Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen alkoholin nauttiminen kun laskettuaika lähestyy...

Vierailija
10.06.2009 |

miten olette tämän asian kanssa toimineet?

Nyt esim. juhannus tulossa.

Miten lähellä laskettua-aikaa miehenne on ollut jatkuvasti ajokuntoinen? Tietysti pääseehän sinne sairaalan nyt muutenkin...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua AA:sta?

Vierailija
2/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, se miehen alkoholinkäyttö ei liity synnytykseen mitenkään. Jos mies haluaa ottaa niin ottakoon, jos haluaa selvinpäin kytätä mahdollista tapahtumaa niin sen tehköön. Miehellä ei todellakaan ole samanlainen fiilis kuin raskaana olevalla puolisolla, vaan hän haluaa elää ihan normaalia elämäänsä. JA toden totta sinne sairaalaan pääsee taksillakin (mikä muutenkin järkevämpää kuin oman auton käyttö).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tällaista tarvitsee sen syvällisemmin kähteä aprikoimaan. Sairaalaan pääsee juu, mutta haluatko ottaa hiprakkaisen miehen mukaan saliin... Krapulaisen käymään osastolla sitten joskus iltapäivästä... Vanhalle viinalle haisevana. Ällöttävää :/

Vierailija
4/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heti leimataan alkoholistiksi.

Kyllä mua nyt tuo asia mietityttää, samoin miestä...

taksilla tosiaan pääsee, jos haluaa maksaa itsensä kipeäksi :D

Ei tämä nyt mikään suuri ongelma ole, halusin vaan kysyä miten muilla on toimittu!

ap

Vierailija
5/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole perheessä alkoholiongelmaa ja silti nautimme molemmat punkkua, olutta tai siideriä kun siltä tuntuu (yleensä keraran viikossa). Mieheni sai juoda saunaoluensa myös ihan rauhassa raskausaikananikin. Kun ei tapana ole perskännejä vetää _ikinä_

Ihan lasketun ajan jälkeenkin "uskalsi" muutaman oluen juoda, tietenkin. Meillä kun kaikki lapset ovat syntyneet rv 41+6 - 42+1.

jos tällaista tarvitsee sen syvällisemmin kähteä aprikoimaan. Sairaalaan pääsee juu, mutta haluatko ottaa hiprakkaisen miehen mukaan saliin... Krapulaisen käymään osastolla sitten joskus iltapäivästä... Vanhalle viinalle haisevana. Ällöttävää :/

Vierailija
6/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätti kunnon humalat ottamatta (ei se nyt normaalistikaan kännää sikakuntoon) lähellä laskettua aikaa. Eli periaatteessa joi sen saunakaljan tai pari, että ei olsi ollut humalainen lähtöhetkellä.

Minä olisin voinut ajaa ihan hyvin sairaalaan ja jos en, niin taksilla olisi menty.

Jos mies on tulossa synnytykseen mukaan, niin minusta on ihan kohtuullista odottaa, että pysyy suurin piirtein selvänä sen pari viikkoa, jolloin synnytys todennäköisesti alkaa. Todennäköisyys lähdölle minä tahansa päivänä on kuitenkin aika hyvä, jos ollaan la:n lähellä.

Vierailija
7/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako olla toimintakykyinen ja selväjärkinen jos vauva syntyy juuri juhannusaattona?

Kai hänelläkin on jotain sanottavaa, ei kai aikuinen ihminen voi toista "kieltää" tekemästä niin tai näin?

Vierailija
8/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointtisi täysin, olen itse miettinyt samaa molempien raskauksien loppumetreillä eikä ole kivaa. totta kai sitä yksinkin pärjää jos on pakko, ja taksilla voi sairaalaan ajella mutta silti... meillä onneksi kaikki on mennyt hyvin ja mies on ajanut sairaalaan molemmilla kerroilla, toisinkin olisi voinut käydä. rakkaan aikuisen (selvänä olevan!) tuki tuossa tilanteessa on kuitenkin ainakin minulle tosi tärkeää. ja varmasi miestä itseäänkin olisi harmittanut, jos alkoholin vuoksi olisi oman lapsen syntymä jäänyt näkemättä. tiedän monia aviomiehiä, jotka omasta tahdostaan eivät ota alkoholia lasketun ajan lähestyessä.

Vierailija
9/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette menossa mökille jumalan selän taakse ja juhannukseksi ja laskettu aika on silloin, varmasti miehen kannattaa olla ajokuntoinen. Tosin jos itselläni olisi laskettu aika juuri juhannuksena, en varmasti lähtisi minnekään kauas kotoa, aika epämukavaakin mökkeillä vihoviimeisillään raskaana.

