Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liiallinen karvankasvu?

Vierailija
11.06.2009 |

Miten liiallinen karvankasvu "mitataan"? Mistä tietää kasvaako tytöllä liikaa karvoja?

Olen hieman huolissani tytöstäni, koska hänellä näyttää olevan paljon karvoja joka paikassa. Itse olen aika karvaton. Isällään on tosi paljon karvoja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäiletkö hormonihäiriötä (PCOs)? Vai ihan estetiikan kannaltako huolta kannat?

Vierailija
2/12 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmeettiset haitat ovat pieniä, mutta pelkään että tytöllä voisi olla jotain oikeasti pielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniqa lääkevoide!!!! Ei vielä suomen markkinoilla. Reseptivoide. Googlettakaa.

Vierailija
4/12 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pco aiheuttaa karvaisuutta. Itselläni todettu pco 6 vuotta sitten. Lääkärikin sanoi että pco aiheuttaa liika karvaisuutta. Kannattaa tietenkin mennä lääkäriin jos kovin huolissasi olet.

Vierailija
5/12 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan luulin minäkin olevani yksin ongelmani kanssa. Minullaki kasvaa ihan varpaista vatsaan asti paksuja ja inhottavia karvoja. Naamassa tosin ei ole muuta kuin pienet vaaleat viiksi karvat mutta eipä ne ole millään lailla haitanneet. Kaikki muu tosin on, 13 vuoden jälkeen huomasin ongelman ja nuorena tietty aloin sitten ihan laajalti karvoja ajelemaan ja nythän ne vasta ongelma on. bikineissä en ole 8 vuoteen ollut ja vaikeuttavat todella paljon seksielämäänkin :/ Kuukautiset ovat aina ollleet erittäin epäsäännölliset, tulevat välillä vuodenkin välein joten aloin epäillä tuota pco:ta. Ylipainoinen tosin en ole 161cm/61kg, mutta vatsan kohdalla aina ollut kunnon pelastus rengas ja luin netistä että sekin on normaalia pco:sta kärsiville. Toivon tosiaan että ei johda lapsettomuuteen sillä kovasti tahtoisin lapsen. Keskusteluista löytynyt todella paljon hyviä vinkkejä, mutta pientä ongelmaa herättää tuo laihduttaminen, muutamat kilot voisi pudottaa mutta en tiedä voiko kokoisellani tuo laihdutus olla se paras "parannuskeino".

Vierailija
6/12 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te äidit otatte tyttöjenne kohdalla tämän asian vakavasti. Minulla oli jo ala-asteiästä alkaen leikkuumittaista säärikarvaa ja käsivarretkin tosi tummat, mutta äidin mielestä kukaan ei niitä huomaa ja kyse on vain esimurrosikäisen itsekeskeisestä tarkkailusta. Tosin eipä mutsia itseäänkään hävettänyt olla hame päällä usean sentin mustat karvat jaloissa lepattaen. Lääkäriin hän ei minua vienyt, ja kun itse sinne lopulta menin, sain kiireellisen lähetteen keskussairaalaan erikoislääkärille. Tilani todettiin poikkeavaksi ja varmaan hyvin harmilliseki, mutta mitään hoitoa asiaan ei kuitenkaan haluttu aloittaa (ei siis niin paha hormoonipoikkeus).

Vierailija
7/12 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni vauvasta asti ollut paljon karvoja. kasvaa jokapuolella, lisäksi ovat todella tummia ja "sitkeitä"/paksuja. raskauden aikana ylävatsaan kasvoi sellainen "kuja". käsikarvat noin 2 cm ja sääriin, bikinialueelle ja kainaloihin kasvaa sänki n. kolme tuntia ajelun jälkeen. onkohan normaalia, perinöllistä vai kannattaisiko mittauttaa tuo hormooni taso?

Vierailija
8/12 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu kuin viimeisellä, eli muutama tunti ajelun jälkeen on jo musta sänki. Tosin eniten ärsyttää se "parran" nyppiminen joka aamu :( Ainakin minun gynen mukaan niin se karvaisuus liittyy ylipainoon PCO naisilla. Eli jos saisi sitä painoa lähtemään niin lähtis karvatkin osittain, tosin ei se lopputulos varmaan ihan karvaton olisi silloinkaan. En oikein näe mitään syytä miksi pitäisi huolestua, varmaan se PCO on se todennäköisin eikä nyt mun ymmärtääkseni vaikuta vakavasti mihinkään muuhun kuin joissakin tapauksissa lapsen saantiin. En lähtis siis karvaisuuden takia mittaamaan hormooni tasoa.

Vierailija
9/12 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ainakaan vaikuttanaut lapsen saantiin..ja joo naamassakin niitä karvoja mukavasti kasvaa (viikset) ja raskauden aikana kaulaan ja leukaan alkoi ilmestymään 2-3 cm pitkiä vaaleita karvoja. nice. olen vain todella kyllästynyt näihin karvoihin ja ajattelinkin jos runsaaseen karvankasvuun liittyy hormoonit ja jos tätä voisi jotenkin hoitaa. mutta tuskin lääkärit lähtee selvittämään asiaa tarkemmin???

Vierailija
10/12 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin hyvin monella naisella, eli PCO joka ei ole vaikuttanut lastensaantiin. Itse olen siis "selvä" PCO-tapaus, ja se on todettu sisä-ultralla, mutta eipä vaikuttanut ainakaan ensimmäisen lapsen saantiin joka sai alkunsa kolmannesta kierrosta. Varmaan ne lääkärit sun tapauksessa ekaks kattoisivat sisä-ultralla että miltä ne munarakkulat vaikuttavat.

Vierailija
11/12 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tuossa viime marraskuussa pillerit ja sitä ennen gyne teki ultran ja tutki munarakkulat sun muut eikä ainakaan sanonut mitään. Kuukauden päästä tulinkin raskaaksi. tahtoisin apua karvankasvuun, hävettää kun itsellä enemmän ja tuuheammat rintakarvat kun miehellä. ja näin on ollut vauvasta saakka. isäni kutsuu minua edelleen pikku apinaksi :/

Vierailija
12/12 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullu, että yksin olen ongelmani kanssa.

Eniten minuakin häiritsee kasvojen alueella olevat karvat. Mulla kasvaa sekä tummaa että vaaleaa tuossa suun ympärillä..=/

Mä siitä kerran lääkärissä puhuin ja hän sanoi vaan että kosmetologille pitää mennä niissä asioissa. Olisin vaan siis kyselly, saako sieltä mitään apua tähän asiaan.

Mulla säälittää meidän lapset jo valmiiks, tuo tyttö varsinki.. =/ Mun mies on nimittäin toooooosi karvainen myös..