Onko Retimnon kiva paikka (Kreetalla)?
Meillä on matka varattuna Retimnoniin, mutta olen alkanut miettimään, että oliko sittenkään oikea valinta... Ollaan oltu ennen kyllä Kreetalla, mutta ei Retimnonissa. Onko täällä Retyssä käyneitä, millainen paikka oli? Sen tiedän, että on enemmän kaupunki kuin esim. Platanias, mutta onko yhtä iso paikka kuin vaikkapa Hania? Olen kuitenkin lähdössä hakemaan ihan vaan rantakohdetta, tuliko valittua väärin...??
Kommentit (8)
"etelänloma"-fiilistä, ei niinkään mitään kaupunkilomaa. Ei mitään tuppukylää, mutta ei kuitenkaan mitään isoa kaupunkiakaan. Esim. Hania mielestäni on jo liian iso lomapaikaksi. Sitä olen just alkanut miettimään, että onkohan tuo Retimnon makuuni liian kaupunkimainen kuitenkin... No, pääasia tietty, että saa hyvää ruokaa ja aurinkoa :-). ap
Vuosia sitten olen käynyt molemmissa ja itse pidin enemmän Retimnonista.
Eikä todellakaan oo mikään iso kaupunki, sellainen pieni ja tiivis se on. Kapeita, mielenkiitoisia kujia.
Tosi rauhallinen, viihtyisä ja kiva ranta. Kesällä voi tietty on ruuhkaisempi, itte olin syksyllä. Ei oo myöskään sellainen turistirysä paikka vaan jotenkin tunnelmallinen.
2
mäki tykkäsin. Ei liian syrjäinen ja silti ei myöskään paikat ääriään täynnä (heinäkuussakaan).
Näki rannalta vähän käveltyä asukkaiden arkielämääkin, ei pelkkä turistirysä.
Platanias on kiva ja Agia Marina vielä kivempi.
Meillä oli hotelli lähellä rantaa, ja hotellillakin monta allasta lasten vesiliukumäkineen. Oli kiva nähdä paikallisiakin eikä pelkästään turisteja.
Kannattaa katsoa kreikka.net sivusto, sieltä löytyy paljon tietoa Rethymonista, joku on tehnyt hienot sivutkin paikasta (suomenkieliset siis).
huonosti palveluita,paikka muutenkin aikas vilkas kaupunki,en tykännyt.....pidän idyllisimmistä paikoista esim Agia Marinasta josta kuitenkin kävelymatka Plataniakseen jos haluaa enemmän vilskettä.
mutta itte tykkäsin tosi kovasti Rethymnonista, aivan ihastuttava venetsialainen vanha kaupunki ja hyvä, rauhallinen ranta. Riippuu siis siitä, mitä sä ap rantakohteelta haluat?