Saako puoliso huomauttaa kiloista? Miten on av-raati?
Kommentit (27)
... SÄ et kelpaa.
Tuliko tuon kommentin kirjoittamisesta sulle hyvä mieli?
jos pitää suhteessa pikkuasiohin puuttua, eikä mikään kelpaa, niin ei tämä pikkuasia se suurin syy ole. Vaan se, että suhteessa toinen ei voi hyvin, eikä hyväksy toista. Turha siltä on silmiään ummistaa. Ei vika ole kiloissa, vaan siinä, ettei toinen saa sanottua "en pidä sinusta sellaisena kuin olet".
Turha viestintuojaa on ampua, jos ei viesti miellytä.
Toinen vastaa siihen yleensä ystävällisesti. Olemme molemmat normaalipainoisia, mutta molemmilla paino vähän heittelee.
jos toisen elämäntavat ovat pielessä ja sen seurauksena lihoo tai sairastuu.
Minustakin tuo eräs aikaisempi viesti (naisen paino vaihteli normaalipainon rajoissa mutta mies ei hyväksynyt mitään) kieli siitä, että mies ei hyväksynyt naista yleisesti, eli jotakin oli pahasti pielessä suhteessa. Kumppanin paino on kuitenkin sivuseikka, jos suhde on muuten kunnossa - ellei toinen nyt vallan liho valaaksi suhteen aikana tai laihdu anorektiseksi.
Surullista, että ulkopuolinen tajuaa helpommin suhteen ongelmat kuin suhteen osapuolet....
muunlaisesta henkisestä pahoinvoinnista. Jos ihminen on sinut itsensä ja kilojensa kanssa eivätkä ne häiritse häntä itseään, on kusipäistä mennä huomauttelemaan. Kukaan ei täällä ole toisen silmää miellyttääkseen.
Jos huomaisin puolisoni syövän pahaan oloonsa eli ns. suruunsa, niin toki tiedustelisin, että miten voisin häntä auttaa.
Mun mielestä saa huomauttaa. Itse toivon että minulle huomautetaan jos herkuttelu meinaa lähteä lapasesta, ja niin mies on huomauttanutkin. En suuttunut, vaan otin onkeeni :) Miksi ihmeessä suuttua, hyväähän se toinen vain ajattelee. Toki huomautustavan kyllä pitää olla asiallinen, ei siis tietenkään mitään toisen haukkumista tms, mutta kyllä mulle voi ihan suoraan sanoa jos painoa on tullut, ei siis todellakaan tarvitse mitään "mennäänkö kulta lenkille" -vihjailuja. Parempi kertoa suoraan vaan, niin herättää mutkin paremmin taas kuntoilemaan ja kiinnittämään huomiota syömisiin! :)
Itse olen myös huomauttanut miehen painosta, ja kyllähän hänkin sitten rupesi syömään paremmin ja kuntoilemaan enemmän. Ylipäätään epäterveellisistä elämäntavoista voi kyllä mun mielestä elämänkumppanille huomauttaa, koskien siis myös esimerkiksi alkoholinkäyttöä, liian tiivistä työtahtia... Mulle paino ei ole niin arka aihe, etteikö siitäkin voisi puhua suoraan, vaan vain yksi hyvinvointiin vaikuttava tekijä muiden joukossa.
On se sanonut, että olen pehmeä. On tainut sanoa myös muhkea. Lempeästi ja rakkaudella, ilman mitään kritiikkiä.
En haluaisi hänen kommentoivan painoani. Tiedän ilmankin. Minä myös varmasti tiedän meistä paremmin, mikä on terveellistä ja paljonko kaloreita mikäkin sisältää, mutta kun ruoka vaan maistuu paremmalta kuin mitä ylikilot harmittaa.
Jos mies kritisoisi painoani, siitä seuraisi lähinnä paha mieli ja kelpaamattomuuden tunne. Painoon se tuskin merkittävästi vaikuttaisi, parisuhteeseen kylläkin - negatiivisesti. Olen aina ollut pullukka, tällaisena hän minut aikoinaan valitsi. Jos hän nyt kuitenkin haluaisi painoani alas, toivoisin, että hän alkaisi omatoimisesti kantaa ruokakaupasta kevyempää syötävää suklaiden sijaan ja lähtisi kanssani ulkoilemaan.
Mulle ei ainakaan tullut. :(
6