Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jenkeissä kengän jalassa sisällä, ärsyttävää!

Vierailija
09.06.2009 |

Olemme jonkin aikaa sitten muuttaneet Yhdysvaltoihin ja tutustuneet joihinkin paikallisiin. Minua todella kummastuttaa paikallinen tapa pitää kenkiä jalassa sisällä, mutta en oikein kehtaa sanoa ovella, että kengät pois. Ovat sen verran uusia tuttavuuksia kuitenkin. Kyllä he niitä pyyhkivät, mutta silti tulee sotkua :( Ihme tapa, minusta on tosi epämiellyttävää olla kengät jalassa sisällä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/11 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengät jalassa sisällä, tämä suomalainen tapa on aika harvinainen. Mutta kyllä siihen tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% maailman väestöstä varmaan pitää kenkiä jalassa sisällä. Suomalainen tapa on muiden mielestä todella kummallinen. On epäkohteliasta pyytää heitä riisumaan kenkänsä, joten koita kestää.

Vierailija
4/11 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengät kyllä riisutaan, ei ole mikään suomalainen tapa

Vierailija
5/11 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni asuu Irlannissa, ja niille ei mennä kengät jalassa. ystävät kiusottelee sitä siitä, mutta ihan kiltisti tottelee. Monet naiset ovat kuulemma ihan samaa mieltä, ja tapa alkaa yleistyä ainakin niiden tuttavapiirissä:-)

Vierailija
6/11 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että amerikkalaisissa kodeissa ei ainakaan tv-ohjelmissa ole mattoja lattioilla. Kai niillä sitten siivoaja käy pyyhkimässä lattiat joka toinen päivä.

Vierailija
7/11 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin sisäpoliittisesti notkeita, että ne huomaavat heti, jos isäntäväki on kengittä, ja potkaisevat itse heti kengät pois jalasta sen takia. Toisaalta jos vaikka piipahdan naapurissa niin ei heilläkään ole kenkiä omassa kotonaan jalassa

Westchester, NY

Vierailija
8/11 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää toi.

Kenkien ideakin on jo vähän hakusessa näissä maissa, siis eikö ne ole sitä varten ettei sukat mene ulkona paskaan ja sitten vielä sotke kämppääkin?

No ei taatusti mene näillä sukat sisälläkään vahingossa paskaan!

Mutta lattiapa menee.

Suomalainen kulttuuri on paras.

Ehdota tosiaan jotain tossuja tms...

Tai en tiiä..

Musta tuntuu että toisaalta, jos joku jenkki muuttaisi naapuriin ja vaatisi mua niillä sisällä pitämään kenkiä, tuntuisi hassulta. Ehkä tympäisisikin. Sotkea nyt toisten tavat.

Maassa maan tavalla, ap! Vaikka ärsyttääkin.

Vierailija
9/11 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kehoitti aina lapsiakin ottamaan.

Kotonaan olivat kengät jalassa.

Ekoina viikkoina hämmästyin kun puhelinasentajakin otti kengät eteisessä pois, vaikka olin jo valmistautunut pyytämään kenkien riisumista. Onhan näitä...

Vierailija
10/11 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalassa, matot on lattialla. Suomessa varmaan otetaan pois vuodenaikojen takia, eli esim talvella kukaan ei loskasissa ja paksuissa talvikengissä sisälle tulisi. Täällä on pikkukenkäkulttuuri eikä lunta tule.

Vierailija
11/11 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille sanon, että kengät pois, aikuisten annan tulla kengillä. Kaikkien tuttavieni kotiin mennään täällä kengät jalassa. Myös anopille, jolla kermanväriset kokolattiamatot... : o

Itse käytän sisällä tossuja, samoin lapset. Täytyykin käydä taas Suomesta hakemasta Reinoja ja Ainoja, kun on pieniksi jäämässä... Pitäisköhän ostaa muutama vierasvaroiksi, niitä kun paikalliset ihastelevat kovin. Valehtelin, että ovat Suomessa pakolliset kaikille yli 1 - vuotiaille.