Pelkäävätkö lapsenne (koululaiset) ötököitä?
Meillä on neljä lasta, joista vanhin (12) pelkää tai ainakin muka pelkää hämähäkkejä ja muurahaisia eikä voi muka olla lähelläkään niitä. Saa minusta teeskennellyn oloisen hysteerisen kohtauksen, jos joku edes mainitsee sanan hämähäkki! Tätä tapahtuu lähinnä silloin, kun joku on näkemässä eli tuskin on mikään oikea pelko! Emmekä ole kaupunkilaisia, vaan asumme pienellä paikkakunnalla omakotitalossa, joten niitä ötököitä nyt ikävä kyllä näkyy päivittäin näin kesäaikaan.
Miten tähän oikein pitäisi suhtautua? Olen pääasiassa yrittänyt suhtautua mahdollisimman vähän näitä kohtauksia huomioiden. Joskus kyllä menee hermot siihen kiljumiseen! Mutta eihän lapsi mitenkään voi välttyä kohtaamasta näitä ötököitä elinoloissamme...
Huoh.
Kommentit (4)
muurahaisiakin. On ihan paniikissa jos yksi muurahainen kävelee lattialla.
minä pelkään hämähäkkejä. Siskoni pelkää perhosia. Toki nyt aikuisiällä kumpikaan ei enää ala kiljumaan niitä nähdessään. =)
minä huudan aina hänet apuun, kun kotona on hämähäkki :-). Ja muutenkin, kaikki ötökät pyörittelee käsissään.
Ampiainen (kuolleeksi luullut) on häntä pistänyt kerran. Myös hämähäkki on puraissut sormen pään punaiseksi. Muurahaisista puhumattakaan. Silti hän rakastaa ötököitä.
ja pelkään vieläkin, vaikka koulusta on jo aikaa...