Mistä mä saan tonnin???
En oikeasti oleta, että osaisitte vastata tähän, mutta kunhan nyt tuskailen :-(((Mä en kestä! Törttöilin raha-asioiden kanssa ja vuosia sitten ja menetin luottotietoni. Nyt on kaikki asiat hoidettu ja pitäisi alle vuoden päästä saada luottotiedot takaisin. Nyt sitten uhkaa tulla uusi 3 vuoden "kakku" :(((( juuri kun olin pääsemässä jaloilleni. Olen niin pienituloinen, etten yhtä laskua ole saanut ajallaan maksettua.
Jos en maksa saatavaa kokonaisuudessaan, voin kyllä tehdä maksusuunnitelman, mutta silloin tulee merkintä. Millä ihmeellä äp-rahalla ja lapsilisällä elävä luottotiedoton (siis lainansaantikelvoton) ihminen kehittää jostain tonnin noin kuukaudessa? Itkettää.
Ps. Mulle on sitten turha aukoa päätä. Vinkkinä, että siitä tulee itsellesikin vaan pahempi olo.
Kommentit (10)
En usko, että velkaneuvoja auttaa tässä asiassa, mutta ainahan sitä voi yrittää. Mietin, että onkohan sosiaalista luottoa mahdollista saada tällaiseen asiaan, sosiaaliviraston kautta siis. Ehkä soitan sinne huomenna.
Huoh.
Ap
Ainakin voisit kysäistä tätä, saattaisi irrotakin apua.
Sosiaalisen luoton saanti tai harkinnanvaraisen toimeentulon saanti riippuu siitä, mikä lasku on kyseessä. Jos se on esim. tonnin puhelinlasku, en usko sinun saavan apuja sossulta. Mutta jos lasku on ns pakollinen meno, niin sitten voit ehkä saada.
Suurin osa kavereistani opiskelee, samoin siskoni opiskelee. Heillä ei varmastikaan ole sellaisia rahoja. Vanhemmiltani en vain yksinkertaisesti kehtaa pyytää, koska heille luottotietojen menettäminen on ihan mahdoton asia edes ajatella. Eivät edes tiedä sitä, että olen ne joskus menettänyt. Muutenkin on ihan tarpeeksi vaikeaa ilman mitään äidin itkuraivareita...
Tuo sosiaalinen luototus mietityttää...Luulisi, ettei sillä niin väliä ole, mistä laskusta on kyse, jos ideana on pelastaa minut pulasta ja auttaa saamaan asiani kuntoon. Fakta kun kuitenkin on, että se lasku on maksettava. No, turha sitä on pohtia ennen kuin soittaa ja kysyy.
Ap
meidän perheellä olisi 6000 tarvetta :(
Meillä luottotiedot ok jne. Mutta muuten tuntuu mahdottomalta.
Ajattelin jo puolitosissani että myynkö itseäni että saadaan elämää eteenpäin, mutta en nyt kuitenkaan.
En osaa valitettavasti sua auttaa, mutta olen kuullut tuosta sosiaalisesta luotosta niin voisit ainakin yrittää sitä, eihän se mitään ota jos ei annakkaan :) tsemppiä
velkaantuneita. Muutenkin sinne on kuukausien jonot.
"Sosiaalista luottoa voidaan myöntää henkilön tai perheen itsenäistä selviytymistä tukeviin tarkoituksiin mm.
- osamaksurästeihin, vuokravelkoihin ja muiden pienehköjen velkojen järjestelemiseen
- muihin menoihin, jotka auttavat hakijaa selviytymään itsenäisesti
Hakijan tulee hakemuksessa perustella miten luotto tukee hänen itsenäistä selviytymistään."
Näin lukee tuolla sossun sivuilla. Täytynee siis soittaa sinne. Asialla on kyllä sen verran kiire, että en tiedä pyöriikö byrokratian pyörät yhtä nopeasti...
Ap
itse olen vienyt kultakorujani.
..nyt suunnittelin lunastavani ne takaisin, laskin juuri tänään,että 2000e pitää repiä siihen:))
mutta tonni on puolet helpompi:)
eikös niitä ole jotain sellasia. Nyt sulta puuttuu vain se tonni, niin saat varmaan asiasi järjestykseen. Kuten sanoit, ei kukaan maallikko oikein osaa neuvoa??
Tsemppiä, uskon, että asiat järjestyy.