Siskoni suuttui kun emme kertoneet raskaudesta heti hänelle.
Siskoni kiukuttelee minulle kun en kertonut että olen raskaana. Viikkoja minulla on nyt 10, emmekä ole aikoneet kertoa kenellekään vielä, koska minulla on takana kaksi keskenmenoa.
Kysyin mistä siskoni tietää minun olevan raskaana. Ilmoitti vain tietävänsä. Onko voinut käydä katsomassa potilastietoni, on aloittanut kevään aikana paikallisessa terveyskeskuksessa sairaanhoitajan työt. Ei ole kyllä neuvolan puolella töissä.
Syytti myös minua keskenmenojen salailusta.
En ole halunnut asioista siskolleni puhua, koska emme ole mitenkään läheisiä.
Kommentit (30)
Sillä ennen kuin syytät siskoasi rikoksesta olisi syytä varmistua ettei ole käynyt näin:
Siskosi työtoveri: "ai moi, onneksi olkoon tulevalle tädille, voi kun kaikki menis tällä kertaa hyvin!"
Siskosi: ???
Siskosi työtoveri: "Niin sun siskoshan on taas raskaana että toivottavasti tällä kertaa ei tule keskenmenoa"
Siskosi: on vai!!!
Tämähän ei ole sen laillisempaa kuin se että siskosi olisi laittomasti katsonut tietosi mutta tässä tapauksessa syyllinen on joku muu kuin siskosi.
hyvä pointti, noinkin on voinut käydä. Ja törkeää tuokin. Pyydä se lista ja kysy siskoltasi, mistä on tietonsa saanut.
Minulle hoitajanaapuri kertoi toisen naapurin raskaudesta, aika alussa oli, "sekin on raskaana, kävi reseptin hakemassa".
Minulle tuli heti mieleen, että siskosi "näki" sinun olevan raskaana. Jotkut naiset vain näkevät sen toisista.
Mutta jos hän on urkkinut tietojasi, niin törkeäähän se on.
Sinänsä kyllä ymmärrän loukkaantumisen. Kyllä minäkin loukkaantuisin, jos siskoni ei kertoisi minulle raskauksistaan tai keskenmenoistaan! Mutta meille onkin aina ollut luontevaa kertoa tällaiset asiat avoimesti.
kertoa asioista toisillemme.
Olemme aina olleet toisillemme "vieraita" varmasti osittain ison ikäeron vuoksi.
En usko että terveydenhoitaja tietää sukulaisuus suhteestamme. Meillä on kuitenkin alunperinkin ollut erisukunimi kun siskoni on syntynyt äitini ensimmäisestä liitosta.
Emme ole tältä paikkakunnalta kotoisin ja tosiaan näemme toisiamme tyyliin 3-4 kertaa vuodessa joko suvunjuhlissa tai toistemme luona.
Aion kyllä selvittää juurta jaksaen mistä tieto on peräisin. En minäkään omassa työssäni voi levitellä ihmisten rahaasioita vaikka niitä työni puolesta näen.
No siinä tapauksessa on mahdotonta,että siskosi olisi päässyt lukemaan tietojasi. Äly hoi, olisit maininnut asian heti!
kertoa asioista toisillemme. Olemme aina olleet toisillemme "vieraita" varmasti osittain ison ikäeron vuoksi. En usko että terveydenhoitaja tietää sukulaisuus suhteestamme. Meillä on kuitenkin alunperinkin ollut erisukunimi kun siskoni on syntynyt äitini ensimmäisestä liitosta. Emme ole tältä paikkakunnalta kotoisin ja tosiaan näemme toisiamme tyyliin 3-4 kertaa vuodessa joko suvunjuhlissa tai toistemme luona. Aion kyllä selvittää juurta jaksaen mistä tieto on peräisin. En minäkään omassa työssäni voi levitellä ihmisten rahaasioita vaikka niitä työni puolesta näen.
kuka niitä sitten onkin katsellut. Ota esim potilasasiamieheen yhteyttä. Toivon, että selvität, koska tuollaisia ei tarvita terveydenhuollon mainetta pilaamasta. t; sh itsekin
Asumme siskoni kanssa samalla paikkakunnalla.
Mutta emme ole siis täältä kotoisin. Sukulaissuhteemme ei siis ole täällä yleisessä tiedossa, koska tapaamme todella harvoin ja kaveripiirimme on aivan eri.
Jos oikeesti on urkkinut, niin kyllä pitää saada seuraamuksia.
Pistä sisko vastuuseen, JOS on urkkinut. Olisi akan syytä tajuta, miten vakavasta asiasta on kyse, mikäli on urkkinut ja juorunnutkin? Tilaa se lista.
Kyllä kuuluu ihmisen joutua vastuuseen, jos rikkoo tuolla tavoin lakia, törkeää ja epäammattimaista! Ehkä joku muu duuni sopisi tollaselle urkkivalle juoruakalle paremmin. Laki on aika yksiselitteinen.
Kuka tahansa voi pyytää listan, josta näkyy, ketkä ovat katselleet potilastietojasi. Käy hakemassa se lista ja mieti sitten sen jälkeen vasta seuraavat toimenpiteet!