Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikani käski tytön maistaa pippeliään!

Vierailija
10.06.2009 |

Oli kuulemma kuullut yhdeltä koulutoveriltaan sellaisesta (ensimmäisellä luokalla ovat) ja nyt sitten jatkoi sitä eteenpäin.

Ei meinannut ensin itse myöntää asiaa mutta kun pidin poikaa tunnin keskellä olohuonetta katselemassa tyhjää seinää alkoi totuus kuulua.

Että sydämeni muljahti nurin kurin kun kuulin tapahtuneesta. Määräsin viikon arestia ja kerroin ettei kenenkään toisen pippeliin tai pimppaan kuulu koskea, mitenkään eikä millään.

Olen vieläkin hieman pöyristynyt poikani käytöksestä.

Vinkkejä omaan suhtautumiseen ja rangaistuksiin tms.

Tällä hetkellä tunnen kyllä olevani melko epäonnistunut äitinä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullostaa. Omaa poikaani on kiusattu koulussa, koska oli kuullut kun joku sanoo toiselle että "sekstataanko?" ja oli sitten sanonut näin yhdelle tytölle josta hieman pitää. Kysyin, tiesikö sanoessaan mitä tuo "sekstata" tarkoittaa ja poika kertoi että ei teinnyt mitä se sana tarkoittaa, mutta sanoi sen silti.

Poikasi on varmaan esikoinen, eikä tiedä kaikkia niitä asioita jotka kaverinsa joilla vanhempia siaruksia tietävät... Minulla kyllä käy sääliksi poikaa kun olet noin ankara, raukka ei ole tiennyt mitä sammakoita suustaan päästää.

Vierailija
2/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olit liian ankara pienelle joka ei tainnut edes ymmärtää mistä oli kyse. Näin rankaisemalla saadaan aikaan ahdistuneita ja seksuaalisesti rajoittuneita ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että seksi kahden ihmisen välillä on jotain kaunista. Sellaista jota EI tarvitse hävetä. Vai haluatko tietoisesti kasvattaa pojastasi minuutti-mikon joka tekee sen nopeasti peiton alla pimeässä eikä tule välittämään toisen tarpeista tai muustakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika teki saman tempun n. 11-vuotiaana siskolleen joka oli silloin n. 2-3 vuotias. Onneksi tyttö oli silloin jo verbaalisesti lahjakas ja kanteli äidilleen.

Luonnollisesti haukuin pojan, joka oli pitänyt sitä vain hyvänä vitsinä.

Vierailija
4/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksistä ja estoista. Tuollaisia estyneitä ihmisiä tulee kun liian ankarasti on puuttunut lapsen uteliaisuuteen seksuaalisuutta kohtaan. Ei edes aikuisena kehdata pyytää puolisolta pientä rintahierontaa ja klittan kiihotusta. Jep hyvältä näyttää tulevaisuus...

Enkä tarkoita tällä, että pitäisi kannustaa lasta enemmän, vaan asia voidaan selittää kauniistikin. Ehkä jotain tän suuntaista; Sekstaaminen ja pippelin imeminen on jotain jota vanhempana voi harrastaa sellaisen ihmisen kanssa josta tykkää ja välittää paljon. Niistä asioista ei vielä kannata huolehtia. Mutta olisi kiva jos et enään käskisi kenenkään imeä pippeliäsi, ennenkuin ymmärrät todella sen merkityksen.

Vierailija
5/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kuuluisi tietää ettei noin puhuta.

äidillä ja isällä on lapsen kanss akeskustelun paikka koska aiemmin ei näköjään ole juteltu siitä ettei tollasia saa puhua/tehdä.

Vierailija
6/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko lapsesi ymmärtäneen,mitä oli suustaan päästänyt, älä ole kohtuuton.

Lapset imevät kaiken mahdollisen kiinnostavat ja hassut jutut itseensä ja yleensä jakavat niitä kavereiden kanssa vaikkeivat tiedä mitä se tarkoittaa.

Itse lapsena kirjoittelin sanaa "homo" kaikkialle kun olin nähnyt sen jossain kirjoitettuna. Joo sain kyllä kuulla siitä,mutta enhän mä voinut tietää mitä se tarkoitti!

Joten älä ainakaan itseäsi soimaa, et ole vastuussa siitä mitä lapsi kavereiltansa kuulee. Kun tällaisia asioita tulee vastaan , on vain syytä käydä lapsen kanssa rauhallisesti läpi ja perustella miksi moinen käytös ei ole soveliasta. Turha lasta rankaista sellaisesta mitä hän ei ymmärrä.

Vierailija
7/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kuuluisi tietää ettei noin puhuta. äidillä ja isällä on lapsen kanss akeskustelun paikka koska aiemmin ei näköjään ole juteltu siitä ettei tollasia saa puhua/tehdä.

Mutta siihen miten se käydään, kannattaa kiinnittää runsaasti huomiota. Jos on liian ankara, tulee lapsesta häpeilevä piilossa sekstaava aikuinen. Ei saa olla tuomitseva vaan rakentavassa hengessä käydä keskustelu.