Vierailija
10/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heti leimataan alkoholistiksi. Kyllä mua nyt tuo asia mietityttää, samoin miestä... taksilla tosiaan pääsee, jos haluaa maksaa itsensä kipeäksi :D Ei tämä nyt mikään suuri ongelma ole, halusin vaan kysyä miten muilla on toimittu! ap

Älä Ap välitä! Monet eivät tajua ero lasillisen ja juopumisen välillä, eli heille alkoholi tarkoittaa automaattisesti humalassa oloa.. Kysyit ihan asiallisen kysymyksen. Meillä oli niin, että jos miehellä oli työn tai kavereiden puolesta iltamenoa, jossa on tarjoilua, niin hän ottaa korkeintaan pari lasillista, jotta voi hätätilanteessa ajaa synnytyssairaalaan. Samoin sovittiin että puhelin on aina pöydällä, jos pitää soittaa "nyt lähdetään" -puhelu:)

Tämä kuitenkinvasta n. viikko ennen laskettua aikaa. Eihän sitä voi montaa viikkoa elää niin, että olisi koko ajan lähdössä synnyttämään. Ja jos tosiaan olisi tullut hätätilanne, niin taxilla pääsee aina:)

Vierailija
11/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan se vauva voi syntyä rv 38 tai sitten vasta rv 42, eihän sitä koko aikaa voi valmiudessa olla :)

Laskettuaika on vasta pari viikkoa juhannuksen jälkeen, joten luulen että mies voi ne kaljansa juoda. Eiköhän sitä sitten joku löydy kuskiksi, jos lähtö tulee :)

ap

Vierailija
12/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan se vauva voi syntyä rv 38 tai sitten vasta rv 42, eihän sitä koko aikaa voi valmiudessa olla :) Laskettuaika on vasta pari viikkoa juhannuksen jälkeen, joten luulen että mies voi ne kaljansa juoda. Eiköhän sitä sitten joku löydy kuskiksi, jos lähtö tulee :) ap

Lisäksi yleensä synnytys käynnistyy aika hitaasti, ei sinne sairaalaan tarvitse heti singahtaa (pitkästä matkasta tietysti ei voi jäädä odottelemaan kovin kauaksi aikaa). Eki jos ei missäänkännissä ole, niin parista kaljasta selviää aika nopeasti.

on tietysti niitäkin, joilla ensimmäisestä supistukseta menee kolme tuntia siihen, että on lapsi sylissä. minulla meni esikoisen kanssa 30 tuntia, toisen kanssa puolet tuosta ...

Vierailija
13/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei kukaan juo niin, ettei oltaisi ajokunnossa.

Jos asia todella on ap teille ongelma - siis että jussina ei voi olla juomatta vaikka laskettu aika on käsillä - niin sitten mies tarvitsee HOITOA, siis AA-ryhmää tms.

Vierailija
14/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei kukaan juo niin, ettei oltaisi ajokunnossa. Jos asia todella on ap teille ongelma - siis että jussina ei voi olla juomatta vaikka laskettu aika on käsillä - niin sitten mies tarvitsee HOITOA, siis AA-ryhmää tms.

Kyse ei ole siitä mitä on pakko tehdä vaan siitä, mikä on järkevää varautumistasoa. Smalla logiikalla voisi maata paikallaan loppuraskauden, ettei vain satu mitään.

Vierailija
15/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon mies juo jos oikeasti pitää jännittää tämän juomista lasketun ajan lähistöllä? Kuulostaa oikeasti ongelmajuomiselta.

Juu, ei olla mitään absolutisteja itsekään mutta mies on ajokunnossa jotain ihan poikkeustilanteita lukuunottamatta.

Esim. baari-ilta kavereiden kanssa ym. menot mutta sellaiset nyt jää tietysti väliin kun odotetaan synnytystä. Tai jos lähtee baariin, juo vain sen verran ettei promillet nouse humalan tasolle. Jos laskettu aika olisi juhannuksen lähistöllä, taatusti jäisi kännit väliin siltä juhannukselta.

Vierailija
16/16 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan se vauva voi syntyä rv 38 tai sitten vasta rv 42, eihän sitä koko aikaa voi valmiudessa olla :)

Laskettuaika on vasta pari viikkoa juhannuksen jälkeen, joten luulen että mies voi ne kaljansa juoda. Eiköhän sitä sitten joku löydy kuskiksi, jos lähtö tulee :)

ap