Mies yrittää auttaa kotitöissä, mutta toheloi
On jo kolmet hienot kirjoneulesukat kutistuttanut pesemällä ne väärällä ohjelmalla, rikkoo ruuanlaittovuokia niitä pestessään. Tekee lumityöt, mutta ei tarpeeksi siististi: lunta tamppaantuu pihatielle ja oven edustalle. Siivoaa kissanlaatikon, mutta hiekat on sitten puoliksi lattialla. Olen kyllä jokaisesta NÄTISTI sanonut, mutta mies vaan tuumaa, että tämä on hänen tyylinsä. Eilen tuli lopulta itku, kun oli pitkän työpäivän jälkeen taas hiekat lattialla ja mummin perintöpata halki (en ymmärrä, miten tässä onnistui, kestänyt yli 50 vuotta kovaakin käyttöä). Pienistä vesistä kasvaa iso puro, onko riittävä syy eroon erilainen käsitys tavaroiden arvosta ja niiden käsittelystä? Kotitöitäkin voi tehdä kerran kunnolla tai hutiloiden jatkuvasti.
Kommentit (45)
Se tekee sen tahallaan. Vanha kikka.
Pomppas tuossa perintöpata kohdassa! 1/5.
Vierailija kirjoitti:
Se tekee sen tahallaan. Vanha kikka.
70 % miehistä tekee kotityöt huonosti ihan vain siksi, että vaimo tekisi ne itse.
Ehkä ongelma on se että mies "auttaa" kotitöissä, ei varsinaisesti itse tee.
Auttaa? Miksi alunperin sovitte, että sinä teet kotityöt?
Tuohan on vanha kikka saada lopulta nainen tekemään kaikki hommat.
Tactical incompetence. Tunnettu manipulaatiokeino. Erityisesti miehet sortuvat tähän usein: tehdään asiat tahallaan niin huonosti, että puoliso ei enää halua sinun tekevän mitään ---> sinun ei tarvitse enää tehdä mitään.
Yleensä mukana tulee marttyrointia siitä miten "mikään ei ikinä kelpaa" ja väitettä siitä että olet perfektionisti jota on mahdoton miellyttää vaikka hän NIIIIIN yrittää!
No niin, ei mennyt sitä seitsemääkään minuuttia, kun uusi wt-marttyyri ilmoittautui hakemaan avainsanoja.
Sanotaan sitten: miesvauva. Tuliko hyvä mieli?
Porvoon mummon perintöpadat on heikkoa laatua.
Meilä on toisinpäin. Miehen mielestä minä imuroin huonosti nurkat pyöristäin, ikkunanpesustani jää ikkunaan rantuja ja silitykseni jälkeen on ryppyjä vielä vaatteissa. En viitsi noista riidellä vaan annan miehen tehdä nuo hommat kokonaan ja kehun vielä kuinka hyvin ne tekee.
Perinteinen "työnjohtaja-vaimo" siellä ilmottautui sitten. Sitten pientä "Lapin-lisää" mukaan, niin a vot, johan se hyväkin mies on saatu haukuttua täysin kelvottomaksi!
Nimim. Kokemusta on
Tekee ehkä tahallaan noin. Lakkaa välittämästä, älä ainakaan valita. Jos rikkoo jotain, niin tottakai hän sitten ostaa uuden. Nyt yrittää että pääsisi lopulta luistamaan kotitöistä. Lopettaa luultavasti toheloinnin, kun vaan ignooraat sen kokonaan.
Ja keksityt tarinat vain jatkuvat. Menevätkö nämä täydestä suurimpaan osan palstan lukijoista?
Joo tää tunnetaan nykyää tarinankerronta palstana minne ihmiset kirjottaa keksimiää tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Meilä on toisinpäin. Miehen mielestä minä imuroin huonosti nurkat pyöristäin, ikkunanpesustani jää ikkunaan rantuja ja silitykseni jälkeen on ryppyjä vielä vaatteissa. En viitsi noista riidellä vaan annan miehen tehdä nuo hommat kokonaan ja kehun vielä kuinka hyvin ne tekee.
Eihän sitä näe että ikkunat on pesty, jos ei jätä yhtään raitoja 🙀🙈
Heitä paskaa seinille niin loppuu
Onko teillä lapsia? Nimittäin minä en tuollaista pitkään katselisi. Ensinnäkin, miehen ei kuulu "auttaa" kotitöissä vaan nehän kuuluu tasapuolisesti molemmille. Mieshän yksin asuessa tekisi kaikki kotityöt yksin, eikö vain? Miksi sitten yhdessä asuessa se onkin yhtäkkiä vain se toinen osapuoli, kenelle kotityöt kuuluu? Onko tämä sitten miehen logiikkaa?
Joka tapauksessa, minä ottaisin asia vielä kerran nätisti mutta vakasti puheeksi ja sanoisin että tässä on vaihtoehdot; joko mies oppii tekemään kotityöt kunnolla jaettuna 50/50 tai kotityöt ulkoistetaan ja maksetaan siivouspalvelu yms. tai sitten mies saa jäädä yksin pesemään vaatteensa pilalle ja rikkomaan astiansa.
Tässä on jälleen kerran kyse siitä, että naisten mielestä vain heidän tapansa tehdä jokin asia on ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jälleen kerran kyse siitä, että naisten mielestä vain heidän tapansa tehdä jokin asia on ainoa oikea.
Tasa-arvoinen mies ostaa siivouspalveluita. Draamaton koti.
Riippuu sinusta onko tuo syy eroon vai ei. Minulla ihan samanlainen tohelo mies, yhdessä on oltu 30 v ja en ole eroamassa. Yleensä kun jotain sattuu olen hetken vihainen, sitten lepyn ja annan anteeksi. Toista ei voi muuttaa, joten