Vierailija
8/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuta.

Vierailija
9/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin helppoa tuomita ap:n tapaa reagoida, jos ei itse ole ollut samassa tilanteessa. Meillä suunnilleen samanikäinen poika ns. "unnutti" itseään nuoremmalla sisaruksella. Ja aivan tietoisesti teki näin, koska heti kun huomasti minun tulevan sisään, niin vaihtoi leikkiä. Yritin pysyä rauhallisena, mutta kyllä veri pakkautui raivosta päähän!

Vierailija
10/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin on ihan samantekevää, mitä poikasi ymmärtää! Mutta jos tuo alkaa haluta imeä tai sekstat tai ihan mitä vaan minun tyttöni kanssa, niin kyllä on selkäsaunan paikka - sitten poikasi tietää, että teki jotain epäsopivaa.

kuullostaa. Omaa poikaani on kiusattu koulussa, koska oli kuullut kun joku sanoo toiselle että "sekstataanko?" ja oli sitten sanonut näin yhdelle tytölle josta hieman pitää. Kysyin, tiesikö sanoessaan mitä tuo "sekstata" tarkoittaa ja poika kertoi että ei teinnyt mitä se sana tarkoittaa, mutta sanoi sen silti. Poikasi on varmaan esikoinen, eikä tiedä kaikkia niitä asioita jotka kaverinsa joilla vanhempia siaruksia tietävät... Minulla kyllä käy sääliksi poikaa kun olet noin ankara, raukka ei ole tiennyt mitä sammakoita suustaan päästää.

Vierailija
11/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä sairasta lapsenkin tehdä tuollaista. Varsinkin tuo, missä on tyydyttänyt itseään sisaruksen avulla, sillä kuten kirjoittaja sanoo, tiesi lapsi itsekin tekevänsä väärin. Eivät kaikki lapset harrasta tuollaista, ja myös sisaruksen tekemä ahdistelu on ahdistelua, josta jää traumat.

Vierailija
12/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varjele, jos joku tyttö joutuu kärsimään meidän poikamme tyhmyyttään päästämiään sammakoita! Tuo tyttö, joka näin on joutunut nielemään väärässä kasvuvaiheessa ties mitä "vahingossa pääsemiä sammakoita" saattaa olla poikamme tuleva kumppani - ja ohhoh - mites siinä sitten pääsikään käymään: poikamme kumppani ei osaakaan suhtautua poikaamme avoimesti miehenä, kun on lapsena/nuorena joutunut "tietämättömän" pojan hyväksikäyttämäksi tai solvaamaksi..

Me siis omalla kyvyllämme ohjata poikiamme ohjaamme heitä kohtelemaan tulevia puolisoitaan oikealla tavalla - näin yksinkertaista se on

kuullostaa. Omaa poikaani on kiusattu koulussa, koska oli kuullut kun joku sanoo toiselle että "sekstataanko?" ja oli sitten sanonut näin yhdelle tytölle josta hieman pitää. Kysyin, tiesikö sanoessaan mitä tuo "sekstata" tarkoittaa ja poika kertoi että ei teinnyt mitä se sana tarkoittaa, mutta sanoi sen silti. Poikasi on varmaan esikoinen, eikä tiedä kaikkia niitä asioita jotka kaverinsa joilla vanhempia siaruksia tietävät... Minulla kyllä käy sääliksi poikaa kun olet noin ankara, raukka ei ole tiennyt mitä sammakoita suustaan päästää.

Vierailija
13/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinun poikasi ei ole yhdenkään tyttömme arvoinen.

Eikä pelkkä haukkumisesi riitä hyvittämään tytöllesi täm,än kokemaansa.

Meillä poika teki saman tempun n. 11-vuotiaana siskolleen joka oli silloin n. 2-3 vuotias. Onneksi tyttö oli silloin jo verbaalisesti lahjakas ja kanteli äidilleen. Luonnollisesti haukuin pojan, joka oli pitänyt sitä vain hyvänä vitsinä.

Vierailija
14/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän itse toimisi vastaavassa tilanteessa? Ap:n, kuten muidenkaan vastanneiden lapset eivät varmaankaan ole harrastaneet moista aiemmin.

on kyllä sairasta lapsenkin tehdä tuollaista. Varsinkin tuo, missä on tyydyttänyt itseään sisaruksen avulla, sillä kuten kirjoittaja sanoo, tiesi lapsi itsekin tekevänsä väärin. Eivät kaikki lapset harrasta tuollaista, ja myös sisaruksen tekemä ahdistelu on ahdistelua, josta jää traumat.

Vierailija
15/15 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteelle jälkikäteen voi mitään, vahinko on jo tapahtunut. Toki jos tuo teon kohde huomaa, että äiti ei todellakaan hyväksy moista, on se parempi, kuin jos asia lakastaisi maton alle. Jos lapsi on jollain lailla seksuaalisesti kieroutunut, tulee noita tilanteita varmasti uudestaan, vaikka hänelle sanottaisi mitä.