Mitä olette mieltä näistä nimistä?
Mielipiteitä nimistä Lia/Liia tai Lilia, harkinnassa ollut myös Lilja, mutta ehkä turhan yleinen
Onko nuo siis hankalia käytössä, minusta tuossa Lilia nimessä joutuis ehkä sanomaan, että i:llä eikä j:llä ja Lia/Liia taas onko yks vai kaks i:tä
Kommentit (17)
hankala, kaikki kuulisi sen Liljana. Saisit aina oikoa, että eikun Lilia.
Varmaan Lia on noista minusta paras. Minä olisin kyllä ihan sen Liljan kannalla. Ei ainakaan meilläpäin yleinen.
Kirjoitusasun kannattaa olla samanlainen kuin nimi äännetään.
Lilia tuntuu Liljaa muodikkaammalta (en jaksa tarkistaa), vaikka "tuoreempi" onkin. Liia ja Lia on ihan kivoja, mutta niidenkin kirjoitusasua joutuu varmasti selittämään ja korjaamaan.
Entäs Lilian tai Lilianna?
korvissani, Lilja oli ainoa, eikä se minusta ole todellakaan mikään yleinen nimi. Mutta tunnistettava nimi kuitenkin.
itse en antaisi kuitenkaan sen genetiivimuodon vuoksi liaa kuin vaan toiseksi nimeksi.
kirjoitusasulla mielestäni tässä nimessä ei niin väliä. valitsisin sillä perusteella, miten sopii sukunimen kanssa ja mahd. sisarusten nimien kanssa. ja joku sanoi ettei nimen genetiivin takia antaisi, siis "lian" oli varmaan hänellä mielessä. itse kuitenkin näkisin, että olisi kirjoitusasu kumpi tahansa, nimi lausuttaisin "liia". ja genetiivi tälloin "liian", joka ei mua ainakaan mitenkään häiritsisi.
mutta ehdotanpa huvikseni vielä nimeä Lila.
Liassa on kuumetta. Ovatpas Lian kädet likaiset!
ihana konstailematon ja kaunis nimi. Myös Lina, Liina, Lea ja Lilian ovat kauniita nimiä.
Lilia ei toimisi todellakaan käytännössä, saisi aina tavata ja silti olisi väärin.
juuri tuon kirjoitusasun selkeyden vuoksi. Liia on raikas ja suomalaiseen suuhun sopiva, vaikka vähän tekemällä tehty toki. Miksi ihmeessä pitäisi kirjoittaa Lia, jos Liiaksi sanotaan kuitenkin? Tätä en ole oikein ymmärtänyt koskaan, muidenkaan vastaavien nimien kohdalla (ruotsinkieliset on tietysti erikseen).
Muista ehdotetuista Liina on ihanin!
ihan kuin jollain olisi puhevika...nimi voisi olla Ria
onko liian perinteinen?