Pitikin sitten ihastua loogiseen as-mieheen, kommentit on sen mukaisia :P
Tavallaan on kiva kun mies sanoo suoraan mitä ajattelee, on siis todella looginen eikä tarvitse ihmetellä että mitähän sen päässä liikkuu. Toisaalta voisi vielä hieman harjoitella empaattisuutta ja sitä että kaikkea ei ehkä kannata sanoa..
Esim. sain muutaman ison kipeän finnin naamaani päivän aikana. Mies tuli kotiin ja tervehdyksen jälkeen painoi sormillaan niitä ja kysyi että mitäs nämä ovat. Vastaus oli yllättäen että isoja, kipeitä finnejä. Myöhemmin huomautti että tuossakin on vielä yksi kun näki riisutuessani rinnassa yhden lisää. Enpä ollutkaan itse huomannut niitä, juu en. Muutenkin mieli maassa kun naama kävi yhtäkkiä pitkän ajan jälkeen kukkimaan.
Tai entäs sitten aamulla. Meillä on tapana että mies nousee paljon aikaisemmin kuin minä ja tulee sitten herättämään minut kun on sen aika, mukavampi herätä näin kuin herätyskelloon. Paitsi tänään kun olin nukkunut todella huonosti viime yön, ja aamulla heti kun olin saanut silmät auki mies toteaa ensikommentiksi että mitenkäs näytät tänään noin väsyneeltä ja nuutuneelta. Alkoi päivä pirteästi...
Enimmäkseen siis pidän miehen tyylistä mutta nyt piti vähän purkautua kun otti pattiin. Ei vaan tajua että joskus olisi parempi olla hieman hienotunteisempi
Kommentit (4)
mutta jos sanot, niin kyllä se sitten yrittää. Eli sano suoraan, että "minusta ei ole kiva kuulla mitään negatiivisia huomioita itsestäni". Tosin sitten tullaan siihen, että mikä hänen mielestään on negatiivista ja mikä sinun. Voihan olla, että hänestä on ihan se ja sama, onko sinulla finnejä tai oletko nuutunut, olet silti ihan yhtä kaunis, niin ettei hän tajua kommentoineensa ulkonäköäsi mitenkään. Raasuparka kuvittelee vain että on puhtaan eksistentialistisesti todennut että näppylä on ja kenties peräti mielestään myötätuntoisesti huolehtinut että väsyttääköhän sua ja pitäiskö sun nukkua paremmin...
Tiedän mistä puhut, mulla on myös as-mies. Dg tehty lukioaikana, nykyään ei enää isompia ongelmia...
Muistathan kuitenkin, etteivät as-henkilöt ikinä saavuta samanlaista sosiaalisen älykkyyden tasoa, mitä ns. normaalit ihmiset. Nuo mainitsemasi esimerkit olivat vielä hyvin lieviä, paljon pahempaankin voi joutua törmäämään esim. elämän kriisitilanteissa.
varsinkin ns elämän kriisitilanteissa saa välillä kuulla ihan uskomattoman loukkaavaa paskaa ihan normaaleilta ihmisiltä
Olen jonkun verran aiheesta lukenut ja uskon ymmärtäväni as-ihmisen piirteitä ja ongelmia kohtuullisesti. Mieheni ainakin on muuten niin ihastuttava yksilö että hänestä aion pitää kiinni vaikka välillä hieman tökerö olisikin.
Ja onneksi omassa suvussa on ties kuinka pahoja tapauksia, mm. mielisairautta, niin että eipä haittaa jos mies ei sukujuhlissa osaa sosiaalisesti käyttäytykään, ei varmasti ole sieltä pahimmasta päästä :D
Muistathan kuitenkin, etteivät as-henkilöt ikinä saavuta samanlaista sosiaalisen älykkyyden tasoa, mitä ns. normaalit ihmiset. Nuo mainitsemasi esimerkit olivat vielä hyvin lieviä, paljon pahempaankin voi joutua törmäämään esim. elämän kriisitilanteissa.