Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Yksityinen numero" onko puhelinmyyjä?

Vierailija
27.05.2015 |

Minulle on pari kolme kertaa soitettu ja puhelimeen jää näkyviin vain ilmoitus yksityinen nro eikä siihen pysty soittamaan takaisin !?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Voi olla joku virkapuhelu jostakin toimistosta tai sitten joku henkilö ei halua että hänen numero näkyy soitettaessa.

Vierailija
2/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 11:45"]

Minulle on pari kolme kertaa soitettu ja puhelimeen jää näkyviin vain ilmoitus yksityinen nro eikä siihen pysty soittamaan takaisin !?

[/quote]

Mulle tulee yksityisnumerosta soitot tervasemalta ja poleilta, eli hoitaja tai lääkäri soittaa.

Eli suosittelen vastaamaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla puhelinmyyjä, poliisi, hätäkeskus, terveyskeskus. Joku sellainen joka ei uskalla tai halua ilmoittaa puhelinnumeroaan

Vierailija
4/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on mulle soittanu yksityisestä numerosta. Puhelinmyyjäthän ei saa edes soittaa noista. Numeron pitää näkyä.

Vierailija
5/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon aina ihmetellyt näitä ettei uskalleta siihen puhelimeen vastata jos ei tiedä kuka soittaa. Mitä pahaa siinä voi sattua vaikka soittaja ei olisikaan mieluinen? Esimerkiksi just puhelinmyyjä. Jos ei oo sulla pokkaa sanoa että kiitos mutta ei kiitos, senkus lyöt luurin korvaan. EI NE SINUA NÄE tai tunnista kadulla ja ajattele että tuo oli se mulkku joka löi luurin korvaan :D ja yksityinen numero on salainen numero tai puhelimessa laitettu asetukset ettei numero näy,et tietenkään voi soittaa takaisin.

Vierailija
6/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin maanantaina tuollaisesta numerosta ja kaupattiin alushousuja ja ihan ilmaiseksi tietenkin.

Vierailija
7/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, soitin selvännäkijälle ja juteltiin tästä sinun tilanteesta. Puhelut olivat:

1. Nivalan kirkkokuoron varainkeruu-soitto, olivat saaneet numerosi isotätisi Alman kautta

2. Ehdonalaisvalvojasi, olisi halunnut muistuttaa sinua pakollisesta tapaamisesta ensi viikolla

3. Exäsi, on käynyt testeissä ja olisi sinulle kerrottavaa, soita takaisin ASAP

Vierailija
8/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rakastunut mues soittelee ja haluaa kuulla sun äänen.

Vierailija
9/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 12:01"]

Mää oon aina ihmetellyt näitä ettei uskalleta siihen puhelimeen vastata jos ei tiedä kuka soittaa. Mitä pahaa siinä voi sattua vaikka soittaja ei olisikaan mieluinen? Esimerkiksi just puhelinmyyjä. Jos ei oo sulla pokkaa sanoa että kiitos mutta ei kiitos, senkus lyöt luurin korvaan. EI NE SINUA NÄE tai tunnista kadulla ja ajattele että tuo oli se mulkku joka löi luurin korvaan :D ja yksityinen numero on salainen numero tai puhelimessa laitettu asetukset ettei numero näy,et tietenkään voi soittaa takaisin.

[/quote]

Jos joku ei halua numeroaan näkyviin, niin ei hälle ole pakko vastata. Miksi vastaisin sellaiselle, joka ei uskalla/tahdo numeroaan näyttää?

Vierailija
10/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ihan vaikka sun kaveris voi soittaa tuntemattomana. Joko asetuksista jäänyt tuntematon päälle, tai puhelin muuttanut sen itse.

Vierailija
11/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja soitan tuloksista yksityisestä numerosta ja ärsyttää, kun ihmiset ei vastaa tai hylkäävät puhelun. Ja sitten soittavat itse ja valittavat, kun ei ole soitettu. Meillä kirjataan jokainen myös yritetty soitto ylös ja siitä itse tiedän jälkikäteen, että varmasti olen yrittänyt soittaa ko.henkilölle ja kun olen pitämässä vastaanottoa ei ole aikaa uusiin puheluihin. 

Vierailija
12/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulle tuli eilen puhelu yksityisestä numerosta ja joku nainen kaupitteli "ihan ilmaisia" alushousuja ja meikkipakettia. Nykyään ei kyllä saisi kaupustella mitään, ilman että numero näkyy. Mutta eipä noita näytä asia kiinostavan.

Vierailija
13/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:53"]

Olen lääkäri ja soitan tuloksista yksityisestä numerosta ja ärsyttää, kun ihmiset ei vastaa tai hylkäävät puhelun. Ja sitten soittavat itse ja valittavat, kun ei ole soitettu. Meillä kirjataan jokainen myös yritetty soitto ylös ja siitä itse tiedän jälkikäteen, että varmasti olen yrittänyt soittaa ko.henkilölle ja kun olen pitämässä vastaanottoa ei ole aikaa uusiin puheluihin. 

[/quote]

Aikaa ei ole soittaa siten, että numero näkyy, mutta aikaa löytyy täällä notkumiseen.

Sitä on onneksi valinnanvapaus millaisiin soittoihin vastaa

Vierailija
14/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans viime päivinä soittelu ja hoono soomi, joten olen lopettanut puhelun heti. Olen vastannut koskapa ennen juurikin lääkäristä tai muilta viranomaisilta on tullut soitot, nyt näköjään muualtakin. Tympeetä!

Vierailija
15/45 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on terveysalan työpaikka kuntapuolella ja työnantaja velvoittaa pitämään kännykkänumeron pois näkyvistä. En todellakaan myy mitään. Harvoin joudun soittamaan potilaille mutta joskus kuitenkin. Yleensä puheluni ovat työhöni kuuluvaa IT-tukea. Mutta kun numero on piilossa, ammattilaisetkin jättää vastaamatta työluureihinsa. Kummallista, sanon minä. Itseäni ei pelota sanoa puhelinmyyjälle että kiitos mutta ei kiitos. Vastauksena kysymykseesi: Ei, asialla ei aina ole puhelinmyyjä, mutta joskus saattaa tietysti ollakin.

Vierailija
16/45 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 11:45"]

Mulle tulee yksityisnumerosta soitot tervasemalta ja poleilta, eli hoitaja tai lääkäri soittaa.

Eli suosittelen vastaamaan 

Miksi pitäisi vastata? Mielestäni on aivan kohtuullista odottaa, että mulle soittava henkilö suostuu näyttämään numeron josta soittaa.

Nytkin tuli puhelu jossa luki vain "yksityinen numero". Ihan turha ulista siitä, että jätetään vastaamatta ja painetaan suoraan punaista luuria, jos ei itse suostuta näyttämään numeroa josta soitetaan.

Vierailija
17/45 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap on uskaltanut vastata puhelimeen, vai onko saanut soida rauhassa neljä ja puoli vuotta?

Vierailija
18/45 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luurin asetuksista pystyy onneksi estämään kaikki yksityisistä numeroista tulevat puhelut.

Vierailija
19/45 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terveyskeskuksesta ym. voivat soittaa niin että numero näkyy. En vastaa jos näkyy yksityinen numero.

Vierailija
20/45 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on soittanut kuukauden sisällä 2 yksityistä numeroa ja 1 tuntemton numero.

Sen lisäksi

2 caymansaarilta ja 2 joltain muulta saarilta. Vaikka numeroni on salainen

Mulle on aina lääkäri ilmoittanut kun soittaa, ja muutenkin jos on tärkeetä asiaa varmasti soittais uudelleen.