasin oikeasti tulla aina vauva-aikaan hulluksi, kun mitään ei pystynyt tekemään, kaikki joko kaatui päälle tai sitten oli pakko huudattaa lasta. Puhumattakaan nyt siitä, että olisi voinut hetken joskus istua ja huokaista.
Itsellä todella ilmavaivainen 7-viikkoinen vauva, joka ei myöskään rauhoitu edes perhepedissä viereen. Koko ajan mahassa vääntää ja olo on selvästi tuskainen. Joskus sitten nukkuu 4 h putkeen, kun maha ok. Kaipa se tästä...
Siis tissi suuhun ja nukahti siihen, ei tarvinut siirrellä ja pääsi itse tekemään muuta.
...jos voin lohduttaa, niin omani nukkui noita "4h putkeen" -unia ekan kerran 2-vuotiaana... Ja silloinkin sen 4h jälkeen sai huutoa kuunnella taas tunteja...
Eipä ole ikävä niitä aikoja, ei...
pullosta annan ja röyhtäytän niin olalle siinä röyhtäytys vaiheessa. noh sitten kun alan sänkyyn siirtää ja on siellä n.5 min niin huuto alkaa. ei auta mitkään peittoon käärimiset eikä silittelyt vaan pakko aina nosta syyliin ja sama homma alkaa taas. jossainkohdin sitten nukahtaa..sitä ennen olen saanut juosta sen 5-10 kertaa
ja pysy itse siinä vieressä kunnes nukahtaa. Ota vaikka kädestä kiinni, tai silitä masua.
Ei nukahda ekana, eikä vielä toisenakaan iltana heti, mutta ilta illalta helpottaa.
Tiesithän, että vauvan pitäisi nukahtaa siihen samaan paikkaan, missä on tarkoitus nukkua koko yö. Eli tietenkin syliin nukahtanut vauva ihmettelee joutumistaan kylmään sänkyyn.
vähän,sitten silittelen,hyräilen,otan kädestä,ei auta itku vain kiihtyy ja lopulta se on niin rajua että on nostettava syliin.ja heti tyyntyy.vauva siis vasta 1kk ikäinen että mitkään tassuhoidotkaan eivät kaiketi vielä tepsi. olen juuri siksi tuota sänyyn nukuttamistakin kokeillut kun tiedän että lapsi havahtuu kun herää eri paikasta,ei auta vaikka tulen viereen ja teen mitä vaan aina syliin otettava..huoh...
Onneksi ei ole vaativampaa lasta siunaantunut teille, jos 5-10 kertaa tuntuu paljolta...
molemmat lapseni ovat tehneet jossain vaiheessa samaa, mutta lyhyen aikaa.. minulla tepsi tämä: käärisin vauvan syötön ajaksi löysälle kapalolle. Kun vauva nukahti kannoin hänet kapaloineen päivineen sänkyyn ja laitoin siitä samalla tiukemman paketin. myös peitto/tyyny vauvan vierellä saa hänet luulemaan, että hän on sylissä.
ja pysy itse siinä vieressä kunnes nukahtaa. Ota vaikka kädestä kiinni, tai silitä masua. Ei nukahda ekana, eikä vielä toisenakaan iltana heti, mutta ilta illalta helpottaa.
Minäkin olen tuota aikanani yrittänyt, mutta kyllä se huuto aina vaan paheni siinä illan aikana, samoin ilta illalta vain paheni. Toimii ehkä helpoilla tapauksilla, mutta ei sellaisilla, jotka ei oo minään hetkenä niin rauhallisena, että niitä voisi vain kädestä pidellä ja silitellä.
Mutta koko paska on vain kestettävä sisulla. Siinä ei tietty yhtään auta se, kun joka tuutista saa kuulla, miten vauva-ajasta pitää nauttia. Tollasen vauvan kanssa mikään nauttiminen on kyllä sula mahdottomuus.
Kannattaa vaan hankkia kotiin kaikki mahdollinen apu ja käyttää vaikka viimeiset rahat kodinhoitajaan. Ja itse oon nyt jälkikäteen sitä mieltä, että paras olisi eristäytyä kaikista vauvojen äideistä kokonaan, ettei tarvitsisi koko ajan kuunnella, kuinka muut äidit on vauvan päikkärien aikana ehtineet leipoa pullat ja illalla vauvan nukahdettua juoneet miehen kanssa viinilasilliset. Ja kuinka on rankkaa, kun piti kahdesti yöllä herätä, kun tuli ihan huvikseen vain valvottua kahteentoista. Jos kuitenkin kuulet tällaisiakin juttuja, niin älä syytä itseäsi siitä, että mielesi tekee kuristaa puhuja, jotta sen suu hiljenisi.
autoajeluja, hiljaisuutta, tv:tä ja radiota, ruokavaliota, allergiatestejä, vaunuja, omaa sänkyä, perhepetiä, enemmän päälle, vähemmän päälle, unien vähentämistä, iltaunien myöhäistämistä, vauvahierontaa, rinnalle nukuttamista, iltakylpyä, vauvauintia, heijaamista, röyhtäyttämistä, lisämaitoa, tiheämpää syöttöä, harvemmin syöttämistä, laulamista, silittelyä, hyssyttämistä, isä nukuttaa, jne, jne eli kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Mikään ei saanut vauvaa nukkumaan yhtään paremmin, kunnes lapsi täytti vuoden ja alkoi nukkumaan ilman mitään tunnettua selitystä. Sitä ennen jo kyllä luovutin ja totesin, ettei asia ole minun vallassani.