HULLU naapuri
Oon aina tiennyt että naapurin tädillä ei oo kaikki inkkarit kanootissa mutta nyt oon jo ihmeissäni sen ajatusmaailmasta.
Me asutaan haja-asutusalueella ja tässä on pikkunen hiekkatienpätkä (ehkä 300-400 metriä kaikkiaan) joka menee vaan taloille. Taloja ei tosiaan oo montaa. Tiellä on vähän huono näkyvyys etenki kesällä kun on kasvillisuutta.
Naapurilla on pieniä lapsia itelläänkin. Kun meidän lapsi oli pienenmpi (6v) annoin ajaa hiekkatiellä pyörällä. Joskus huomasin että naapurin täti vetää ihan hirveetä vauhtia tiellä ja kielsinkin lasta ajamassa "turhaan" tiellä. Ja mä tosiaan tarkotan että täti ajo ihan hirveetä vauhtia, hiekka lensi ja mietittiin miehen kanssa millä kertaa tätillä lähtee auto hanskasta (kerran lähtikin talvella) Oli kiva kylmä rinki persiin ympärillä kun lapsi lähti käymään kaverilla.
Kaikki muut ajaa hiljaa, hyvä kun kävelyvauhtia koska lapsia on muitakin välillä tiellä.
Tässä kantautu korviin naapurin mielipide ja olin hämmästyny. Täti oli sanonut yhelle naapurille joka oli kaahaamisesta huomauttanut että jos lapsensa tielle päästää niin se on sitten vanhempien vastuulla jos jää auton alle. Toi on totta mutta luulis ihmisen jolla on omia lapsia ajattelevan toisin. ei tossa laspia tiellä niin paljoo liiku että tätin matka mitenkään hidastuu jos ajaa vähän rauhallisemmin. Ehkä keskimäärin kerran tai kaksi viikossa tiellä joku meni pyörällä.
en mä ainakaan voi ajatella tollain että ei sillä oo väliä jos ajan jonkun lapsen päälle. Mä en vois itteni kanssa elää jos holtittomalla ajollani aiheuttaisin sellasen onnettomuuden.
Kommentit (9)
Varmaankin on kärjistetysti asiansa ilmoittanut sille toiselle naapurille, joka sitten sinulle kertoi.. Mutta silti. Miten tuollaisia sammakoita voi "lapsellinen ihminen" päästää suustaan?! Ja tokihan autoilijan tulee pieniä pyöräilijöitä väistää ja varoa, ei voi ajatella että hänellä on ehdoton etuajo-oikeus siinä tiellä.
Saisiko tielle mitenkään nopeusrajoituskylttiä? Ja varokaa lapsia kylttiä myös?
tielle niin johan ralli loppuu. Eikö saa mitään koroke töyssyä jolloin olisi pakko vähän hiljentää?
jollekin kaupunginsedälle, selitä tilanne ja pyydä hidastetöyssyjä.
Teksi mieli ehdottaa että viet sinne tielle jotain epämääräistä romua... klonks klonks vaan.
Eihän tie ole lasten leikkipaikka. Vai onko lapsi menossa jonnekin ajaessaan tiellä?
Lapsi on meni ja menee kavereille ja tuntuu inhottavalle laittaa käveleen kun pyörää on odotettu koko talvi. Yhden kesän pistin käveleen kun eihän matka tosiaan pitkä oo paristaa metriä ja toiseen naapuriin noin 400 metriä. Pihassa oon sitten käskeny lapsen ajaa jos pyörällään "hurua" haluaa ajaa.
Hih, ei mun tartte laittaa romua tielle kun täti oli jo jotain rikkonu autonsa alustasta kun ajaa niin kovaa ja pohja oli ottanut tiehen kiinni. eikä taitais pikku romut tätiä ahdistaa.
toisaalta mä en usko että mulle asiaa kertonut kovasti aisaa kärjistäis koska on tosi hyvä kaveri kaahailija tädin kanssa.
viriteltyä asiallista keskustelua?
Tai ajatus taitaa olla tuhoon tuomittu.
Oon useasti nähnyt 30km/h kylttejä...
Joku vinkkasi, että soita jollekin kaupungintyypille. Minusta hyvä idea, voivat tuoda sinne niitä kylttejä, hidasteita tms., niin että on jokin lakiin perustuva syy miksi aivoton kaasujalka joutuu muuttamaan periaatteitaan... Selvästi kun noin typerästi ajattelee, niin ei se hyvällä eikä puheella muutu miksikään.
Käsittämätön ajattelutapa akalla. Eikös tiellä oo joku nopeusrajoituskin?